Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BasisBIX schreef:GWHENDRIKS2 schreef:En loopt de motor al?
Ja, sinds gisteren loopt ie!
(en hoe, zo zonder uitlaat )
Maar wat heb jij nou allemaal aan de octopus hangen? (ff nieuwsgierig) ops:
Dit hangt eraan.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He BasisBX,
het ziet er echt súperstrak uit (al begint het met deze kleuren wel een beetje op een boer’nlandwerktuig te lijken ). Respect voor het poetsen/schuren/spuiten.
Wat is er eigenlijk nog origineel aan je lhm systeem? Is de grote octopus op het subframe ook custom, of ligt daar nog wel het originele rubberen blok?
En waarom op die manier? :
@ Vermond:
De octopus die op het subframe ligt, is gewoon vervangen door een originele. (die had ik toch nog liggen)
Alleen de 2 dikke slangen (van drukregelaar en pomp) en de retourslang van de remservo (waar ook die harde plastic slang in uitkomt, met dat T-stukje vooraan) zijn vervangen door LHM slang van de rol.
@Bunny:
Waarom niet? :
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het heeft in ieder geval als voordeel dat er bij één kapotte slang er ook maar één vervangen hoeft te worden en niet gelijk de € 150-200 octopus.
Vermond schreef:Het heeft in ieder geval als voordeel dat er bij één kapotte slang er ook maar één vervangen hoeft te worden en niet gelijk de € 150-200 octopus.
Voorlopig gaat er aan de octopus niks meer kapot.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
ssssst…...
Ik vroeg het maar omdat ik deze zomer ook van plan ben om de octo te vervangen… .
Wat vind jij gemakkelijker om te plaatsen ? Een originele octo of 1 zoals de jouwe? (mij lijkt d ejouw maar soit).
En wat heeft jouw octo gekost?
Sorry voor mijn nieuwsgierigheid maar is een optie die zeker tot de mogelijkheden behoort
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goh, het is nu zo schoon de motorruimte! Zonde als dat weer smerig wordt!
Nogmaals, goedbezig!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
BunnY schreef:Ik vroeg het maar omdat ik deze zomer ook van plan ben om de octo te vervangen… .
Wat vind jij gemakkelijker om te plaatsen ? Een originele octo of 1 zoals de jouwe? (mij lijkt d ejouw maar soit).
En wat heeft jouw octo gekost?
Sorry voor mijn nieuwsgierigheid maar is een optie die zeker tot de mogelijkheden behoort
Als je motor eruit is, is alles makkelijk om te plaatsen.
En mijn octo heeft omgerekend iets van 5 of 10 euro gekost. (zat bij een partijtje onderdelen)
Maar dan heb ik het alleen over de octo met de dunne slangetjes.
Al die dikke LHM slangen kosten wel een paar stevige euri’s per meter.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Als je nu de kleine en de grote octo zou willen vervangen door allemaal aparte leidingen… wat zou je dan kwijt zijn? (heb geen idee wat LHM leiding per meter kost).
Die dikke naar de hogedrukregelaar (toch?) uitgezonderd dus. Die mag blijven zitten van mij…
Pffff…..
Ik geloof iets van 13-15 euro per meter (voor de dikste diameter)
En de kleinere diameters een paar euro goedkoper.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
En, heb je al een stuk gevloerd met het nieuwe motortje?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:En, heb je al een stuk gevloerd met het nieuwe motortje?
Over een paar daagies!
-De luchtinlaat heb ik vandaag zo goed als afgemaakt. (moet er alleen nog een paar kleine dingetjes van spuiten
-LHM moet nog gevuld worden + montage van riem en spanrol
-Uitlaat moet ik helemaal doen, en daar zoek ik nog een stukje pijp met een conisch vlak voor. (vandaag op de sloop niet gevonden )
Zoals het er eerst onder hing (ook niet helemaal origineel )
Zoals het er straks onder moet.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90