Ik vind de XM iets weghebben van de Snoek: aflopende daklijn en sterk naar voren lopende motorkap.
Lijkt dus wat mij betreft een lijn in te zitten, want de C6 lijkt op de CX. Om en om dus.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Met ene beetje geluk hebben we binnen een maand ofzo een digitaal fototoestel (pa verjaart…)
dan zal ik een paar (vergezochte?) vergelijkende fotos maken
rocco schreef:Met ene beetje geluk hebben we binnen een maand ofzo een digitaal fototoestel (pa verjaart…)
dan zal ik een paar (vergezochte?) vergelijkende fotos maken
We zijn nu net een jaartje verder, inmiddels de overeenkomende punten gevonden?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik zag de SM en de XM als verschillende auto’s
nooit zo bekeken.
maar moet toegeven dat de lijnen er toch wel inzitten vooraal aan de voorkant
maar het blijven voor mij denk toch wel verschillende auto’s
SM blijft toch een soort sport Coupé
en de XM een luxe berline
maar de vergelijking zie ik wel
arjan_verkade schreef:ik zag de SM en de XM als verschillende auto’s
nooit zo bekeken.maar moet toegeven dat de lijnen er toch wel inzitten vooraal aan de voorkant
maar het blijven voor mij denk toch wel verschillende auto’s
SM blijft toch een soort sport Coupé
en de XM een luxe berlinemaar de vergelijking zie ik wel
Hou het photoshoptopic binnenkort eens in de gaten…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:rocco schreef:Met ene beetje geluk hebben we binnen een maand ofzo een digitaal fototoestel (pa verjaart…)
dan zal ik een paar (vergezochte?) vergelijkende fotos maken
We zijn nu net een jaartje verder, inmiddels de overeenkomende punten gevonden?
topic helemaal uit het oog verloren…
ik zal onze XM eens vastleggen op de gevoelige plaat (SD-kaart)
arjan_verkade schreef:
SM blijft toch een soort sport Coupé
en de XM een luxe berline
De SM IS een sport coupe (vind ik) en de vergelijking gaat eerder op met een Jaguar E type (niet boos worden ops:) dan met een XM.
Alleen de rij eigenschappen zullen totaal verschillend zijn.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpele Ziel schreef:arjan_verkade schreef:ik zag de SM en de XM als verschillende auto’s
nooit zo bekeken.maar moet toegeven dat de lijnen er toch wel inzitten vooraal aan de voorkant
maar het blijven voor mij denk toch wel verschillende auto’s
SM blijft toch een soort sport Coupé
en de XM een luxe berlinemaar de vergelijking zie ik wel
Hou het photoshoptopic binnenkort eens in de gaten…
ben benieuwd
Voila, SM 4 deurs, het was wel even zoeken in het grote Citrofiele foto-archief…
ik zie het ook wel een beetje hoor koplampenpartij, de hoeken ( chroom bij sm, knippers bij xm en de lichten daaronder ) en natuurlijk de heupen van de dames ,de bekende knik achter het portier
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Zo lekker oud topic, ik ga dr straks ook een paar laten herleven denk ik…
Ik denk dat er meer gesproken kan worden over Citroen stijlkenmerken die je, door de eeuwen heen, in verschillende de modellen terugziet
bij XM/SM de opgaande lijn bij het achterzijruitje, de knik midden op de motorkap die doorloopt in de bumper… :whoohoo
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bogaard77 schreef:Wiel basis achter is smaller dan voor ( DS, SM, CX en niet xm)
Spoorbreedte voor: 1530mm, achter: 1457mm (of 1520mm voor/ 1447mm achter)...
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citrofiel schreef:Voila, SM 4 deurs, het was wel even zoeken in het grote Citrofiele foto-archief…
dat is natuurlijk ook een standaard SM
anders had je er ook niet zoveel moeite voor hoeven doen.
als ik SM hoor dan denk ik aan de normale Sport Coupé
hoeveel van dit soort afwijkende SM’s zijn er eigenlijk gemaakt?
dit was denk ik ook handwerk?
Laatste telling voor de bovenstaande Sm Opera was geloof ik 8
2 in Nederland?
1 in Spanje?
2 op het Elysée (2 PR75 en 3 PR 75)
Je hoeft niet ver te zoeken, want PZ-35-RT stond gewoon op Citromobile dit jaar.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om een echte vierdeurs Sm te bouwen (met panoramische achterruit dus eigenlijk 5 deurs)
Aan de naam van de Xm alleen al zie je dat het dudielijke een hommage is aan de Sm. Naast alle voornoemde overeenkomsten wil ik nog even wijzen op het feit dat de Sm de eerste Citroen V6 was, zowiezo de eerste 6 cylinder in lange tijd, en dat dit ook voor de Xm opging.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
eviltwin schreef:Laatste telling voor de bovenstaande Sm Opera was geloof ik 8
2 in Nederland?
1 in Spanje?
2 op het Elysée (2 PR75 en 3 PR 75)Je hoeft niet ver te zoeken, want PZ-35-RT stond gewoon op Citromobile dit jaar.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om een echte vierdeurs Sm te bouwen (met panoramische achterruit dus eigenlijk 5 deurs)
Aan de naam van de Xm alleen al zie je dat het dudielijke een hommage is aan de Sm. Naast alle voornoemde overeenkomsten wil ik nog even wijzen op het feit dat de Sm de eerste Citroen V6 was, zowiezo de eerste 6 cylinder in lange tijd, en dat dit ook voor de Xm opging.
dat is wel weer vreemd dat ze een vierdeurs wilden bouwen, aangezien er vaak wordt gezegt dat de SM de DS Coupé is
de V6 is zeker een duidelijke vergelijking