2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Wie ruilt z’n Citroen in?
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 mei 2009 05:48 AM
  [ # 16 ]

Volgens mij heeft die duitse sloopregeling veel meer zin. Daar zitten niet 1001 restricties op.

Hier heeft echt een ambtenaar die zich de tering zat te vervelen zich op gestort. Enkel maar mitsen en maren, stapeltje enkel en indien erover heen et voila, de nederlandse slopregeling is ene farce.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 25 mei 2009 12:56 PM
  [ # 17 ]

Het lijkt mij juist goed dat er strikte voorwaarden gesteld worden, zo houd je gesjoemel tegen. Dus niet ene of andere slimmerd die snel een paar wrakken koopt en de premie opstrijkt en dat weer verdeeld met zijn maten. Ongetwijfeld heeft de Duitse sloopregeling ook zijn “gründlichkeiten”.

De intentie van de regeling is goed. Oude vervuilende auto’s van de weg. Maar feit blijft: potje leeg, regeling stopt. In ieder geval kan de brabche wat nieuwe auto’s gaan wegzetten.

Maar nogmaals, ik blijf liever in mijn Xantia rijden terwijl uit bedrijfseconomisch oogpunt veel beter in een C1 mijn woon-werk verkeer kan doen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 mei 2009 01:33 PM
  [ # 18 ]
hogervp schreef:

De intentie van de regeling is goed. Oude vervuilende auto’s van de weg.

Ik denk daar anders over… Als het werkelijk om vervuiling zou gaan, dan zou met de slooppremie hoger maken naarmate het te slopen voertuig vervuilender (en dus ouder) zou zijn. Dit is exact andersom, en daarmee is deze maatregel slechts een middel om de autoverkoop te stimuleren. (en dus meestal ook de financieringen daarvan)

De huizenmarkt ligt overigens ook op zijn gat, zou men al een huizen-slooppremie aan het beramen zijn? Met enige creativiteit kan men dat net zo gemakkelijk onder het kopje “milieu” wegschrijven. Betere isolatie betekend immers minder stoken.
De architecten, bouwbedrijven, makelaars en banken zullen we wel bij varen!

Kom op, laten we realistisch zijn, het overgrote deel van de luchtverontreiniging komt bij de industrie vandaan. Ook al zouden wij allen in een kersverse wagen rijden, dan nog kunnen we amper een merkbaar verschil maken. Dit verschil zal hooguit lokaal merkbaar zijn.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 mei 2009 01:42 PM
  [ # 19 ]
hogervp schreef:

Het lijkt mij juist goed dat er strikte voorwaarden gesteld worden, zo houd je gesjoemel tegen. Dus niet ene of andere slimmerd die snel een paar wrakken koopt en de premie opstrijkt en dat weer verdeeld met zijn maten.

Waarom niet? Op die manier zal de politiek zeer snel haar doel bereiken; snel veel oude hokken van de straat. Maar dat was het doel dus niet, en dat is de enige reden waarom dit niet is toegestaan.

Er zijn zat bedrijven die leven van soortgelijke premies van de overheid. Ik zie het probleem niet.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 25 mei 2009 01:52 PM
  [ # 20 ]
patje74 schreef:
hogervp schreef:

De intentie van de regeling is goed. Oude vervuilende auto’s van de weg.

Ik denk daar anders over… Als het werkelijk om vervuiling zou gaan, dan zou met de slooppremie hoger maken naarmate het te slopen voertuig vervuilender (en dus ouder) zou zijn. Dit is exact andersom, en daarmee is deze maatregel slechts een middel om de autoverkoop te stimuleren. (en dus meestal ook de financieringen daarvan)

De huizenmarkt ligt overigens ook op zijn gat, zou men al een huizen-slooppremie aan het beramen zijn? Met enige creativiteit kan men dat net zo gemakkelijk onder het kopje “milieu” wegschrijven. Betere isolatie betekend immers minder stoken.
De architecten, bouwbedrijven, makelaars en banken zullen we wel bij varen!

Kom op, laten we realistisch zijn, het overgrote deel van de luchtverontreiniging komt bij de industrie vandaan. Ook al zouden wij allen in een kersverse wagen rijden, dan nog kunnen we amper een merkbaar verschil maken. Dit verschil zal hooguit lokaal merkbaar zijn.

Het mes snijdt nu aan twee kanten. De bovag heeft zijn regeling binnengehaald en kan een tijdelijke verkoopstijging van auto’s tegemoet zien. Met de nadruk op tijdelijk. Een aantal vervuilende auto’s gaat van de weg. Alle beetjes helpen.

Dat de industrie een andere grote vervuiler is als het gaat om CO2 uitstoot is helder, maar vlak het verkeer niet uit.

Verder gaat het ook om een mentalistietsomslag en dat lijkt nu wel vat te krijgen op de gmiddelde Nederlander.

Maar een slooppremie op oude ongeïsoleerde huizen….hmmm. idee?
Wink
vak, laat er maar geen ambtenaar meelezen hier.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 mei 2009 01:55 PM
  [ # 21 ]

Prima plan! Ik zou echter voorstellen om een premie te geven als je een bestaande hut eens GOED zou laten isoleren. Ons huis is door de nv luchthaven Schiphol van volledige isolatie voorzien. Ramen, dak, vloeren, spouwmuren, the works. Resultaat is dat ons huis uit 1920 een A-label heeft Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 mei 2009 02:03 PM
  [ # 22 ]
hogervp schreef:

Dat de industrie een andere grote vervuiler is als het gaat om CO2 uitstoot is helder, maar vlak het verkeer niet uit.

Dat zal best, maar het slopen van oude karren is mondiaal gezien geen oplossing. Ik denk dat het voor het milieu zeer goed zou zijn als wij wat zuiniger op onze spulletjes zouden zijn. Onderhouden i.p.v. slopen en dus minder nieuw kopen. (niet alleen auto’s….) Dat dit niet goed is voor de industrie, dat is duidelijk.
En voilà, daar komt de industrie weer terug in het hele verhaal. Was dat niet de grootste vervuiler?
Goed, ik ben er uit!  Laughing

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 25 mei 2009 02:27 PM
  [ # 23 ]

Dat is wel een knelpunt van jewelste. Ik ben groot voorstander van consuminderen, dat dat voor de economie, lees industrie, geen ideale oplossing is lijkt me duidelijk. Al liggen er nu grote kansen voor de zogenaamde New Green Deal. Wellicht zitten we al in een overgangsfase naar een meer duurzaam gerichte samenleving. Dat zal de toekomst leren.

Nou nog ff iedereen indoctrineren.  Wink
Bij voorbaat kansloos bij Citrofielen ben ik bang…. die houden die ouwe meuk gewoon gangbaar.  Laughing

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 25 mei 2009 03:36 PM
  [ # 24 ]
hogervp schreef:

Bij voorbaat kansloos bij Citrofielen ben ik bang…. die houden die ouwe meuk gewoon gangbaar.  Laughing

Wat denk je van ál die andere youngtimer-/ klassiekliefhebbers /- clubs…dacht je nu werkelijk dat die ineens hun oud ijzer inleveren?
Ben bang dat van die regeling in de praktijk maar weinig terecht komt, zeker bij deze premiebedragen…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 25 mei 2009 03:57 PM
  [ # 25 ]

wat denk jezelf? De echte liefhebber die ruilt niks in natuurlijk. En degene die geen geld wil uitgeven aan een jonge tweedehands doet het ook niet. Maar degenen die wel iets anders willen kunnen over de streep worden getrokken.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 mei 2009 04:08 PM
  [ # 26 ]
hogervp schreef:

Maar degenen die wel iets anders willen kunnen over de streep worden getrokken.

Met maximaal duizend pegels? De meeste wagens tot bj. 1999 zijn dat op de markt al waard, tenzij het slopers zijn. En slopers werden altijd al gesloopt, dat zal nu niet anders worden.

Ik verwacht dat ze hun dubieuze doelstellingen niet eens zullen benaderen met deze schrale premie.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 25 mei 2009 04:20 PM
  [ # 27 ]

Ik verkoop m’n Beatje liever voor een vriendenprijsje aan iemand die er nog een paar jaar vrolijk in blijft rijden. Ze moet trouwens nog wel een paar jaar doorrijden, wil ze klimaatneutraal zijn. De productie van een auto is nml nogal milieu-onvriendelijk… En in een peugeot 1.4 van 2001 zit dezelfde motor, dus wat het milieu ermee opschiet?
Ik vind ‘t de meest tegenstrijdige drogreden ooit, om de autoindustrie op gang te houden.

En m’n oldtimer-troenetjes gaan natuurlijk al helemáál niet weg op zo’n eerloze manier… Ik denk trouwens ook niet dat ze in de buurt van de taxatiewaarde van Geesk’ zullen komen met die flutregeling. Rolling Eyes

En mijn Draak komt er zowiezo niet voor in aanmerking omdat ze nog geen APK heeft en ik d’r nog niet lang genoeg heb.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 mei 2009 04:26 PM
  [ # 28 ]
Midfriesland schreef:

En in een peugeot 1.4 van 2001 zit dezelfde motor, dus wat het milieu ermee opschiet?

Denk je echt dat een TU-tje uit 2001 net zoveel troep de lucht in werpt als jouw BiX? Ik verwacht het niet!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 mei 2009 04:32 PM
  [ # 29 ]
Midfriesland schreef:

in een peugeot 1.4 van 2001 zit dezelfde motor…

Tuurlijk… NOT.

Een 1.4 van 2001 heeft multipiont injectie, een DIS-ontsteking en een ander motormanagementsysteem. Het enige wat ” hetzelfde” is, is het kale onderblok, want zelfs de kop is anders.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 25 mei 2009 04:37 PM
  [ # 30 ]

Het voordeel staat niet in verhouding tot de nadelen. Het produceren van nieuwe auto’s kost véél meer energie dan 17 jaar geleden. Die uitstoot is niet opgenomen in de berekeningen.

En een TU van 17 jaar geleden is niet wezenlijk anders dan een TU van 8 jaar geleden, of het moet door slijtage komen. De jongere auto slijt ook nog dus die vervuiling wordt vanzelf vrijwel identiek.

Een oude auto die 5% meer vervuild vervangen door een nieuwe auto die bij de productie 80% meer vervuild heeft kan dus écht niet uit. En dan heb ik het nog niet eens over al die extra plastic troep van de accessoires en giftige gassen van de aircosystemen.

Ma goed, deze discussie is offtopic…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook