137 van de 224
« Eerste  < Vorige 135 136 137 138 139 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 mei 2009 01:48 PM
  [ # 2041 ]

Een lichter vliegwiel lijkt me als resultaat dat die nog wat nerveuzer wordt…

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 mei 2009 02:56 PM
  [ # 2042 ]

Als de zuigers niet tegelijk lichter werden zou dat inderdaad kloppen. Met lichtere zuigers zou je hetzelfde karakter kunnen houden met een iets lichter vliegwiel.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 17 mei 2009 04:55 PM
  [ # 2043 ]

Maar dat is verder niet interessant voor wat jij wil gaan doen?

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 mei 2009 05:15 PM
  [ # 2044 ]

Ach, het is niet echt her karakter wat ik zoek. Met de lichtere zuigers zou er misschien wel wat af kunnen, en misschien doen we dat ook wel, maar ik ga de grenzen absoluut niet opzoeken. Het doel is het maximale vermogen te behalen zonder het compromiteren van de ‘driveability’. Als het puur om vermogen ging dan zou ik lekker de compressie verlagen, alles verlichten en een mega grote turbo plaatsen alles om maar een hoog maximum vermogen te hebben. Op die fiets heeft BMW immers ook gewoon zo’n beetje 1pk/cc gerealiseerd. Het is zoeken naar een balans tussen rijdbaarheid en vermogen. Ik wil dat hij even soepel loopt als nu, dat het turbo gat alleen maar kleiner wordt (dat lukt nu ook al aardig) en dat ik met die beperkingen nog steeds een prettig vermogen heb.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 mei 2009 12:28 AM
  [ # 2045 ]

Cool. Ik hoor net dat de nieuwe koppelling er is…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 mei 2009 04:16 PM
  [ # 2046 ]

Nu dat de nieuwe koppelling er is is mijn geduld zo’n beetje op dus ik heb het plan aangepast.

1. Koppelling naar NL
2. Motor er uit, met nw. koppelling en hydraulische koppellingsbediening er in, misschien gelijk ook de ABS er in fietsen als ik toch aan de hydrauliek moet zitten.
3. Auto, of een Gti T2 sloper voor de maatvoering, neerzetten bij de DP engineering voor in/uitlaat spruitstukken en intercooler.
4. De boel in elkaar fietsen inc turbo…
5. Bij DP engineering op de dyno
6. Tijdje rijden (de vakantie wellicht?)
7. Andere motor uit elkaar. Balanceren
8. Andere motor naar gsm
9. Motor uitbouwen, alle problemen tot nu toe uitwerken,
10. Hydractief II inbouwen
11. De boel met de GSM special weer in elkaar
12. Dyno’en bij DP engineering
13. Klaar? Dat is onwaarschijnlijk. Maar ik weet nog niet hoe verder.

John heeft wel een ultra heftige koppelling voor me bedacht. Het is een unsprung 6-puck competition koppelling. Ik vrees een aangrijpingsafstand van 0.5mm op m’n pedaal. Nouja, we kunnen altijd hefbomen verplaatsen enzo…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 mei 2009 04:20 PM
  [ # 2047 ]

Gaat het huidige blok nu terug in de auto met de nieuwe koppeling?
Of gaat direct het nieuwe blok erin?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 mei 2009 06:16 PM
  [ # 2048 ]

Huidige blok blijft nog even… denk ik…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 mei 2009 06:26 PM
  [ # 2049 ]

De nieuwe koppelling en drukgroep:

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 21 mei 2009 09:20 PM
  [ # 2050 ]

Wow…leveren die kleine pads voldoende frictie om het vermogen (lees: torsie) daadwerkelijk door te geven?
ik zie helemaal geen torsiedemping?! Dat rijdt toch niet prettig?
Slijt zoiets net zo snel/langzaam als een gewone plaat?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 mei 2009 09:22 PM
  [ # 2051 ]

google maar eens op six puck clutch. of four puck clutch… vijf puck clutches zoals hieboven zijn wat zeldzaam geloof ik.

edit:
verhaal over koppellingen

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 mei 2009 10:19 PM
  [ # 2052 ]

Paddle, sans, paddle.

Puck is so last year!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 mei 2009 10:42 PM
  [ # 2053 ]

jaja ik las net al dat ik achter loop met de tuningspeak

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 mei 2009 02:41 AM
  [ # 2054 ]

Ach voorlopig ben jij een van de weinigen in NL die verder is dan alleen grote verhalen over afdraaien van vliegwielen tot plaatsen van elektrische turbos enzo Wink

btw zo’n SM is best breed in je achteruitkijkspiegel!  Laughing

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 22 mei 2009 02:46 AM
  [ # 2055 ]

Achterlopen is een goed teken… Betekend dat je blijkbaar te druk bent met het daadwerkelijk tjoenen van de auto. Wink
Maar het ziet er weer erg imposant uit allemaal Sans. Ik ben erg benieuwd altijd naar je vorderingen.

Profiel  
 
 
137 van de 224
« Eerste  < Vorige 135 136 137 138 139 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook