30 van de 43
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Gais zijn GTi’tje -> Einde.
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 09 mei 2009 12:49 AM
  [ # 436 ]

De GTi met mannelijke poes behoort 2.2 rondom te hebben Wink  Ik neem aan dat de GTi zonder dat dan ook hoort te hebben.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 09 mei 2009 01:23 AM
  [ # 437 ]

Diep respect man! Echt super goed gedaan dat die weer de weg op kan.

Je was natuurlijk al een held na het leveren van de selecteurkabel van de automaatbak. Laughing

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 mei 2009 03:23 PM
  [ # 438 ]
Autofan schreef:

GTi met mannelijke poes

Psst.. Een mannelijke poes is een kater.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 09 mei 2009 04:38 PM
  [ # 439 ]
knäckor schreef:
Autofan schreef:

GTi met mannelijke poes

Psst.. Een mannelijke poes is een kater.

Soms s,morgens last van.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 10 mei 2009 06:41 PM
  [ # 440 ]
BX19TZI schreef:

Diep respect man! Echt super goed gedaan dat die weer de weg op kan.

Je was natuurlijk al een held na het leveren van de selecteurkabel van de automaatbak. Laughing

Dank je wel. Wat betreft die kabel, kleine moeite aangezien die anders toch alleen maar in de weg lag. Nog interesse in een reserveautomaat met koppelomvormer? Razz

knäckor schreef:
Autofan schreef:

GTi met mannelijke poes

Psst.. Een mannelijke poes is een kater.

Er waren eens een kater en een poes. Die kater voelde zich niet thuis in zijn lichaam dus besloot zich om te laten bouwen. De poes vond het maar niks en zette het op een zuipen.
De volgende dag had de kater een poes en de poes een kater.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 19 mei 2009 08:31 PM
  [ # 441 ]

1100 km verder and still going strong Very Happy Ze begint steeds lekkerder te rijden. Wat ik wel raar vind is dat ik steeds last krijg van mijn linkerknie, kan niet helemaal plaatsen waar ik nou precies last van krijg maar het is geen fijn gevoel.
Helaas is het vermogen ook wat karig, toen ik bij 140 volgas ging liep die stomme golf voor me gewoon weg Sad

Voorderest een heerlijk wagen, vanmiddag zelfs overstuur gehad. Was wel een beetje geforceerd (al remmend verder insturen) maar ging heel gemoedelijk. Al met al ben ik zeer tevreden, weet nu precies waarom ik zo graag een BX wilde. Ze ligt vrij stevig op de weg maar die lelijke hobbels worden heerlijk opgevangen, in een andere auto krijg je steeds een schop in je rug maar bij deze zak je wat verder in je stoel en dat is het. Motorblok zelf is ook geweldig (afgezien van het bokken) Als ik een constante snelheid aanhou zet ik haar in een hoge versnelling en pruttel met 1500-2000rpm lekker voort. Wil ik snel zijn is het een kwestie van toerental boven de 4000rpm en dan gaat ze als een kogel.

Oja, het verbruik heb ik nog niet echt kunnen meten. Ben bezig om de tank leeg te rijden en zit nu op 537km en het lampje brand nog niet (al weet ik niet of die het wel doet) Dat betekent met een 66 liter tank dat ik al op de 1:8,14 zit.

Volgende projectje is de voorwielophanging vernieuwen, rondje nieuwe banden en uitlijnen. Hopelijk ligt ze dan weer een beetje strakker op de weg.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 mei 2009 08:33 PM
  [ # 442 ]

De Golf was een TDI met enkele rode letters? Dan leg je het idd wel af tenzij je terug schakelt naar zijn 4.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 mei 2009 08:53 PM
  [ # 443 ]

Goed bezig Gais. Ik heb ooit ook nog overwogen om deze auto destijds te kopen, maar ik denk dat jij al het roestwerk beter opgeknapt hebt dan dat ik eventueel had gedaan!

