zo…
zojuist terug van Verdun
dus net even afgelopen weekend 1000 km gereden, sans problem.
verbruik 1 op 18
geen olie verbruik
geen mayonaise in de vuldop
koelvloeistof prima, LHM ook
alleen het lampje van de remblokjes ging branden toen ik door een flinke plas reed (de remschijfbeschermkappen bij de draagarmenachter zijn weg dus ik vind dat dat het is, keertje checken bij adallen vervangen).
Verder zijn de adallen achter verder stuk gegaan en kraken ze nog vaker en harder dan eerst (dat heb je he met al die franse hobbelweggetjes)
Dus die zijn binnenkort maar aan de beurt!
o ja en nieuwe ruitenwissers gekocht want dat hielp toch ook wel behoorlijk.
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Ondar schreef:zo…
zojuist terug van Verdun
dus net even afgelopen weekend 1000 km gereden, sans problem.
verbruik 1 op 18
geen olie verbruik
geen mayonaise in de vuldop
koelvloeistof prima, LHM ook
alleen het lampje van de remblokjes ging branden toen ik door een flinke plas reed (de remschijfbeschermkappen bij de draagarmenachter zijn weg dus ik vind dat dat het is, keertje checken bij adallen vervangen).
Verder zijn de adallen achter verder stuk gegaan en kraken ze nog vaker en harder dan eerst (dat heb je he met al die franse hobbelweggetjes)
Dus die zijn binnenkort maar aan de beurt!
o ja en nieuwe ruitenwissers gekocht want dat hielp toch ook wel behoorlijk.
Mooi. Maar de rembloklampjes gaan alleen over de blokken vóór en geven vaker vals alarm als dat ze écht wat te melden hebben. Zolang je niks hoort schuren bij het remmen…
Die vage platen op de achterdraagarm hebben daar dus niets mee te maken.
Ich bin ein Breaker
fuk
Mijn werklocatie in Roosendaal gaat misschien niet door.
Dan heb ik de Turbodiesel ook niet meer nodig.
Wat is in jullie ogen reëel/verstandigst:
Als ik hem nu verkoop wil ik er € 350,- voor hebben (om het verlies in de perken te houden)
Of ik laat de Adallen en stabilisatorstangen repareren en zet er nieuwe APK op, maar dan wil ik die kosten er zeker wel uit hebben—> € 900,-
Motorisch is ie prima, heeft wel 430.000 gelopen maar is goed onderhouden, der zit een nieuwe distririem op inclusief waterpomp, spanrol en meelooprol, en heeft een servicebeurt bij Chyparse gehad
Interieur is goed, maar niet bijzonder netjes.
greetingzz,
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Ondar schreef:fuk
Mijn werklocatie in Roosendaal gaat misschien niet door.
Dan heb ik de Turbodiesel ook niet meer nodig.
Wat is in jullie ogen reëel/verstandigst:Als ik hem nu verkoop wil ik er € 350,- voor hebben (om het verlies in de perken te houden)
Of ik laat de Adallen en stabilisatorstangen repareren en zet er nieuwe APK op, maar dan wil ik die kosten er zeker wel uit hebben—> € 900,-
Motorisch is ie prima, heeft wel 430.000 gelopen maar is goed onderhouden, der zit een nieuwe distririem op inclusief waterpomp, spanrol en meelooprol, en heeft een servicebeurt bij Chyparse gehad
Interieur is goed, maar niet bijzonder netjes.greetingzz,
Gelet op de toch wel *respectabele* km.st. zou ik je adviseren om hem dan voor 350 euro te verkopen.
Die onkosten krijg je echt niet meer terug.
Dat heb ik wel gemerkt toen ik mijn laatste tzd-turbo te koop aanbood ....en die had 335.000 gereden, ik had er dik 500 euro aan laten verspijkeren, uiteindelijk is hij ingeruild voor mijn huidige Xantia TD.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja, hoeveel rijd je normaliter per jaar? Als je meer dan 12.000 km per jaar rijd wordt het al aantrekkelijker om diesel te rijden, en laten die PSA diesels nou toevallig ook nog eens domweg heel erg goed zijn (zoals je zelf inmiddels hebt gemerkt). Is het echt voordeliger om die TZD Turbo alweer te verkopen?