Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
BunnY schreef:Ik vroeg het maar omdat ik deze zomer ook van plan ben om de octo te vervangen… .
Wat vind jij gemakkelijker om te plaatsen ? Een originele octo of 1 zoals de jouwe? (mij lijkt d ejouw maar soit).
En wat heeft jouw octo gekost?
Sorry voor mijn nieuwsgierigheid maar is een optie die zeker tot de mogelijkheden behoort
Bunny, knal er gewoon een standaard octo onder, als dat eenmaal zit dan gaat dat weer járen mee, en het scheelt je een hoop uitzoekwerk hoe alles zit. (Laatste keer dat ik je topic vervuil BasisBX ).
ik heb ff terug zitten lezen maar wat voor blok is het nou eigenlijk? ook gewoon een 1.4? of 1.6?
Ziet er in ieder geval wel gaaf uit
Thiezz schreef:ik heb ff terug zitten lezen maar wat voor blok is het nou eigenlijk? ook gewoon een 1.4? of 1.6?
Ziet er in ieder geval wel gaaf uit
Ook gewoon een 1.4 (1360 cc eigenlijk)
Een 150 H om precies te zijn.
Uit de Peugeot 205 XS en GT.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is het voordeel van dit blok dan? Zover ik op internet zie is het gewoon 75 pk… Dat heeft de BX toch ook gehad in bepaalde 1.4 uitvoeringen?
Ziet er wel strak uit
Arjan Verkade schreef:Wat is het voordeel van dit blok dan? Zover ik op internet zie is het gewoon 75 pk… Dat heeft de BX toch ook gehad in bepaalde 1.4 uitvoeringen?
Ziet er wel strak uit
Het is een 80 pk versie.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké dan hopelijk nog iets meer door de uitlaat
Bij Peugeot heet het blok XY8. Daar is het tot 1986/7 gebruikt in de XS en GT en tot 1988 in de CT (cabrio). De versie met enkele carb. heet daar XY7.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Melchior schreef:Bij Peugeot heet het blok XY8. Daar is het tot 1986/7 gebruikt in de XS en GT en tot 1988 in de CT (cabrio). De versie met enkele carb. heet daar XY7.
Jep, ik heb een XY8 blok.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Heb je nou al eens een lekker stuk lopen vloeren?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Heb je nou al eens een lekker stuk lopen vloeren?
Een beetje
Maar er zijn nog wat aanloopprobleempjes, zoals een koelfan die niet aanslaat, een kachelmotor die het opeens alleen nog maar in de volste stand doet, een uitlaat die nog lekvrij opgehangen moet worden, een voorste hoogteregelaar die nog afgesteld moet worden, etc, etc.
En met dit weer is het niet zo lekker sleutelen.
(auto staat namelijk weer buiten )
*Edit;
En voor de freaks nog wat foto’s.
En oh ja;
De echte freaks zullen ook wel opmerken dat ik het één en ander heb veranderd aan de koplampen, knipperlichten, mistlampen en ruitenwisser.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Heb jij een kachel met een standaard wervelstormstand? Want dan denk ik dat je eenvoudig even het regelpaneeltje zou moeten schoonmaken…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:Heb jij een kachel met een standaard wervelstormstand? Want dan denk ik dat je eenvoudig even het regelpaneeltje zou moeten schoonmaken…
Derk
Ik denk het wel.
Maar voor de motorwissel deed ie het nog wel normaal.
En ik heb de kachelmotor eruit gehad om de paravanbak schoon te maken., dus…..........
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Ik heb in mijn Bx inmiddels al 3 printjes van de kachel laten uitfikken. Ben er inmiddels achter dat het met de afstelling van de kabeltjes achter de kachelmodule te maken heeft. Vervolgens heb ik het opgegeven en heb ik gewoon een paar schakelaars gemonteerd. Werkt perfect. Gewoon drie standen, uit, zacht blazen en hard blazen.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ziet er goed uit coen! maar controlereer van de blower gewoon even of alle stekkertjes er aan zitten.
En mischien tijd voor een korte kap? ik vind de plek van de luchtfilter erg goed! Bij een 1400 kan dat tenminste
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!