Boven de 4000 rpm trekt hij lekker he! Ik merk dat de motor graag hoog in de toeren zit, anders gaat hij idd te bokken.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 20 mei 2009 05:57 PM
  [ # 444 ]

Hoewel 125pk in 1987 niet voor de poes was, haalt daar tegenwoordig niemand meer z’n wenkbrauwen voor op.
Dus dat een Golf bij je wegtrekt moet je niet als een àl te grote trap op je ego ervaren; jouw voiture is natuurlijk al 22 jaartjes oud….
Over 22 jaar wordt Golf ook zoek gereden door de volgende generatie’s auto’s.

Verbruik: verwacht daar zeker in het begin niet al te veel van: de motor moet zich zetten naar jouw gebruik, bovendien stond ze al even stil.
Linkerknie? zware koppeling of lamme knie…?

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 21 mei 2009 04:25 PM
  [ # 445 ]

Stond helaas niks op de achterklep maar denk dat ik hem in de vier ook niet bij had kunnen houden. Achja, idee voor wat snellers is er wel maar de euro’s niet Razz Niet dat ik het gevoel heb iets tekort te komen, hard rechtuit kan iedereen maar bochten zijn veel leuker.
Daarom wil ik, als de techniek op orde is, meer op het circuit (en de ring natuurlijk) gaan rijden. Als ik even lekker wil sturen ga ik al zo hard dat iedereen zich te pletter schrikt als een BX de bocht om komt zeilen Laughing

Verbruik had ik zowieso geen hoge verwachtingen van. Maar 1:8 als tussenstand vind ik niet verkeerd en dan is de tank nog niet leeg. Lamme knie komt vrij zeker door de koppeling, aangezien de A1 standaard vaststaat moet ik daar veel koppelen. Koppeling zelf gaat naar mijn idee niet heel zwaar maar prettig is het niet om deze ingedrukt te houden. Dat had ik overigens ook al met lessen. (misschien had ik de automaat moeten laten zitten Rolling Eyes)
Het is alleen een heel zeurderig gevoel diep in mijn knie waar ik dan de rest van de dag last van heb. Valt daar misschien nog wat aan te doen met de stoel in een andere stand?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 mei 2009 04:28 PM
  [ # 446 ]

Sowieso moet de stoel zó staan, dat je niet je been helemaal hoeft te strekken om de koppeling helemaal in te trappen. Ook is het wel prettig om de koppeling zo af te stellen dat hij over het zware punt heen trapt, dan kost het weinig moeite om hem ontkoppeld te houden.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 21 mei 2009 04:33 PM
  [ # 447 ]

Eerste is al zo, ik zit graag dicht op het stuur dus ik schuif de stoel zover naar voren dat ik mijn benen net kwijt kan. Zware punt in de koppeling trap ik net doorheen, erg veel verder kon ik hem overigens niet stellen.
In de file probeer ik verder zo min mogelijk de koppeling te gebruiken, dus afstand houden en als het remt zet ik haar in de vrij.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 21 mei 2009 04:53 PM
  [ # 448 ]

Ik ken dat gevoel van in andere auto’s. In sommigen heb ik het… in sommigen niet…

Gelukkig rij ik zelden tot nooit manueel Cool

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 22 mei 2009 12:05 AM
  [ # 449 ]

Tja, ik kies liever zelf mijn versnellingen.

Benzineverbruik wordt overigens steeds gekker, net gevuld en zit nu op ruim 1:11. Of het extra tankje wordt niet elke keer gevuld, of mijn kilometerteller klopt niet, of mijn GTi is gewoon superzuinig. Naja, niet over nadenken en lekker doorrijden.

Zijn er overigens voorpijpen met lambdasonde (maar zonder kat) die op mijn GTI passen? Dacht dat het schuifstuk lek was maar blijkt toch de demper te zijn.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 22 mei 2009 03:02 PM
  [ # 450 ]

Ik denk dan weer : die auto zal het wel beter weten dan ik Laughing  Laughing

Profiel  
 
 
30 van de 43
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook