Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Niet op stel en sprong hoor. Maar mocht ik een nieuwe baan krijgen dicht bij huis dan gaat de diesel er uit en komt er na verloop van tijd iets leuks voor in de plaats.
Ik hik nog een beetje op de gedachte maar misschien moet ik ‘m maar gewoon te koop zetten. Het zal toch niet storm lopen. Eerst maar eens bedenken wat ik er voor hebben wil.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
jij ook al? Ik misschien ook dichterbij huis… kan ik ook eindelijk er naar toe fietsen
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Weer een Citroën Daan?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik heb weer even een kabelboompje in elkaar gebeund en ga vanmiddag met mijn oude Sony versterkert (die ik aan een vriend had verpatst) proberen of ik de CDT speakers (die graag véél meer dan 13,5 watt RMS blieven) high level een beetje fatsoenlijk kan aansturen.
Als dat werkt ga ik denk ik een twee- of vierkanaals versterker aanschaffen van een fatsoenlijk merk. Dan kan ik ook een definitieve adapterkabel in elkaar zetten. Ik moet alleen nog even kijken of ik de vier speakers links/rechts gebrugd aansluit (tweekanaals) of toch individueel (vierkanaals). Voordeel van de tweede optie is dat ik mijn faderregeling behoud, nadeel is dat die versterkers duurder zijn en ik met de dubbele hoeveelheid kabels zit. Afijn, even aankijken dus.
@Gert, natuurlijk zou ik graag Citroën blijven rijden, maar er is zat leuks bij andere merken. Wat ik wel zou willen is een proefrit in een type II Xantia Activa V6. Dat lijkt me wel wat voor mij.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:... Wat ik wel zou willen is een proefrit in een type II Xantia Activa V6. Dat lijkt me wel wat voor mij.
Niet doen:
Kan verslavend zijn, kost banden en de grijns op je gezicht veroorzaakt door de grap onder de kap is alleen chirurgisch te verwijderen.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Reden te meer om juist wel een Activa V6 te willen..
Op audiogebied goed nieuws: de testsetup werkt heel behoorlijk. Vooral de geluidskwaliteit is in orde, het is te merken dat de CDT speakers goed met een smak meer vermogen overweg kunnen. Ik denk dat ik vanavond de boel weer los haal en eens goed ga nadenken wat ik ermee wil doen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja een goede installtie is zeker wel belangrijk;) Mijn speakers hebben van de versterker 70 watt RMS en dat is meer dan genoeg kijk anders mijn topic maar eens daar staat precies in hoe ik het heb gedaan!
Ik moet zeggen het gaat heel erg hard als het moet(heb het haast nooit hard staan). Maar veel belangrijker nog het klinkt gewoon zuiver en goed!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb ook een Activa V6 overwogen…
Toch maar niet gedaan. Dan heb ik 2x een 1300+ kg (dure wegenbelasting…) benzine sleurpers staan
Groot nadeel vind ik ook dat het d-riem om de 5 jaar moet, daar mag je toch ook aardig bedrag voor neerleggen… Terwijl je dan vaak niet aan je kms zit (120.000 km).
Onderhoud aan het Activa systeem kan ook tegenvallen
Maar ik vind het wel de leukste uitvoering van de Xantia, daar zou ik toch nog wel eens een rondje in willen rijden. Verder klinkt de uitlaat altijd er dik Veel beter dan bij de XM met dezelfde motor.
Als je niet teveel rijdt en een verbruik van onder de 1 op 10 niet zo’n probleem vind lijkt het me een erg leuke auto
Waar je die 5 jaar grens vandaan haalt is mij onduidelijk. In oudere Type 2 serviceboekjes staat geen concrete aanwijzing, maar zou je met een beetje redeneren tot een leeftijd van 6 jaar kunnen komen (schema laag kilometrage i.c.m zware gebruiksomstandigheden).
In het Xantia 2001-serviceboekje staat voor de riem 10 jaar vermeld.
Overigens is de distributieriem zelf het probleem niet, het is vaak een span- / looprol die het begeeft. Heel vervelend dus als een riem is vervangen, maar de rollen uit besparing achterwege zijn gebleven bij de 120k beurt, dáár overlijden de meeste V6’en aan.
Als niet te achterhalen is wat er is gebeurd, calculeer altijd een complete distributieriemvervanging in (riem, rollen, waterpomp, krukaspoelie, multiriem).
Het verbruik valt m.i. erg mee: neem 10 tot 11l / 100km, dat dekt 95% van het normale verbruik.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb pas die discussie ook gehad met een dealer die zeiden dat het langer was dan 5 jaar. Een aantal dagen erna kwamen ze erop terug toen ze het uitgezocht hadden en moesten ze mij gelijk geven
Een Xantia Activa V6 lijkt me ook wel leuk om te hebben inderdaad. Maarja wat moet ik met 2 auto’s? Een TCT lijkt me trouwens ook wel leuk.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Autofan schreef:Maarja wat moet ik met 2 auto’s?
Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel praktisch is
Hoe meer hoe beter, alleen de kosten en ruimte houden het tegen…
En is het natuurlijk gewoon leuk
Praktisch geloof ik zeker. Vooral met een Citroën
Maar de kosten, dat is 1 ding en de ruimte is punt 2. De buurt zal niet blij met me zijn als ik 2 auto’s voor de deur neerzet.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Houden we het een beetje ontopic aub.. Alhoewel ik natuurlijk geen bezwaar heb tegen inhoudelijke berichten over Activi.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Geen brandweerrode Xantia Turbo CT Daan ?
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…