Kortom, op de prijs van een BX is het een aardig getal (procentueel gezien) maar op de prijs van een CX is die kost eigenlijk te verwaarlozen.
Ze zal me in elk geval niet tegenhouden om een CX uit Zuid-Frankrijk of Spanje te halen…

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
die sticker verantwoord Uw nieuwe gelijkvormigheid.
En ja zwijg mij van de ambtenarij hier hoor.
Voor mijn Ex DS,welke ik ook in NL heb gekocht heeft het hier liefst 2 maand geduurd eer ik mijn allenstaand geval van gelijkvormigheid had.
Ik ben toen nog gaan reclameren bij de GOCA.
Bij mijn SM was het op 3 weken geklaard.

Totaal aantal Berichten: 555
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Vandaag gepoetst!
Op enkele uitzonderingen na zijn alle producten van het merk Poorboy’s World.
Gewassen
Afgedroogd
Velgen gereinigd (nieuw produkt, speciaal voor de CX gekocht)
Banden gereinigd en ingewreven met bandenglans. De banden achteraan waren wat bruinig, nu weer mooi zwart. Ik moet ze nog eens overgaan met een doek om ze egaler te krijgen.
Bumpers met metaalpoets.
Dat alleen heeft me een kleine 2 uur bezig gehouden.
Nadien:
gekleid
gepolisht
Daarna kon ik niet verder omdat ik nog een productje, dat tussen polish en was komt, in bestelling heb.
Dan maar het interieur begonnen: de smerige middenconsole met vieze schakelaars en gore verluchtingsventielen.
en nu:
Ook het pookkapje heb ik met het busje voor de banden behandeld. Voorheen was het, als een oude autoband, wat uitgezwaveld bruin, nu weer strak mat zwart.
Hier ga ik nog eens moeten overgaan want hier zit nog wat vuil
Hier de link naar het album, er zijn nog veel meer foto’s, ook van het gemonteerde lederen interieur, ik geloof dat daar nog iemand om gevraagd had.
http://www.mijnalbum.nl/Album=VVIJ4EOK
Ik heb nog een bus voor het dak en een ‘stap 2’ in bestelling, die heb ik normaal volgende week. Intussen doe ik verder aan het interieur. De lunule is nog vies, en de deurpanelen moeten nog worden ingeolied, enzovoort enzovoort.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als nieuw. Mooi hoor.

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
in verband met gelijkvormig zijn…. op zich duurt het een maandje hier in belgie… er is maar enkel een probeem wanneer je wagen geen gelijkvormigheidsnummer heeft ...een model dat hier nooit geleverd is zoals de bx TZI of een ds 21 injectie halfautomaat… dan moet je een nummer als uniek voertuig krijgen en dan duurt het veel langer…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ziet er goed uit hoor
Is dit Gris Perlé? Of kwam die kleur pas later?
Is het handwerk of doe je het met een machine?
Welke stap wacht je nu? Ik doe paint cleaner na de klei en dan polish.
Straks met de wax erop staat die helemaal te glimmen

Gris Largentière, mooi hé
Alles met de hand. Gelukkig zijn er geen diepe krassen, waskringen en “zonnetjes” want de lak is recent en waarschijnlijk niet in de carwash geweest. Gespoten op z’n Frans, dat wel, maar enkele kleine lakfoutjes en een stofje hier en daar doen absoluut geen afbreuk aan het prestige van mijn Prestige. D’oro was daar overigens heel eerlijk over.
Technisch nu. Ik volg dezelfde volgorde als jij. Wassen, drogen, kleien, lakreiniger, glaze en was. Wat bij Meguiars polish heet is eigenlijk een glansversterkende substantie, een “glaze”. Wat bij poorboy’s polish heet is iets met een polijstende werking, die Professional Polish die ik gebruik gelijkwaardig de Meguiars stap 1, wat duurder maar wel zuiniger in het gebruik en het ruikt naar appelsienen en citroenen.
Ik heb deze glaze in bestelling, is eigenlijk voor donkere lakken maar volgens Carclean maakt het niet veel uit en kan ik er gerust de CX mee doen.
Na de glaze ga ik er deze wax opzetten.
Daarnaast heb ik Trim Restorer voor het similidak gekocht.
Meer foto’s volgen als ik verder doe met poetsen. Dit weekend wil ik verdergaan met het interieur. Tapijten reinigen, tableau opkuisen en eens kijken of ik de binnenverlichting kan laten aangaan als de portieren opengaan.
Heeft iemand een bedradingsschema van de CX Prestige jaar 1977?

- CX 25 GTi Turbo 2
Ziet er niet verkeerd uit, maar lijkt wel op Gris Perlé.
In de zon vind ik deze kleuren erg mooi op de CX
Hetzelfde principe dus, alleen ander merk
We wachten de foto’s wel af

Het kan gerust gris perlé zijn dat ze er op gespoten hebben. De pastille geeft Gris Largentiere aan, maar dat is geen garantie.
Gris Largentiere zou wel eens donkerder kunnen zijn:
http://www.cxpert.nl/cxvoorraad/cx20001974-2/beschrijving.html
Ik ben nooit erg gek geweest op grijze métallisé maar met dat zwarte dak vind ik het de mooist mogelijke combinatie, veel beter dan bvb goud of bruin, en zelfs beter dan de donkerdere grijzen gris vulcain of gris espadon. Deze zorgen voor minder contrast met het zwarte dak.
Kortom, ik ben er erg blij mee. Maar dat hadden jullie vast al door.

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Vermits het tamelijk nieuw gespoten lak ik zou ik er niet te veel met wax en polish opzitten. Als de lak blinkt zoals bij deze wagen moet je oppassen. In polish zitten zowieso schuurmiddelen die echt niet goed zijn voor nieuwe lakken….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Het is een lakreiniger zonder schuurmiddelen, geen commandant of zo!
En zo recent is die lak nu niet dat je niet mag poetsen. Ze zeggen om 2 maanden te wachten na de spuitbeurt. Twee maanden geleden zijn we samen naar mijn CX gaan kijken dus de lak is wel al wat ouder.
Professional Polish is de beste en meest veelzijdige polish die beschikbaar is. Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen.
• Bevat geen wax
• Bevat geen siliconen
• Bevat geen UV bescherming
• Veilig voor blanke lakken
• Voor een ultiem heldere afwerking
• Ontworpen voor perfectionisten, professionele detailers en bodyshops
• Perfect voor: oldtimers, Show auto’s, vrachtwagens, motorfietsen, musclecars, racewagens en boten.
• Geschikt voor metaal
• Geschikt voor chroom
• Geschikt voor plastic
• Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw
• Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer
• Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen)
• Maakt zo goed als een einde aan waterkringen

- CX 25 GTi Turbo 2
Ze rade vaak zelfs aan om een nieuwe auto direct te kleien en verder te behandelen.
Een nieuwe wordt over de havens en andere vuile gebieden vervoert waardoor de lak al vervuild is.
Denk aan zout en roet.
Ik denk dat je daarom ook vaak nieuw auto’s afgedekt ziet met wit plastic. Dat scheelt voor de dealer die de auto moet afleveren wat schoonmaak werk. Let maar eens op, het zijn vaak alleen de horizontale delen waar het vuil makkelijk op blijft liggen
En uiteraard ook wel als bescherming.

Vandaag mocht ik om mijn plaat:
004-APC
wat een lelijke plaat (nieuwe serie) zeg, past totaal niet bij een klassieke wagen. Als 850 euro niet belachelijk duur was had ik een gepersonaliseerde 5 cijfer plaat, zoals die werd afgeleverd tot 1973, aangevraagd.
Dia platen hangen er aan, en ik deed een toertje.
Maar dan:
Vlug aan de kant gereden.
Niet meer vooruit te krijgen, stationair geen enkel probleem, maar boven de 1500 toeren, nee hoor!
Garage Ricky gebeld (zit vlakbij), Ricky dacht direct aan de gicleur. Op choke de CX tot de garage gereden (2 kilometer of zo), en daar zijn ze nu alle ijzerwerk van de carburateur aan het uitblazen met de compresseur.
Geen fijn begin alleszins. Nu ja, als het maar een vuiltje is.
Ik houd u op de hoogte.
Gauthier
Auch… en erg hé die platen ops: (ben nog aan het twijfelen of ik zou gaan aanschuiven tot ik een ‘echte’ plaat krijg
).

Net terug van Ricky’s atelier, het was de carburateur die vol viezigheid zat. De CO is weer op een normaal nivo gebracht. De garage zit op nulkommazoveel km van mijn deur dus ik heb even een toertje gemaakt. Ze rijdt beter/sneller dan tevoren. Wat een krachtige motor!