28 van de 31
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
BX Rallye
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 mei 2009 12:13 PM
  [ # 406 ]
BasisBIX schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

En loopt de motor al?

Ja, sinds gisteren loopt ie!  Very Happy
(en hoe, zo zonder uitlaat Wink)


Cool

Maar wat heb jij nou allemaal aan de octopus hangen? (ff nieuwsgierig) Surprisedops:

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 mei 2009 08:30 PM
  [ # 407 ]
Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 mei 2009 08:39 PM
  [ # 408 ]

He BasisBX,

het ziet er echt súperstrak uit (al begint het met deze kleuren wel een beetje op een boer’nlandwerktuig te lijken Wink). Respect voor het poetsen/schuren/spuiten.

Wat is er eigenlijk nog origineel aan je lhm systeem? Is de grote octopus op het subframe ook custom, of ligt daar nog wel het originele rubberen blok?

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 22 mei 2009 08:40 PM
  [ # 409 ]

En waarom op die manier?  Confused:

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 mei 2009 08:46 PM
  [ # 410 ]

@ Vermond:
De octopus die op het subframe ligt, is gewoon vervangen door een originele. (die had ik toch nog liggen)

Alleen de 2 dikke slangen (van drukregelaar en pomp) en de retourslang van de remservo (waar ook die harde plastic slang in uitkomt, met dat T-stukje vooraan) zijn vervangen door LHM slang van de rol. Wink

@Bunny:
Waarom niet?  Confused:

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 mei 2009 08:47 PM
  [ # 411 ]

Het heeft in ieder geval als voordeel dat er bij één kapotte slang er ook maar één vervangen hoeft te worden en niet gelijk de € 150-200 octopus.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 mei 2009 08:48 PM
  [ # 412 ]
Vermond schreef:

Het heeft in ieder geval als voordeel dat er bij één kapotte slang er ook maar één vervangen hoeft te worden en niet gelijk de € 150-200 octopus.

Voorlopig gaat er aan de octopus niks meer kapot.  Wink

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 mei 2009 08:49 PM
  [ # 413 ]

ssssst…...

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 22 mei 2009 08:51 PM
  [ # 414 ]

Ik vroeg het maar omdat ik deze zomer ook van plan ben om de octo te vervangen… Wink .

Wat vind jij gemakkelijker om te plaatsen ? Een originele octo of 1 zoals de jouwe? (mij lijkt d ejouw maar soit).

En wat heeft jouw octo gekost?

Sorry voor mijn nieuwsgierigheid maar is een optie die zeker tot de mogelijkheden behoort Very Happy

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 22 mei 2009 08:51 PM
  [ # 415 ]

Goh, het is nu zo schoon de motorruimte! Zonde als dat weer smerig wordt!  Smile

Nogmaals, goedbezig!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 mei 2009 08:54 PM
  [ # 416 ]
BunnY schreef:

Ik vroeg het maar omdat ik deze zomer ook van plan ben om de octo te vervangen… Wink .

Wat vind jij gemakkelijker om te plaatsen ? Een originele octo of 1 zoals de jouwe? (mij lijkt d ejouw maar soit).

En wat heeft jouw octo gekost?

Sorry voor mijn nieuwsgierigheid maar is een optie die zeker tot de mogelijkheden behoort Very Happy

Als je motor eruit is, is alles makkelijk om te plaatsen.  Wink

En mijn octo heeft omgerekend iets van 5 of 10 euro gekost. (zat bij een partijtje onderdelen)
Maar dan heb ik het alleen over de octo met de dunne slangetjes.

Al die dikke LHM slangen kosten wel een paar stevige euri’s per meter.  Confused

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 22 mei 2009 08:56 PM
  [ # 417 ]

Als je nu de kleine en de grote octo zou willen vervangen door allemaal aparte leidingen… wat zou je dan kwijt zijn? (heb geen idee wat LHM leiding per meter kost).

Die dikke naar de hogedrukregelaar (toch?) uitgezonderd dus. Die mag blijven zitten van mij…

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 mei 2009 08:59 PM
  [ # 418 ]

Pffff…..

Ik geloof iets van 13-15 euro per meter (voor de dikste diameter)
En de kleinere diameters een paar euro goedkoper.  Rolling Eyes

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 22 mei 2009 09:03 PM
  [ # 419 ]

En, heb je al een stuk gevloerd met het nieuwe motortje?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 mei 2009 09:10 PM
  [ # 420 ]
PrutsyLJ schreef:

En, heb je al een stuk gevloerd met het nieuwe motortje?

Over een paar daagies!  Very Happy


-De luchtinlaat heb ik vandaag zo goed als afgemaakt. (moet er alleen nog een paar kleine dingetjes van spuiten


-LHM moet nog gevuld worden + montage van riem en spanrol


-Uitlaat moet ik helemaal doen, en daar zoek ik nog een stukje pijp met een conisch vlak voor. (vandaag op de sloop niet gevonden Confused)

Zoals het er eerst onder hing (ook niet helemaal origineel Wink )

Zoals het er straks onder moet. 

Profiel  
 
 
28 van de 31
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook