2 maanden terug voor mijn vrouw een Citroen Evasion 1.8i gekocht met 200.000 km op de klok. Ze rijd niet veel, en met de 2de baby op komst was die handig door de schuifdeuren en ruimte.
De auto was nog in goede staat ondanks de hoge km stand en reed goed.
In het begin sloeg de motor uit als je remde tot je stil stond, maar dat was direct verholpen door de garage.
Nu weer hetzelfde euvel nadat de batterij leeg was nadat er een 4tal dagen niet meer mee was gereden. Netjes de batterij bijgeladen en een rit gaan maken, geen probleem. Uurtje erna gaat ze even weg en slaat de motor af steeds als je remt tot stilstand, waardoor het toerental zakt.
Ik heb het gevoel dat er niet genoeg “stroom” is om zowel het remmen als de injectie & controle van de motor goed te laten lopen, maar dat is misschien een vreemd idee ?
Morgen afspraak met een andere garagist, want ik heb zo het vermoeden dat die waar we de auto hebben gekocht toch niet gaat toegeven dat er iets aan scheelt omdat hij dan de herstelling moet betalen wegens garantie. Persoonlijk heb ik liever dat de auto terug 100% in orde is, en maakt me dat geld in eerste instantie weinig uit.
Heeft er iemand een gelijkaardig probleem gehad, of tips waardoor ik de oorzaak kan achterhalen ?
Ik zou zeker terug gaan naar die garage, Garantie is garantie.
Welkom op het forum.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dat klopt, maar ik zou toch eerst zeker willen weten wat het is.
Anders is het weer voor 2 weken gemaakt en is het euvel terug.
Dus alle tips zijn welkom. Hij doet het niet altijd, soms wel, soms niet.
Het toerental gaat gewoon te laag, als je zelf het toerental tot 800 rpm kunt houden is er niets aan de hand. Maar koppeling, rem en gas tegelijk lukt niet met 2 voeten.
Aangezien die gasregeling op de motor electronisch is kan ik er zelf weinig van maken.
Kan maar één ding bedenken dat ik zelf als eerste zou nakijken- vervangen, dat is de stappenmotor.
Na verloop van tijd loopt het asje wat in waardoor die niet meer goed werkt, er staan 200Dkm op je wagen dus…
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Stappenmotor eraf gehad, zit speling op en ziet er erg versleten uit.
Nieuwe is onderweg.
Bedankt voor de tip