Ik ben net terug van Frankrijk en heb een aardige trip gemaakt en onze nieuwe auto heeft het voortreffelijk gedaan .
Alleen bij lang gebruikt +/- 5 a 6 uur rijden bij een temp van 28 graden had ik de indruk dat de airco het niet meer kon trekken en dat hij nog maar op 1/4 van zijn capaciteit werkte .
Heeft er nog iemand soortgelijke ervaringen of moet mijn garagist er nog eens een check-up van doen .
C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)
Op welke stand stond de ventilator? Moet minstens op 2 zijn met de grote ventilatie openingen helemaal open, best nog op 3 anders kan het inderdaad zijn dat die man. airco het niet trekt. Ik heb ook zo en manuele en heb dat ook al ondervonden.
C4 1.6 HDI 92PK
Misschien een beetje een late reactie, maar ik heb dus “precies” het zelfde.
Op vakantie in Frankrijk, 29 Graden, Airco (manueel) aan, blazer op gezicht en voeten, op stand 4 (op stand 2 en 3 was het alsof ie helemaal niets deed) maar nog weinig of geen resultaat (wel een resultaat, maar dat was bij ons een soort van broeikaseffect in de auto). En dat terwijl ze een paar weken daarvoor nog voor de airco naar de dealer is geweest (schoonmaken en bijvullen)!
De auto is trouwens in de kleur Gris Fer
Zijn er mensen met Climate Control die hetzelfde ondervinden of is dat beter?
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
airco
Hallo,
Dit heb ik ook gehad met een C4 Picasso 1800 Prestige.
De luchtcirculatie was helemaal dicht.
Buiten temperatuur ongeveer 28 graden.
Nadat de auto een poosje stilstond op een parkeerplaats deed de airco het weer.
Vermoedelijk blijft er teveel vocht in de ruimte van de verdamper staan en begint dit te bevriezen.
Na de vakantie heeft de garage de afvoerslang van de airco onder de verdamper verlegd. Hierdoor loopt het water beter weg.
Nadien heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.
succes
Ton Rozema
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
why-not schreef:
Zijn er mensen met Climate Control die hetzelfde ondervinden of is dat beter?
Ik vind de C4 airco niet echt uitblinken, ook de Climate Control niet…..
Als het echt warm is (bij aanvang van de rit) draait de ventilator op de hoogste stand, maar gaat al snel
(veel te snel) in een lagere stand.
Er stroomt dan gewoon te weinig koele lucht de auto in.
Dus dan de airo maar op manual zetten, met de ventilator een tandje hoger.
Hetzelfde heb ik trouwens ook bij het ontwasemen, de ventilator gaat véél te snel in een lagere stand.
Dus ook hier…. met de hand bij schakelen.
Hiervoor heb ik een Peugeot 307 gehad en die was wat dit betreft echt een slag beter, helaas…...
Airco
Dat de airco niet een al te hoge capaciteit heeft is duidelijk, maar vergeet ook niet de grote voorruit en het grote volume van de auto.
Wanneer de airco een poosje draait en de temperatuur van de materialen begint ook te zakken (dus de warmte is er uit), dan wordt het pas behagelijk in de auto. Hiervoor een Renault Megane Grand tour gehad. deze airco deed het beter, doordat het volume van de auto kleiner is. De capaciteir van de airco zal wel ongeveer gelijk zijn.
Ton Rozema