Nou had dus vandaag een bijna lege tank op 3 liter na. En heb er nu V-Power in gegooid. We zullen over een tijdje zien wat dit mij gebracht heeft . Als er een mooi verschil is zal ik dat zeker even posten.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voor een goed resultaat aantal tanken blijven tanken
je moet toch gauw een keertje of 5 á 6 V-power tanken voor het verschil…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Arjan Verkade schreef:Ichorid schreef:Ik gebruik nog steeds 95, is V-power echt zoveel beter? Ook voor je motor of puur voor verbruik? Verschil in vermogen?
Alle punten die je daar zegt zijn de pluspunten van V-Power.
V-Power zou de motor van binnen ook schoner moeten houden dan normale benzine. Wat als voordeel heeft meer motorinhoud (want waar vuil zit heb je ruimte verlies). Dit met natuurlijk als voordeel meer vermogen en beter verbruik.
Het verlies aan slagvolume door roet neerslag op zuigerkoppen is minimaal, ten opzichte van het geheel aan volume. Je moet het eerder zoeken in negatief effect van aanslag en residu op bougies, injectoren en kleppen. Bij prut op kleppen wordt de doorstroming belemmerd.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
RubeMc schreef:Wat bij mij geholpen heeft is nieuwe bougies steken :-p
[...] Ik weet niet tot hoeveel toeren jullie gaan om dan te schakelen, ik doe het bij ongeveer 3000tr/min.
Wat is jullie ervaring erbij ??
Dat hangt sterk af van de situatie, en hoe ik daarbij wil versnellen. Zonder haast en dus relaxed rijden betekent dat ik bijna diesel-achtige toeren er op na hou. Opschakelen doe ik dan al bij 2500-2700 rpm. Bij korte invoegstroken echter, dan sleur ik vrolijk door tot 4000 rpm. Het hangt ook af van hoe warm de motor is.
En om te voorkomen dat “Het nieuwe rijden” de motor lui maakt heb ik, zo af en toe, bewust standje Boy Racer™ aan, waarbij ik (mits KVS en olie goed op temperatuur zijn) met driekwart of vol gas voorbij de 6000 rpm trek.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RubeMc schreef:Wat bij mij geholpen heeft is nieuwe bougies steken :-p
Hij deed eerst 7,3l/100km en nu 6,3l/100km
Het geld is dan ook hierdoor wel snel terug verdiend…
In vermogen heb ik niks gemerkt, maar de motorblok trilt nu in stationair toerental heel weinig tov tervoren.
Er zal wel 1 á 2 bougies slecht gewerkt hebben.
Maar aan de bougies zelf was niks te zien: ze waren allemaal schoon gebrand…
Ik weet niet tot hoeveel toeren jullie gaan om dan te schakelen, ik doe het bij ongeveer 3000tr/min.
Wat is jullie ervaring erbij ??
Op hoeveel tanken is dat gemeten?
Ruim 1 op 15 red je met de 1.4 meestal niet. Lange ritten dan gaat het wel. Ik verwacht het verbruik wel iets toe zal nemen.
Overigens een 1.4 12v?
Dat betend dat je of 3 kleppen per cylinder heb, of een 3 cylinder
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klopt het is gewoon een 8 klepper
De C4 heeft een 1.4 16v, maar zover mij bekend hebben ze deze nooit in de Xsara geleverd.
Gister getankt, voor de 2e keer. 689km, kon er 47.11 liter ingooien. Kom ik op 1 op 14,6. Oftewel 6.8l op 100km. Beetje stadsverkeer, wat snelweg en wat 60km wegen, af en toe wat mensen mee.
Hier ben ik best tevreden mee, zeker gezien mijn rijstijl. Xsara Coupe 1.6 8v trouwens.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voor een 8 klepper is dat niet verkeerd
Echt lange ritten zouden dan nog wat zuiniger uit komen.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
tja ik heb nu voor de 2e keer getankt, de eerste tank beurt ongeveer 1 / 13.9 gereden
nu de 2e tankbeurt bijna 1 / 14.9 gereden, goed tevreden over
redelijk wat korte stukken, af en toe snelweg probeer altijd rond de 110 te rijden (3000 toeren) want bij 120/130 maakt de motor toch wel wat lawaai.
tis trouwens ook een 1.6i 8v en shell fuel save
We zullen het zien in de zomer. Paar keer de grens over om te wakeboarden, al zal de A31 misschien wat minder gunstig zin voor het verbruik. Dan nog een weekendje bij mijn ouders op visite op de camping. Dat zullen tot aan de winter de langere (50km+) ritten wel zijn, denk ik.
Zal trouwens een beetje moeilijk vergelijken zijn, een ander luchtfilter (open of inleg, moet nog even zien) staat namelijk ook op de planning.
Vergeleken met de ZX is het in ieder geval een fijn verbruik
Ik heb een Xsara break 1.6 2001 automaat gemid. verbruik woon / werk verkeer 1 op 11
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
1 op 13.8 was het vandaag
Ik heb het idee dat de 1.6 16v wel zuinig kan rijden als je erg je best doet.
De 1.4i was eigenlijk altijd wel redelijk zuinig met warm weer. In de winter zakte het soms naar de 1 op 12.5 Een record was denk ik iets van 1 op 16.
Eigenlijk rijdt ik er nu nog redelijk netjes mee. Had wel op een beetje beter verbruik verwacht. Misschien moet die nog een beetje los komen en hoop dat de V-Power ook zijn werk nog gaat doen
Ik sta er ook eigenlijk van te kijken hoe zuinig mijn 1.6 eigenlijk wel niet is… 1 op 16 is gemakkelijk te doen.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe dan?
Als je op 1 dag een tank op de snelweg leeg rijdt geloof ik het wel.
Mijn woon werk verkeer is ongeveer 30 km. Waarvan 95% snelweg. Soms wat file maar het valt mee.
Toch zit ik nu dan nog onder de 1 op 14.