zandvoorta schreef:Even gemeten, 19.5 zowel voor als achter
[renardmode] te hoog [/renardmode]
[renémode] mooi zo André!! [/renemode]
zandvoorta schreef:Tuurlijk nu nog een oplossing voor die k*t twinnyload, auto hoger zetten?
Waarom? dat doet de wagen toch zelf?
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
René van Maren schreef:
zandvoorta schreef:Tuurlijk nu nog een oplossing voor die k*t twinnyload, auto hoger zetten?
Waarom? dat doet de wagen toch zelf?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
ops:
Hallo iedereen
In een andere topic had ik het over stugge vering van mijn ‘97- er Xantia. Dit is al een stuk beter met nieuwe Michelin banden. Maar nu lees ik hier dingen over wagenhoogte en dat hoger comfortabeler zou zijn. Dus ik ging vandaag ff meten… Bij mij is dat 16,5 cm voor en achter. Gemeten met motor aan en zonder passagiers. Vanaf de onderrand (krikplaats) tot de grond. Is dat niet erg laag? Moet dat hoger worden gesteld? En waar kan ik dat laten doen? Kosten?
Groeten,
Erwin
Vandaag ff met Nard gebeld. Hij verzekerde mij dat de Xantia niet te hoog moet worden gezet. Krijg je o.a. last van spoorvorming en bevordert de wegligging niet. Rond de 17 cm voor en achter is volgens hem perfect. Hij zet auto’s die te hoog staan dan ook altijd naar beneden.
Zit te denken om eens BX bollen te proberen. Ben nog altijd niet tevreden met het stugge doorgeven van kleine oneffenheden. Zijn die bollen comfortabeler dan Xantia bollen? En hoe is het dan met de demping? Worden oneffenheden dan harder of juist zachter weergegeven? En wegligging?
@ René: 20 cm is veel te hoog (aldus Nard) Hobbelt jouw Xantia nog steeds? Of is dat beter nu de wagen hoger staat?
bon vivant schreef:@ René: 20 cm is veel te hoog (aldus Nard) Hobbelt jouw Xantia nog steeds? Of is dat beter nu de wagen hoger staat?
Sinds de wagen op 20 staat is hij perfect!
De motor heeft nog steeds een kronkel…
Het veren is nu echt veel beter, maar als ik met mijn voet ga zitten “wippen”
gaat de hele wagen schudden op de maat..
Ik heb voor bx bollen gehad….veert als een boot…maar de weglikking was k#t!
Mjah, en dan zeggen ze dat ie achter op 20 cm moet staan, daar heb ik hem ongeveer opgezet, maar dan veert ie gewoon echt niet lekker, net alsof ie bijna in de hoogste stand staat… 17 cm is beter volgens mij…
ex0dus schreef:Mjah, en dan zeggen ze dat ie achter op 20 cm moet staan, daar heb ik hem ongeveer opgezet, maar dan veert ie gewoon echt niet lekker, net alsof ie bijna in de hoogste stand staat… 17 cm is beter volgens mij…
Johan (oldenhage) haalde de data uit het boek…..laten we het zo eens proberen…...SUPER!
Er zijn er veel meer die omhoog zijn gegaan.
Allen dik tevreden… bij mij was het een enorm verschil van 17>20!
Lijtk me meer iets worden van trail and error
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Voor mij dus geen BX bollen! Ik slechte wegligging! Daarom (o.a) ook een Xantia gekocht! Perfect!
Volgens Renard maakt wagenhoogte weinig uit voor het comfort. Drempels pakt een hogere Xant wel fijner, maar de demping blijft nagenoeg gelijk. De auto blijft nog net zo stug. Las laatst dat dit een minpuntje van de Xantia is (toch nog iets negatiefs kunnen vinden.. ) Matig afrolcomfort, kleine oneffenheden worden duidelijk doorgegeven, wat we als “stug” ervaren.
Of raken we verwend? Onlangs in een Op….(sorry, PC doet plotseling raar ) omega gereden van een kennis. Tsjonge, wat een deinbak! En ook stug op slecht wegdek! Dus wat klagen we?
En René: als 20 cm wagenhoogte bij jou veel fijner rijdt, prima toch? Niets zo persoonlijk als smaak!
Nou rijdt René ook een break he, niet vergeten jongens
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Moet een break hoger staan
Mijn vering is beter geworden in de zin van, een langere slag.
Break/berline maakt niks uit.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
19.5 rules :peace
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:19.5 rules :peace
De Lengte, eh ik bedoel hoogte maakt wel degelijk uit