21 van de 22
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 Volgende > 
   
Citroen C6 in de (auto)bladen
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 30 mei 2008 08:23 AM
  [ # 301 ]

Gewoon een auto vergelijken met een C6 is al ridicuul.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 04 juni 2008 08:24 PM
  [ # 302 ]

AutoZeitung (AutoReview in NL) is toch wel aardig C6 fan, ze lieten haar ook al eens winnen in een multitest tegen oa. de MB-E klasse.

Wat opmerkelijk is aan deze test is dat de C6 een belachelijk lage handling score (33/150) krijgt

Opmerkelijk idd…aangezien ze niet tegelijk ook de VDA-Ausweich en ISO-Wedel hebben getest, of de vergelijking leeg/vol, neem ik de resultaten niet al te serieus; gewoon rommelig meetwerk.

Met de XF heb ik nog niet gereden, maar ik prefereer een C6 qua weggedrag (in al zijn facetten, comfort, handling, wegligging) boven het vorige model XK8 (en een Xm boven een S-type)

Aangezien de XF niet veel meer is dan een opgeleukte S-type, met wat wielophangings-updates uit de nieuwe XK8, kan ik me niet voorstellen dat het nu ineens de standaard is.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 04 juni 2008 09:16 PM
  [ # 303 ]

Nou volgens de Autoweek wint de XF. Heb nog niet de hele test gelezen, maar vooral de vering moet het (weer eens) ontgelden. Alsof iedereen met een niersteenvergruizende vering rond wil rijden… Ook merkt men een verschil met de nieuwe C5. Daarin bevalt de vering wel, maar die is dan ook wat lichter.

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 juni 2008 12:38 PM
  [ # 304 ]
XMTurboCT schreef:

Ook merkt men een verschil met de nieuwe C5. Daarin bevalt de vering wel, maar die is dan ook wat lichter.

De C5 heeft geen AMVAR met 16voudig instelbare demping.

De C6 heeft dus een groter bereik: van extra soepel (als het kan) tot extra hard (als het nodig is).

Autoweek

tja waar hebben we het over Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 juni 2008 11:13 PM
  [ # 305 ]
XMTurboCT schreef:

Nou volgens de Autoweek wint de XF. Heb nog niet de hele test gelezen, maar vooral de vering moet het (weer eens) ontgelden. Alsof iedereen met een niersteenvergruizende vering rond wil rijden… Ook merkt men een verschil met de nieuwe C5. Daarin bevalt de vering wel, maar die is dan ook wat lichter.

Groet, Arjan

Vandaag werd weer bevestigd dat ik Audi Week veel eerder had moeten opzeggen. Als je niet misselijk wil worden moet je de C6 in de sportstand zetten.  Shocked . Weer een staalje van oud Hollands appels en peren vergelijken. Dus met XMturbo eens ik hoef geen niersteenvergruizende auto en zo zullen er wel meer zijn.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 06 juni 2008 12:40 AM
  [ # 306 ]
Peteryed schreef:
XMTurboCT schreef:

Dus met XMturbo eens ik hoef geen niersteenvergruizende auto en zo zullen er wel meer zijn.


Zie onze recente ervaringen met BMW vering in ons draadje in het C4 Picasso forum…..

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 juni 2008 03:59 PM
  [ # 307 ]

In de ‘M’ van juni (maandblad bij het NRC) staat op pagina 63 in de kolom van Maarten van Rossem een lovend verhaal over de C6…

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 01 augustus 2008 06:10 PM
  [ # 308 ]
Peteryed schreef:
XMTurboCT schreef:

Nou volgens de Autoweek wint de XF. Heb nog niet de hele test gelezen, maar vooral de vering moet het (weer eens) ontgelden. Alsof iedereen met een niersteenvergruizende vering rond wil rijden… Ook merkt men een verschil met de nieuwe C5. Daarin bevalt de vering wel, maar die is dan ook wat lichter.

Groet, Arjan

Vandaag werd weer bevestigd dat ik Audi Week veel eerder had moeten opzeggen. Als je niet misselijk wil worden moet je de C6 in de sportstand zetten.  Shocked . Weer een staalje van oud Hollands appels en peren vergelijken. Dus met XMturbo eens ik hoef geen niersteenvergruizende auto en zo zullen er wel meer zijn.

Er zullen altijd voor- èn tegenstanders zijn van HP-vering.
Dat is dan ook precies de reden dat de C5-III ook met gewone spiraalvering is te bestellen.
Ik ken die-hard ‘duits’-fans die gewoon weigeren in een Citroën te stappen, bang ‘dat het afgeeft’ ofzo.
En die er dus heilig van overtuigd zijn dat gras blauw is, ook al ligt het tegenbewijs hen aan de voeten…
Om die types kun je enkel hoofdschuddend glimlachen, zolang je iedereen maar in ere houdt.
Dat geldt ook voor een blad als ‘Autoweek’, dat duidelijk duits-georienteerd is en dus de voorkeur geeft aan “Deutsche Grundlichkeit” (...laat me niet lachen…) op niet-duits.

Laughing

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 06 maart 2009 01:09 PM
  [ # 309 ]

In Autoweek 20 dit keer een ritje in de C6 over een route van 1120 km van Parijs naar Monaco omdat een of andere gek het in 1935 360 keer deed in een Traction Avant en 400.000 km reed binnen een jaar. Het betreft hier een stukje van de ongebreidelde zeverbelg Bart Lenaerts (zie de helft van de Autovisies van afgelopen jaar), waardoor de C6 -heel on-Autoweeks-ineens wel rijdt als een zwevend tapijt en toch goed de bocht om kan zonder sportief te willen zijn. Lenaerts klaagt wel over een ‘lawaaig briesje rond de voorruit’ boven 110 km/u. De Fransen die hij over de C6 spreekt kopen liever een Audi voor het geld.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 mei 2009 12:21 AM
  [ # 310 ]

Voila:

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 25 mei 2009 03:16 PM
  [ # 311 ]

Ha, dat ga ik toch echt niet serieus nemen.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 mei 2009 03:57 PM
  [ # 312 ]

Er zijn ook dingen waar ik me sterke vragen bij stel, vooral dan op vlak van binnenruimte.
Het is de tegenhanger van autoweek, dus ook weer niet zo een goed blad.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 25 mei 2009 08:23 PM
  [ # 313 ]

Zie je wel!!!

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 25 mei 2009 08:23 PM
  [ # 314 ]

Zie je wel!!!

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
den willem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 12-07-2008

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 02 juni 2009 05:12 PM
  [ # 315 ]

En het is Frans…;-)

Profiel  
 
 
21 van de 22
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook