Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Kijk aan! Wat een verrassing!
Dat is snel gegaan stalsie, binnen 1 pagina! Gefeliciti
Ik ken iemand (...) die tot ver in een deel 2 gekomen is met z’n zoekdraadje…
Edit: een “r” toegevoegd aan verrassing. Excuus! ops:
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Maar, vervolgens binnen één draadje wel twee keer zijn bolide crasht!
Anyway, stalsie, van harte met je nieuwe voiture. Ik ken de auto van Blooper niet, maar volgens mij heb je een heel mooi exemplaar gekocht. Een V6 (zoals het hoort ), ik hoop dat je er veel plezier van hebt.
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
amai, als je het even niet volgt dit forum
Ja, eigenlijk nooit durven dromen dat ik een benzine ging kopen, maar met de lpg erin zie ik het al veel beter zitten.
Was puur toeval dat ik deze xm op 2de hands zag staan, en wou er toch wel eens naar gaan kijken.. Het was echt een wereld die voor mij openging, maar zal wel wat moeten wennen aan die Diravi sturing..
Het enige dat minder is, is dat de airco moet bijgevuld worden. Schijnt speciaal gas te zijn die niet meer zo makkelijk te verkrijgen is, dus als jullie daarvoor iets weten => shoot!
Met de examens heb ik wel niet zoveel tijd om te posten, maar vermoed dat de xm na 16 juni wel op plaat zal komen en dan kan ik jullie in geuren en kleuren mijn bevindingen en avonturen beschrijven.
Tot de volgende !!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
stalsie schreef:Het enige dat minder is, is dat de airco moet bijgevuld worden. Schijnt speciaal gas te zijn die niet meer zo makkelijk te verkrijgen is, dus als jullie daarvoor iets weten => shoot!
R132a verloopnippels kopen ($3,40 per stuk op Ebay USA), Polyol Ester olie in de compressor (duur, slechts paarhonderd ml nodig), eventueel nieuw droger/filter en vullen met R132a.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:Er is nogal wat keuze in benzinemotorland. Het gaat van 2l 8 kleppen naar 2l 16 kleppen naar 3l.v12 en 3l.v24. Het vermogen gaat ongeveer in gelijke stappen vooruit, het verbruik verschilt niet zo heel veel.
Wat de beste bezinemotoren is, hangt helemaal af van waar je naar op zoek bent. Mijn voorkeur gaat uit naar de 3 liter V6.12 omdat die het heerlijke V6 geluid en gevoel heeft, hij maar blijft trekken en onverwoestbaar is. De 24 klepper heeft een riem die onderhoud behoeft maar daar krijg je wel een extra schep vermogen voor terug! Je ziet ze echter zelden op internet staan met een hoge kilometerstand itt de 12kleppers.
De 2l 16 klepper kan je veel lekkerder in zijn toeren jagen dan een 8 klepper. Onderin maakt het niet zo heel veel verschil. Verbruik van de 16 klepper is wel wat hoger.
Dus tja, wat zijn de goede motoren? Dat hangt af van wat je met de auto wilt doen en wat voor een chauffeur je bent
Groet,
Ree
Iedere keer weer die opmerking, heb hem nu al tig keer gezien. De ES9J4 is OOK bullet proof. Ik heb er al meerdere met 300.000-400.000 km gezien. De auto’s worden alleen eerder door de eigenaar afgeschreven omdat die bij zo’n kmstand de riemwissel te duur vindt. Daarbij is de auto gewoon jonger en dus is het waarschijnlijk dat ze met minder km staan.
Dit heeft hier nu al zo vaak gestaan, laten we die discussie voor eens en voor altijd afsluiten
van mij mag dit draadje gerust toe..
Zal dan vanaf ik hem voor de deur heb staan een nieuw topic openen over de Xm.
Gr!
Xsara Coupe schreef:
Iedere keer weer die opmerking, heb hem nu al tig keer gezien. De ES9J4 is OOK bullet proof. Ik heb er al meerdere met 300.000-400.000 km gezien. De auto’s worden alleen eerder door de eigenaar afgeschreven omdat die bij zo’n kmstand de riemwissel te duur vindt. Daarbij is de auto gewoon jonger en dus is het waarschijnlijk dat ze met minder km staan.
Dit heeft hier nu al zo vaak gestaan, laten we die discussie voor eens en voor altijd afsluiten
Die riemwissel win je wel terug met het minder dorstige gedrag