Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik ook.
Citroen!
hmm, dat klinkt logisch,
lekt deze ook wanneer de motor niet draait en ik geeft gas?
vervangen, is dat zelf te doen of is de kans groot dat je afstellingen verkloot? en kun je het beter uitbesteden?
zou dit probleem ook mijn probleem verklaren van het wegvallen bij half gas? en normaal functioneren bij vol gas?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Vrij simpel te vervangen, kunt er weinig fout aan doen qua afstelling.
Deze blijft ook bij niet draaiende motor doorwerken tot dat je de vlotterkamer leeggepompt hebt, een van de symptomen is dat je vrij beroerd accelereert, ff snel gas bij geven bij een inhaalmanoevre gaat dus belabberd
Het werkt dus 2 kanten op nu, je zou nu zelfs valse lucht kunnen trekken door het membraam.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Hmm dan moet ik die maar eens vervangen,
kan iemand mij vertellen WAAR ik zo’n membraam kan kopen? want wachten op volgend clubmagazijn opening is niet practisch voor mij.
en monteer ik deze? en wat moet ik demonteren etc? ik gok dat alleen die 4 boutjes los moeten waar het ook uit lekt?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
jasper08 schreef:Hmm dan moet ik die maar eens vervangen,
kan iemand mij vertellen WAAR ik zo’n membraam kan kopen? want wachten op volgend clubmagazijn opening is niet practisch voor mij.
en monteer ik deze? en wat moet ik demonteren etc? ik gok dat alleen die 4 boutjes los moeten waar het ook uit lekt?
Meestal heeft een acceleratiepomp inderdaad 4 boutjes, losmaken en verwijderen, meest mogelijk is het membraam oranje van kleur, voor de doorgewinterde knutselaar zelf te maken, waar te koop ???
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
op deze foto zijn 3 van die 4 schroeven te zien toch? door de blur heen:P
en zelf maken,.. in de zin van secondelijm knutselen?
uit mijn bromfiets gistorie waarbij ik ook aan spartamets heb geknutselt, die hadden geen benzinekraan maar een bembraam die functioneerde als benzinekraan als deze lekte had je een lekke carburateur. dit kon je maken door creatief het membraam te lijmen, gaat dit ook op bij zo’n membaam?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Deze mebramen zijn volgens mij niet te lijmen of anderzijds te repareren zo ver ik weet, het membraan zit gemonteerd op een asje, mocht het membraam van het asje te scheiden zijn dan zou je er zelf een na kunnen maken van een gelijkwaardig materiaal.
Op de afbeelding zie je een voorbeeld van een membraam LINK onderdeel nummer 31
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
carburateur
ik kan het mis hebben maar op de foto staat toch een Weber?
hier een link naar een site in NL die veel van dit spul af weet en heeft:
http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm
succes Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Nou ik het onderdeel besteld, vandaag binnen gekregen,.. ik blij
het was inderdaad 10 minuutjes knutselen ofzo,.. en de carb lekt niet meer
maaaaaaar,....
probleem van het wegvallen is nog steeds niet verholpen, ik mik het op de acceleratiesproeier van trap 1.
nou zag ik in de haynes dat je je vlotterdeksel zegmaar er af moet halen?
klopt dit? of kan je erbij als je het luchtfilter demonteerd?
volgens mij niet, als je die deksel demonteerd, kan dat ongestrafd? afstelling etc? en moet er zeker nieuwe pakking tussen? of doet vloeibare pakking ook prima mee?
hoop snel van jullie te horen:D want, heb een afspraak staan voor de brug(olie wissel, transmissie en motorolie) en even de uitlaat correct monteren want ik ben nu een soort van opgefuckde golf met al dat kabaal,.. en dat hoort niet bij een citroen
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Ligt een beetje aan het type carburateur denk ik, ik moest in ieder geval bij de 14E met de solex wel het vloterdeksel verwijderen om bij de acceleratie sproeier te komen,
Maar evengoed als het luchtfilter verwijderd is kan je in de carburateur kijken en als je dan de acceleratiepomp handmatig bedient dan moet je het zien en horen.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
hmm dan zal het wel moeten want als ik in de haynes kijk zie ik wat anders dan als ik op me carb kijk. en hij kijkt ook zo ze vlotter in,.. hoop alleen dat alles los kan zonders gezuer dat je los moet halen(denk aan al die mooie schuifjes en klepjes)
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Heeft ook weer zijn voordeel, kan je gelijk ff zien of je vlotterkamer erg vervuild is, verstopte acceleratiesproeier heeft ook een oorzaak.
Korte test eerst ff doen is luchtfilter verwijderden dan kan je in de carburateur kijken en als je dan de acceleratiepomp handmatig bedient dan moet je het inspuiten zien en horen
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt de bovenkant van de carburateur gewoon loshalen zonder dat de afstelling verandert.
Ik zal er geen vloeibare pakking tussen doen , gewoon de oude weer er tussen.
carburateur problemen
wat je ook eens kan proberen voor dat je de boel open haalt is met het luchtfilter eraf de motor laten lopen en dan met je hand de carburateur dicht houden, dit veroorzaakt veel onderdruk en kans dat de vervuiling los komt. zoniet gewoon even open maken. Is niets dramatisch.
Vervuiling bekijken en de sproeiers die je ziet even lekker doorspuiten met lucht.
Waar hab je de onderdelen besteld als ik vragen mag?
succes Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Zoo, net weer even het sleutelpak ingeweest!!
en wat baal ik:(,.. alle sproeiers losgehad en doorgekeken/blazen(met de mond heb helaas geen compressor) maar zag niks geks waren allemaal mooi open,.. in vlotterbak zat wel wat troep maar allemaal aangekoekt op de bodem(soort van heel fijn stof).
Heb alles weer mooi gemonteerd,.. het mocht niet baten:(
weet nu niet meer zo goed wat het kan zijn,.. gok het mischien toch nog op valse lucht ops: . dus ga dat weer eens checken als ik binnenkort tijd heb. alle pakkingen zijn vervangen en extra ingesmeerd met vloeibare pakking en ik heb alles goed aangedraaid,... maar weet het nu echt even niet meer:(
hulp altijd welkom
@ rens, heb t spul gekocht via jouw link ( dus nog bedankt )
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone