C4PicassoEB6V schreef:Stuur me even een mailtje. Bij mij kun je 15.000,- terug krijgen voor je auto.
Je bedoelt toch die oude Picasso hè?
Dan ga ik hem gauw ff terug kopen. Mats ik de dealer en geef hem nog € 100 extra.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Ik heb in november 2008 een C4 coupé 1.6 16V VTR+ ( Vts uitgevoerd ) aangeschaft voor € 14500,= met 45000 op de teller. Een plaatje !!
Nu er gezinsuitbreiding komt en de auto net even te klein lijkt te worden, en wij op zoek zijn naar wat groters of een wagen met gewoon 4 portieren schrik ik toch wel even hoor!!
Wagen heeft nu slecht 50300km gereden, en verkeerd in nieuwstaat.
Inruil ligt zomaar 3000-4000 euro lager als waarvoor ik hem gekocht heb ! EN DAT IN 6 MAANDEN TIJD !!!
Dealer gekocht en prijs ook van de dealer.
Dus als er geintereseerden zijn?? PM me maar.
Onze mooie coupe 1.6 vtr+ met G3 uit 2008 gaat naar een dealer eind van de maand met een inruilprijs van 15.000.
belachelijke prijzen die ze terug geven.
dacht dat ze alleen in limburg een pan los hadden zitten als je wilt inruilen.
vorig jaar in juli een fiat GP t-jet ( 19400 euro nieuw ) van oktober 2007 willen inruilen op een C4 coupe 2.0 uit 2006 met 48000 km op de teller.
verkoper kwam al handenvrijvend na overleg met zijn baas met een heel goed bod.
11.500 kreeg ik voor de GP terug oftewel een afschrijving van bijna 8000 euro in 9 maanden
heb hem gelijk voor gek verklaard en ben uitgeweken naar Brabant.
hier bleken de occassions een stuk goedkoper dan in Limburg en kreeg ook nog eens 3000 euro meer terug voor de GP.
en als ik nu in de bladen hier lees wat je vandaag de dag voor een 2 de handsje van een jaar of 7 - 8 oud moet betalen, daar had je hem destijds bijna nieuw voor.
schijnbaar hebben ze nog niet door dat hun markt op een gat ligt want ze gaan vrolijk verder met absurde inruil en vraag prijzen.
eigenlijk moest niemand meer een auto inruilen of kopen dit jaar
Men zegt dat de autohandel op zijn gat ligt qua prijzen….ja !!!! DAT KLOPT !!!
Alleen geldt dit volgens mij alleen voor de inruilprijzen !!!
Een eerlijk antwoordt gehad van de dealer hier:
“Koop nu geen auto!! Je wordt genaaid !!! Onderhoud natuurlijk wel doen, daar leven we nu van!
Stel je hebt een wat oudere auto:
Een half jaar terug:
Je wilde een auto van 10 mille kopen, je kreeg 5 mille inruil en moest er 5 mille bijleggen.
Het gaat nu zo:
Je wil een auto van 10 mille, je krijgt 4 mille inruil, en je moet 6 mille bijleggen. PLUS u krijgt nog 1 mille terug van de staat.
De garage vangt dus 1 mille extra: voor hen is dus die actie bedoelt en niet voor de consument !!!!!!
En bij een nieuwere auto: Als een auto minder kost, krijg je ook minder inruil: het verschil dat er bij moet is en blijft hetzelfde als een half jaar geleden.
De consument schiet er niks mee op, en wordt er heus niet beter van.”
Dat vondt ik wel eerlijk van hem.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
tja er zal nooit iemand zijn die zegt dat die belachelijk veel inruil krijgt
je moet het bij de C4 zo zien met al die acties, voorraad modellen etc rij je een nieuwe C4 voor 18.000 ja wat moet je dan geven voor eentje van 1.5 jaar oud plus nog verkopen en ook winst maken want ook daar moet het licht branden.
en daarbij zijn de occasions meestal gefinancierd door de bank die op dit moment ook niet ernstig happig zijn, dus moeten garages zorgen dat ze die auto’s snel omzetten dus handel. en ja dat zijn nooit bere hoge prijzen.
maar ik denk dat met flink wat shoppen je toch altijd wel een garage vindt die geeft wat je er ongeveer voor wilt hebben.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_718.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Eens met bovenstaand, maar dan vooral voor nieuwe auto’s. Catalogusprijzen zijn namelijk niet gedaald, maar inruilprijzen wel
Occasionprijzen zijn echter óók gedaald, zeker lastigere mobielen (bijv. Citroën bij niet-Citro-dealer). Zelfs BMWs gaan bij dealers en zeker bij niet-dealers voor véél minder dan de Bovag/ANWB-koerslijst nu, kan ik nu uit ervaring delen hier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Dat kan kloppen, alleen als je inruilt is de inruilprijs die je krijgt ook een stuk lager !!
En dat weet ik weer uit ervaring, door zo hier en daar eens rond te gaan.
Als je dan kijkt wat je erbij moet doen…..dan is dat bedrag nagenoeg hetzelfde: dus je schiet er niks mee op of je de auto nu goedkoper koopt al dan niet.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_718.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Inderdaad. Hoogstens als je iets duurder terugkoopt:
- 25% te lage inruilprijs = geen 12000 maar 9000 = 3000 minder
- 25% te lage verkoopprijs = geen 26000 maar 20000 = 6000 minder
Een beetje optimist rekent zich hier relatief 3000 rijker
Oh fok, de afschrijving op het nieuwere hok, he, niet de pret bederven hé
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Mee eens, dat is eigenlijk het nadeel van een stimulerende regeling om de automarkt op gang te krijgen is dat aan de andere kant ook de vraag naar de inruil auto’s niet bijzonder hoog is.
ach ja tis vaak een sigaar uit eigen doos. De inruilwaarde kan tegen of meevallen als de prijs onder de streep maar interessant is.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1576.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Sep schreef:Mee eens, dat is eigenlijk het nadeel van een stimulerende regeling om de automarkt op gang te krijgen is dat aan de andere kant ook de vraag naar de inruil auto’s niet bijzonder hoog is.
Als deze occasions a/d regeling ivm de sloopregeling voldoen zijn ze courant genoeg om in dit kader te verkopen en verwacht ik dat er ook wel enige vraag naar zal zijn… Of zie ik dat verkeerd? :
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa