Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Het is net of de pomp meer brandstof wil inspuiten dan kan worden aangevoerd. Stationair loopt ie prima, als ik iets te veel gas geef met optrekken dan wil het in het begin prima, dan zwakt het af, en soms zakt de boel als een plumpudding in. Soms haalt ie amper de 100! Soms bij accelereren valt het toerental zo ver terug dat ie afslaat. Als je dan direct daarna weer start, loopt ie prima stationair. Zit geen patroon in.
Het gaat om een Lucas, en ik vermoed dat het probleem komt door materiaal van de plunjer van de stopsolenoide. Kort na het ontstaan van de problemen wilde de motor niet stoppen met afzetten contact. Bij verwijdering van de stopsolenoide zag ik dat de rubber afdichting gescheurd en brokkelig was, ook was de plunjer wat korter dan een vergelijkbare plunjer uit een andere pomp. Ik zal je zeggen, het resterende rubber viel in m’n vingers uit mekaar.
Ik vermoed dus dat rubber in de pomp terecht is gekomen. Moet ik nu de pomp totaal opgeven (tis een Lucas dus al snel) of hopen dat in de loop der tijd het rubber zal worden vermalen en worden uitgespuugd met als grootste pech in de injectors?
De rest van het tank-slang-filtersysteem is net nieuw, is zie geen reden om te zoeken naar een aanzuiglekkage.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Als het in je verstuivers zit, dan moet je dit kunnen horen (zware dieselklop) en zul je mooie roetpluimen produceren.
Ik gok toch op een lucht aanzuig probleem, heb je het filterhuis al nagekeken, water afgetapt?
PS: Geen verkeerde dingen over een Lucas pomp he, ik zweer bij een Lucas pomp, i.p.v. zo een grote lompe Bosch pomp
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik zat ook aan lucht in het systeem te denken. Die ring kan zeker een oorzaak zijn van het niet stil gaan van de motor met afgezet contact.
Het zou wel kunnen dat er stukjes in de pomp zitten. Heb je een nieuwe ring gemonteerd?
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Het filterhuis en filter zijn nieuw, de auto is pas operationeel sinds laat februari. Zou er nu al ellende kunnen ontstaan met die pot?
Ja, ik heb een andere plunjer gemonteerd, motor slaat weer gewoon af met afzetten contact.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Okee mensen, dit is Weird with capital W.
Nog niks aan de auto gedaan te hebben, kruipt deze met mij achter het stuur richting station. Stilstaand in z’n vrij merk ik dat het helpt om te planken als ie wil afslaan, maar z’n max vermogen is mag niet zo genoemd worden, haalt onbelast de 4000 toeren niet eens. Maar goed, ik kan rijden (more or less).
Dus ik sukkel met die 10 PK of iets dergelijks, want het ding rijdt niet harder dan 25, en kom bij een splitsing, en ik sla vrij vlot af naar rechts.
VOOM! 90 pk.
Op de 1 of andere vage manier zorgt een bocht naar links voor afname van vermogen, en een bocht naar rechts voor terugkeer daarvan. Afhankelijk van de G-krachten dan.
Does not compute. Dit wordt lang en hard zoeken.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY