6 van de 40
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Dit was: Daan’s Xsara HDi Exclusive.
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 mei 2009 06:19 PM
  [ # 76 ]

Niet op stel en sprong hoor. Maar mocht ik een nieuwe baan krijgen dicht bij huis dan gaat de diesel er uit en komt er na verloop van tijd iets leuks voor in de plaats.

Ik hik nog een beetje op de gedachte maar misschien moet ik ‘m maar gewoon te koop zetten. Het zal toch niet storm lopen. Eerst maar eens bedenken wat ik er voor hebben wil.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 19 mei 2009 07:12 PM
  [ # 77 ]

jij ook al? Ik misschien ook dichterbij huis… kan ik ook eindelijk er naar toe fietsen

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 19 mei 2009 08:28 PM
  [ # 78 ]
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 mei 2009 03:20 PM
  [ # 79 ]

Ik heb weer even een kabelboompje in elkaar gebeund en ga vanmiddag met mijn oude Sony versterkert (die ik aan een vriend had verpatst) proberen of ik de CDT speakers (die graag véél meer dan 13,5 watt RMS blieven) high level een beetje fatsoenlijk kan aansturen.

Als dat werkt ga ik denk ik een twee- of vierkanaals versterker aanschaffen van een fatsoenlijk merk. Dan kan ik ook een definitieve adapterkabel in elkaar zetten. Ik moet alleen nog even kijken of ik de vier speakers links/rechts gebrugd aansluit (tweekanaals) of toch individueel (vierkanaals). Voordeel van de tweede optie is dat ik mijn faderregeling behoud, nadeel is dat die versterkers duurder zijn en ik met de dubbele hoeveelheid kabels zit. Afijn, even aankijken dus.

@Gert, natuurlijk zou ik graag Citroën blijven rijden, maar er is zat leuks bij andere merken. Wat ik wel zou willen is een proefrit in een type II Xantia Activa V6. Dat lijkt me wel wat voor mij.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 22 mei 2009 03:52 PM
  [ # 80 ]
DigiDaan schreef:

... Wat ik wel zou willen is een proefrit in een type II Xantia Activa V6. Dat lijkt me wel wat voor mij.

Niet doen:

Kan verslavend zijn, kost banden en de grijns op je gezicht veroorzaakt door de grap onder de kap is alleen chirurgisch te verwijderen.

Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 mei 2009 09:36 PM
  [ # 81 ]

Reden te meer om juist wel een Activa V6 te willen.. Mr. Green

Op audiogebied goed nieuws: de testsetup werkt heel behoorlijk. Vooral de geluidskwaliteit is in orde, het is te merken dat de CDT speakers goed met een smak meer vermogen overweg kunnen. Ik denk dat ik vanavond de boel weer los haal en eens goed ga nadenken wat ik ermee wil doen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 22 mei 2009 09:48 PM
  [ # 82 ]

Ja een goede installtie is zeker wel belangrijk;) Mijn speakers hebben van de versterker 70 watt RMS en dat is meer dan genoeg kijk anders mijn topic maar eens daar staat precies in hoe ik het heb gedaan!

Ik moet zeggen het gaat heel erg hard als het moet(heb het haast nooit hard staan). Maar veel belangrijker nog het klinkt gewoon zuiver en goed!

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2009 10:50 PM
  [ # 83 ]

Ik heb ook een Activa V6 overwogen…

Toch maar niet gedaan. Dan heb ik 2x een 1300+ kg (dure wegenbelasting…) benzine sleurpers staan Wink
Groot nadeel vind ik ook dat het d-riem om de 5 jaar moet, daar mag je toch ook aardig bedrag voor neerleggen… Terwijl je dan vaak niet aan je kms zit (120.000 km).
Onderhoud aan het Activa systeem kan ook tegenvallen

Maar ik vind het wel de leukste uitvoering van de Xantia, daar zou ik toch nog wel eens een rondje in willen rijden. Verder klinkt de uitlaat altijd er dik Cool Veel beter dan bij de XM met dezelfde motor.

Als je niet teveel rijdt en een verbruik van onder de 1 op 10 niet zo’n probleem vind lijkt het me een erg leuke auto Smile

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 22 mei 2009 11:31 PM
  [ # 84 ]

Waar je die 5 jaar grens vandaan haalt is mij onduidelijk. In oudere Type 2 serviceboekjes staat geen concrete aanwijzing, maar zou je met een beetje redeneren tot een leeftijd van 6 jaar kunnen komen (schema laag kilometrage i.c.m zware gebruiksomstandigheden).
In het Xantia 2001-serviceboekje staat voor de riem 10 jaar vermeld.

Overigens is de distributieriem zelf het probleem niet, het is vaak een span- / looprol die het begeeft. Heel vervelend dus als een riem is vervangen, maar de rollen uit besparing achterwege zijn gebleven bij de 120k beurt, dáár overlijden de meeste V6’en aan.

Als niet te achterhalen is wat er is gebeurd, calculeer altijd een complete distributieriemvervanging in (riem, rollen, waterpomp, krukaspoelie, multiriem).

Het verbruik valt m.i. erg mee: neem 10 tot 11l / 100km, dat dekt 95% van het normale verbruik.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2009 11:37 PM
  [ # 85 ]

Ik heb pas die discussie ook gehad met een dealer die zeiden dat het langer was dan 5 jaar. Een aantal dagen erna kwamen ze erop terug toen ze het uitgezocht hadden en moesten ze mij gelijk geven Wink

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 22 mei 2009 11:41 PM
  [ # 86 ]

Een Xantia Activa V6 lijkt me ook wel leuk om te hebben inderdaad. Maarja wat moet ik met 2 auto’s? Confused  Een TCT lijkt me trouwens ook wel leuk.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2009 11:43 PM
  [ # 87 ]
Autofan schreef:

Maarja wat moet ik met 2 auto’s? Confused

Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel praktisch is Cool
Hoe meer hoe beter, alleen de kosten en ruimte houden het tegen…

En is het natuurlijk gewoon leuk Cool

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 23 mei 2009 12:37 AM
  [ # 88 ]

Praktisch geloof ik zeker. Vooral met een Citroën Wink  Wink
Maar de kosten, dat is 1 ding en de ruimte is punt 2. De buurt zal niet blij met me zijn als ik 2 auto’s voor de deur neerzet.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 mei 2009 01:12 AM
  [ # 89 ]

Houden we het een beetje ontopic aub.. Alhoewel ik natuurlijk geen bezwaar heb tegen inhoudelijke berichten over Activi.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 23 mei 2009 01:35 AM
  [ # 90 ]

Geen brandweerrode Xantia Turbo CT Daan ?  Cool

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
 
6 van de 40
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook