6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
De mooiste Citroën ooit?
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 19 juli 2005 06:06 PM
  [ # 76 ]

De xm is vooruitstrevender dan de C6 naar mijn inziens.

De C6 maakt gebruik van techniek die al in de c4/c5 gebruikt werd.

De XM daarintegen had als eerst auto hydractive…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juli 2005 06:44 PM
  [ # 77 ]

ik vind al Citroën zijn topmodellen wel voortstrevend

de C6 heeft ook wel techniek die we in andere modellen nog niet kennen.
zoals headup display, wat me overigens erg appart lijkt Smile

XM vind ik ook in dat rijtje thuis horen.
al praat je alleen nog maar over het design en de 12 of 13 ruiten.
verder hebben natuurlijk zeker de topmodellen alle luxe aan board waar sommige middenklassers nu nog van dromen Cool

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 19 juli 2005 07:43 PM
  [ # 78 ]
Simpele Ziel schreef:

De xm is vooruitstrevender dan de C6 naar mijn inziens.

De C6 maakt gebruik van techniek die al in de c4/c5 gebruikt werd.

De XM daarintegen had als eerst auto hydractive…

Dat ben ik niet helemaal met je eens, het is moeilijk om de ene innovatie tegenover de andere weg te strepen, maar:

De Xm maakt gebruik van CX techniek (airco, DiRaVi, etc)
en van BX techniek (McPhersons)
zelfs ZX/Xantia (meesturende achteras, pas vanaf phII)

C6 krijgt een nieuw onderstel (idd geintroduceerd op de 407, maar wel vooruitstrevend) en een nieuw veersysteem (details nog niet bekend)


De Xm was in een aantal opzichten geen vooruitgang, maar een achteruitgang (o.a. McPhersons ipv de dubbele draagarmen van de Cx)
Dat werd ruimschoots goedgemaakt door de innovaties (zoals Hydractive, Cw 0.28, complex surface headlights)

Op de C6 daarentegen ben ik nog geen achteruitgang t.o.v de Xm tegengekomen, behalve het gebrek aan vijfde deur (ieder nadeel heb z’n voordeel) of het gebrek aan handbak. (ieder voordeel heb z’n nadeel)

De “innovaties” van C6 zijn behalve de actieve motorkap, vooral zeldzame opties, en niet echt vernieuwend (luchtrem/achtervleugel, HUD, nog geen Drive-by-wire. nog geen IR nachtkijker)

 


Voor zowel Cx als DS gold dat zij geintroduceerd werden met een bewezen, maar enigszins bejaarde motor. Voor zowel DS (6 cylinder boxer, V6 & V8 ) als CX (drieschijfswankel) geldt dat dit door ontwikkelings problemen noodzakelijk werd.
De Ds kreeg later wel o.a. Injection Electronique, de Cx kreeg o.a. een Turbo en een nieuwe Diesel.

Voor de Xm waren de motoren meer up-to date, de oude PRV V6 kreeg een balansas en een variabel inlaatspruitstuk (V6.24) de 12 klepper Diesel was een grote sprong voorwaarts. Een nieuwe V6 kwam aan het eind van de levensduur.

De C6 krijgt een praktisch nieuwe V6 diesel (al is deze al wel leverbaar in Jags, Peugs en LaRo’s) De acht jaar oude V6 kan nog meekomen, maar de verwachting is dat er snel iets aan veranderen zal. (inhoud, hybride/start-stop, HPi ?)


Zowel Xm als C6 geven een flinke knipoog naar het verleden, de C6 wat meer denk ik, dat moet de traditionalisten onder ons aanspreken.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2005 12:23 AM
  [ # 79 ]
eviltwin schreef:
Simpele Ziel schreef:

De xm is vooruitstrevender dan de C6 naar mijn inziens.

De C6 maakt gebruik van techniek die al in de c4/c5 gebruikt werd.

De XM daarintegen had als eerst auto hydractive…

Zowel Xm als C6 geven een flinke knipoog naar het verleden, de C6 wat meer denk, dat moet de traditionalisten onder ons aanspreken.

ik geloof je graag, alleen vraag me af naar welke auto de XM een knipoog naar het verleden maakt?

C6 naar de CX voor mij
XM naar de?

ik vind de XM wel een groot broertje van de BX

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 20 juli 2005 12:28 AM
  [ # 80 ]

XM een knipoog naar het verleden maakt?

Naar de Sm denk ik. De achtderkant heeft er wel iets van weg evenals het knikje aan de zijkant.

Jeroen

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 20 juli 2005 12:30 AM
  [ # 81 ]
toniclight schreef:

XM een knipoog naar het verleden maakt?

Naar de Sm denk ik. De achtderkant heeft er wel iets van weg evenals het knikje aan de zijkant.

Jeroen

even een moment van off topic:
kijk hier eens:
 

Nu weer ontopic Wink
DS BLIJFT DE MOOISTE Laughing

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 20 juli 2005 12:57 AM
  [ # 82 ]
Tom Duckpower schreef:
toniclight schreef:

XM een knipoog naar het verleden maakt?

Naar de Sm denk ik. De achtderkant heeft er wel iets van weg evenals het knikje aan de zijkant.

Jeroen

even een moment van off topic:
kijk hier eens:
 

Nu weer ontopic Wink
DS BLIJFT DE MOOISTE Laughing

[off-topic]het grootste deel van de stemmers op dat topic heeft het duidelijk niet begrepen Wink [/off-topic]

DS is mooi, maar ik stem toch voor de C6 Cool

De knipoogjes van de C6 zijn trouwens niet tot de Cx beperkt:
[list]TA: “Pilote” spaakvelgen,
DS: stijlloze ruiten,
GS: motorkap.[/list:u]

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Sandert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-07-2005

Gepost: 03 augustus 2005 03:56 PM
  [ # 83 ]

Iedereen weet toch dat de c2 de mooiste is wordt en blijft

O sorry haalde ik je in. Of schrok je van me geluid

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 augustus 2005 03:57 PM
  [ # 84 ]

:schater :schater

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook