Ik heb de `stoute`schoenen aangetrokken en m`n katalysator leeg gehaald.
Wat een wereld van verschil! , de berlingo loopt gewoon een stuk beter en trekt veel beter!
Nu maar afwachten wat de apk doet.(is pas over 10 maanden).
Wil eigenlijk ook nog de egr afdoppen maar durf er niet aan te beginnen; kan n.l. niet goed zien hoe te sleutelen (2.0 HDI)
Goed bukken,en een beetje op het gevoel.
Als ge u katalysator hebt kunnen leeg slaan,dan is de egr kinderspel.
Sleuteltjes pakken en beginnen .Je kunt het.
gewoon de onderdrukleiding van de egr afkoppelen, is 2 min werk…
( wel de leiding ook afdichten anders verlies je onderdruk)
egr!
Wel dat had ik gedaan slangetje eraf en afgedopt.
Ik ben onlangs op vakantie geweest naar Kroatie,op de heenreis niets aan de hand!
Maar in kroatie begon de ellende,niks als noodloop,en het lampje daarvan ging regelmatig branden. Stoppen en resetten middels sleutel uit kontakt of acccupool los even wachten en daarna weer aansluiten en weer verder.
Toen naar de dealer en uit laten lezen, ja u moet de egr aansluiten!
Toch maar gedaan en vanaf dat moment loopt de auto weer goed en heb nog maar een keer een `noodloop`gehad en verder loopt de auto keigoed! Dus toch maar egr! Groetje`s Dave
heb er 80000 km mee gereden zonder enig probleem…
Dat is natuurlijk prima voor je!
Het maakt me wel nieuwsgierig wat dan e.v.t. de problemen veroorzaakten op mijn vakantie.
Het kan natuurlijk iets anders zijn geweest bij mijn berlingo; maar het is wel opmerkelijk dat mijn problemen voorbij waren toen de egr weer was aangesloten. .
M.v.g. Dave Muis
niet elke Berlingo/Partner met 2.0HDI is gelijk; ik had er een uit 2003 en daar werkte de EOBD nog niet op, dat was ook nog (net) geen wettelijke eis. Een zelfde auto uit 2004 heeft echter verplicht EOBD. Dat betekent volgens mij dat ook het functioneren van de EGR wordt gecontroleerd. Dit leidde uiteindelijk misschien tot de noodloop?
Verder prima auto trouwens de 2.0HDI; 220.000km plezier van gehad.
Berlingo rijder