8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
36-YB-06 (Eloise) - 2013 is ze vast weer beter
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 mei 2009 12:34 AM
  [ # 106 ]
Michelangelo schreef:

nou vandaag toch maar begonnen aan eloise om d’r zo top mogelijk te maken in het kader van geld besparen.

- Verder bezig geweest met de koplamp. De dimlichtlamp doet het wel maar het tweede pitje deed niet mee. Heel raar lampje, heel klein, plat en een steekfitting in een plat plaatje. Dat kan toch geen grootlicht zijn?

Al met al een redelijk dagje, tot de regen kwam…

dat is je extra grootlicht (een H2 lampje), gebruikt die extra reflector. je gewone dimlicht is de duplolamp achterin (voorloper H4) in 40 watt dim en 45 watt grootlicht. grootlicht is dus 45 watt + 55 watt voor elke koplamp.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 20 mei 2009 12:57 AM
  [ # 107 ]
Venzo schreef:

Wat betreft de gesmolten massakabel: je moet de andere kant op, dus niet naar de massa van de carresorie, maar naar de verbruiker die aan de andere kant zit. Die kan voor de sluiting zorgen. Wellicht kom je nog een afgefikte +kabel tegen.

Kan het ook niet zijn dat wanneer je massakabel aan het rotten is, deze uiteindelijk zo weinig effectieve strengen heeft dat de weerstand daarvan te hoog wordt? en dus te heet wordt?

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 20 mei 2009 02:58 AM
  [ # 108 ]
cx25gtit2 schreef:
Michelangelo schreef:

nou vandaag toch maar begonnen aan eloise om d’r zo top mogelijk te maken in het kader van geld besparen.

- Verder bezig geweest met de koplamp. De dimlichtlamp doet het wel maar het tweede pitje deed niet mee. Heel raar lampje, heel klein, plat en een steekfitting in een plat plaatje. Dat kan toch geen grootlicht zijn?

Al met al een redelijk dagje, tot de regen kwam…

dat is je extra grootlicht (een H2 lampje), gebruikt die extra reflector. je gewone dimlicht is de duplolamp achterin (voorloper H4) in 40 watt dim en 45 watt grootlicht. grootlicht is dus 45 watt + 55 watt voor elke koplamp.

Ah dat zou wel wat verklaren, behalve dat het ene lampje achter een geel kapje zit en de andere niet (doet het ook nog eens niet). Eens kijken of dat nou wel dezelfde lampjes zijn. Had al wel gezien dat die duplo lamp feller werd met grootlicht. Alleen hoe fel zou dat extra lampje moeten zijn? En moet die werken?

bx-cannes schreef:
Venzo schreef:

Wat betreft de gesmolten massakabel: je moet de andere kant op, dus niet naar de massa van de carresorie, maar naar de verbruiker die aan de andere kant zit. Die kan voor de sluiting zorgen. Wellicht kom je nog een afgefikte +kabel tegen.

Kan het ook niet zijn dat wanneer je massakabel aan het rotten is, deze uiteindelijk zo weinig effectieve strengen heeft dat de weerstand daarvan te hoog wordt? en dus te heet wordt?

Ik zal de kabel naar de carrosserie nog een goed contact laten maken. Erg lastig ook nog eens dat ik niet weet wanneer dit was. Was het misschien met een regenbui? of een keer losse schroef oid? Ik weet wel dat de gesmolten massakabel naar de rv koplamp liep en deze juist wel goed werkt. Ik heb het vermoeden dat ondanks het smelten de draad is blijven functioneren. Dan nog: smelten moet natuurlijk niet kunnen gebeuren!

En ook: Waar mag roest zitten in een koplamp en waar niet? de roest zit bij mij alleen in de grote schaal die de hele binnenzijde bedekt. Geen roest op de reflectoren.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 20 mei 2009 05:43 PM
  [ # 109 ]

Zoals anderen ook al aangeven:
het is natuurlijk wèl een aparte/bijzondere auto, zo’n serie I smalspoor uit de beginperiode.
Maar je moet ook reëel blijven; als ze niet te redden is heeft investeren geen zin, je moet dan echt aan restaureren denken ($$$)...

Anderszijds; ik ken een al-wat-oudere man die in een Reflex uit ‘81 rijdt.
Ding is eigenlijk gewoon op, blok heeft al 680K gedraaid ( Shocked ...), carrosserie valt uit elkaar van ellende, maar hij kan er geen afscheid van nemen.
Rijdt er al 20 jaar in à 25-35K/jaar, heeft al een keer een andere kop op het huidige blok gehad, en moet elk jaar het nodige op laten kalefateren om door de APK te komen.
Een Reflex is een 13-in-dozijn CX, dus niets speciaals, maar dit jaar wordt ze toch weer overgespoten.
Voor een buitenstaander is de eigenaar gewoon gek, maar voor hèm is die auto ‘zijn kindje’.
Dus kosten noch moeite (moeten) worden gespaard om de auto rijdend te houden.

In mijn geval (want ik ben net zo gek): ik kocht voor 125 euri een ouwe 1.0 carb AX (t-o-t-a-a-l niet gewild), die intussen al het nodige op haar donder heeft gehad en qua kosten haar aanschaf zó zwaar in de schaduw zet dat iedereen me voor gek verklaard.
Maar het feit dat ze me nooit heeft laten staan en ik bereveel lol in het karretje heb doen me telkens weer besluiten de portemonnaie open te trekken en m’n vrije tijd op te offeren aan haar.

Hoever wil je gaan en wanneer stoot de realiteit je wakker uit je ‘liefde’?
Ik kan zo moeilijk afstand doen….

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 20 mei 2009 06:00 PM
  [ # 110 ]
Pascal schreef:

blok heeft al 680K gedraaid ( Shocked ...),
Wink

ahh Zéshonderdtachtigduizend!? Jeez..daar kan je nog eens een topic mee vullen..

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 20 mei 2009 06:06 PM
  [ # 111 ]

Misschien een beetje OT, maar ik ken ook een geval van een BX 19 TRS break die 620k gelopen had met hetzelfde bloken het merendeel op gas. Toen ging de eigenaar minder Km’s maken: LPG eruit en doorrijden maar Laughing

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 20 mei 2009 06:10 PM
  [ # 112 ]
yke schreef:
Pascal schreef:

blok heeft al 680K gedraaid ( Shocked ...),
Wink

ahh Zéshonderdtachtigduizend!? Jeez..daar kan je nog eens een topic mee vullen..

Yup, vanmorgen nog gezien in Haaksbergen: 682.447 kilometertjes, al is de term ‘and still going strong’ niet echt meer van toepassing…
Eigenaar plakt van die plakcijfertjes voor de teller, dus deze geeft 82K-and-change en op de sticker staat een klein ‘6’-je…
Stoer hè, en dat met zo’n grr%$#^&-Douvrin 2-litertje…?!

Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 20 mei 2009 11:16 PM
  [ # 113 ]

Maar wel koud belabberd lopend en olie lekkend via de carterpakking dan welteverstaan Laughing
Geintje! Laatste wat ik wil is die discussie oprakelen..

Pascal schreef:
yke schreef:
Pascal schreef:

blok heeft al 680K gedraaid ( Shocked ...),
Wink

ahh Zéshonderdtachtigduizend!? Jeez..daar kan je nog eens een topic mee vullen..

Yup, vanmorgen nog gezien in Haaksbergen: 682.447 kilometertjes, al is de term ‘and still going strong’ niet echt meer van toepassing…
Eigenaar plakt van die plakcijfertjes voor de teller, dus deze geeft 82K-and-change en op de sticker staat een klein ‘6’-je…
Stoer hè, en dat met zo’n grr%$#^&-Douvrin 2-litertje…?!

Laughing

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 21 mei 2009 03:49 PM
  [ # 114 ]
ernst23 schreef:

Maar wel koud belabberd lopend…

Mwoah..valt wel mee: ze start slecht en je kunt duidelijk ruiken dat ze een ‘gas-bak’ is…

..en olie lekkend via de carterpakking dan welteverstaan Laughing

Uiteraard: het is wèl een Douvrin hè?!
Wink

Geintje! Laatste wat ik wil is die discussie oprakelen..

Welke discussie…? Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 mei 2009 05:17 PM
  [ # 115 ]

@Michelangelo: als ik ‘t goed begrijp, ga je er toch mee verder? Dan idd zoveel mogelijk zelf doen. Wat ik uit het lijstje opmaak is dat het meeste normaal onderhoud is. Alleen die roest onder de voorruit zou ik me zorgen om maken. Deuren zijn vervangbaar.

Het is al gezegd: laat een second opinion doen, bijv. bij Citroville of Van der Laan. En als je met deze auto verder gaat, overweeg dan idd of je gewoon een goed rijdende CX wilt hebben of eentje die er ook nog goed uitziet.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 23 mei 2009 07:41 PM
  [ # 116 ]

Sorry, ik weet het: vreselijk off-topic.
maar ik had beloofd een fotootje te maken van de 7-tons Reflex…
Zoals je ziet wordt ze klaargemaakt voor de spuitbeurt..

Durf trouwens te wedden dat zowel deze Reflex als de Pallas hieronder geen van beiden in het register staan…

...nu wèl?
Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 26 mei 2009 04:42 AM
  [ # 117 ]
beerpeet schreef:

@Michelangelo: als ik ‘t goed begrijp, ga je er toch mee verder? Dan idd zoveel mogelijk zelf doen. Wat ik uit het lijstje opmaak is dat het meeste normaal onderhoud is. Alleen die roest onder de voorruit zou ik me zorgen om maken. Deuren zijn vervangbaar.

Het is al gezegd: laat een second opinion doen, bijv. bij Citroville of Van der Laan. En als je met deze auto verder gaat, overweeg dan idd of je gewoon een goed rijdende CX wilt hebben of eentje die er ook nog goed uitziet.

Ik begrijp wat je bedoelt, ik ga inderdaad met d’r verder. Het is in zoverre niet echt een kwestie van afschrijven en volgende kopen omdat ze gewoon goed is. Het onderhoud ben ik nu dan mee aan de slag, ik repareer alle dingen die beau heeft genoteerd waarvan ik weet dat ze stuk zijn: vooral toch eerst de verlichting. Daarna mag ze weer naar een garage en dan zien we wel weer Smile Roest onder de voorruit heb ik over nagedacht, maar met de voorruit die vervangen gaat worden en dat mij is verteld dat daar een compleet nieuw stuk voor is (om het deel te vervangen) is dat makkelijk te combineren met de apk.

En stiekum vind ik het wel gaaf als ik straks een auto heb die eruit ziet alsof ze echt uit 76 is, maar dan wel totaal goed is van onderen Very Happy In principe is namelijk het ‘eruit zien’ puur dat de lak vergaan is. Geen deuken oid (ok achterklep dan..)

Vooralsnog ben ik nog steeds bezig met de kabelboom af te wikkelen. Echt snel gaat het niet: afgelopen week niet thuis geweest en ook komende week gaat het em niet worden. 2e week juni zal er wel weer schot in de zaak komen… Crying or Very sad

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Technischlid
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 10-09-2007

Gepost: 04 juli 2009 10:23 AM
  [ # 118 ]

HOi

En al een update?

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 19 april 2010 08:19 PM
  [ # 119 ]

Nou dan even een update!

Zoals al misschien meer weten gaat ze zodra het kan naar Hydraulique na het nodige overleg.
Echter wat wel heel mooi is:

ALLE Verlichting doet het weer

De oorzaak: Zekeringen die niet meer goed vast zaten in de zekeringskast. Knijpertjes aangeknepen met een tang: tadaa! alles doet het. Ja ok die na-bouw schijnwerpers nog niet, maar dat is omdat ik die eruit heb. eerst eens zien of dat problemen geeft met de apk.

Nu dan eigenlijk alleen nog garage-dingen. Fuseekogel, benzineslangen, remblokjes + schijven, ashoesjes en de vooruit verwisselen. Ik heb goede moed iig!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 19 april 2010 11:12 PM
  [ # 120 ]

Heel veel succes ! Ik volg het op de voet.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook