Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb op mijn BX TZD Turbo een Bosch brandstofpomp. Nou vraag ik me af hoe strak het kabeltje van het verhoogd stationair hoort te staan.
Hoort het zo, dat pas bij volledig warme motor het heveltje niet meer wordt aangetrokken, of moet juist alleen bij volledig koude motor het heveltje worden aangetrokken?
En in de vraagbaak staat het volgende: stel het stationair toerental af met de stelschroef nadat de bout van de restopbrengst zover is teruggedraaid dat hij de ‘gashevel’ niet meer raakt.
Als ik die stelschroef terug zou draaien, blijft de hevel aangetrokken door de gaskabel. Moet ik dan de gaskabel ook even loshalen voor het afstellen?
Eveneens ben ik tevens ook.
Wacht tot de radiateur blower aanslaat , dan moet het kabeltje net slap staan
Bij warme motor hoort hij net slap te staan.
Volgens mij kan je in haynes ook wel de toerentallen waarop hij hoort te draaien vinden.
Zowel stationair als met koude start.
Ik draai zelf helemaal zonder vervroeging / of verhoogd stationair
Maar dat komt omdat ik de pomp zwaar aangepast heb.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Ik doe het ook zonder want het mechaniek is vastgeroest nadat er ongemerkt een vacuumslang was gesneuveld een paar jaar geleden. Ik mis het niet, dus ik ben benieuwd waarom het überhapt is ingebouwd.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Koude start.
Ze willen nog wel eens gaan roken en stoten als deze niet aangesloten is.
Helemaal in de winter en een combi van mindere verstuivers/gloeibougies.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!