GEZ: iemand met een CX met centrale vergrendeling
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 29 juni 2008 02:14 PM

Ik heb 2 units (zie fotos) liggen die beiden in mijn CX passen… Daar mijn centrale vergrendeling niet werkt (en dit bij mij nog nooit heeft gedaan), kan ik ook niet goed beoordelen of het nu a/d unit(s) ligt of ergens anders aan.

De auto is laatst weer een keer voor diverse zaken bij Citroville geweest en die hebben de bedrading nagelopen (helaas was ik vergeten de unit mee te nemen) en de bedrading zou allemaal wel zo`n beetje goed moeten zijn.

Ik zoek iemand die een CX heeft met zo`n zelfde unit erin (en waar alles wèl werkt natuurlijk). Ik zou dan graag een keer langskomen en mijn unit in jouw auto pluggen (of als je het aandurft jouw unit in mijn auto) om te zien of het aan mijn unit ligt of niet…

Afstand is niet zo`n groot probleem, het begrip tijd gecombineerd met afstand misschien wel.

Ik hoor het graag!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Gepost: 29 juni 2008 02:26 PM
  [ # 1 ]

Je bent welkom om alles te komen bekijken & testen in Herpt (nabij Heusden). Is wel anderhalf uur rijden Confused
Maar goed, ik heb daar dus een TRD Turbo 2 staan met werkende vergrendeling.

Ik neem aan dat je met “unit” bedoelt: het centrale regelkastje (Kiekert) dat in de middenconsole zit??  Die heb ik hier eventueel ook los liggen om in jouw auto te testen.

Laat maar weten!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 30 juni 2008 12:36 AM
  [ # 2 ]

Hai Léo,

dank je voor je reactie! Met ‘unit’ bedoel ik het kastje op de foto…

Ik zou het liefst dit kastje in een auto stoppen met werkende vergrendeling, dan weet ik zeker of mijn kastje(s) werk(en) of niet.

Als jij een auto hebt staan met werkende vergrendeling en zo`n kastje erin, dan krijg je tzt wel even een pb van me. Ik ben geregeld i/d buurt van Den Bosch.

Met groet,

Robert

EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

KT88
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178

Gepost: 30 juni 2008 01:38 AM
  [ # 3 ]

Het Kiekert kastje kan inderdaad defect zijn.
Ik heb hier 2 uitvoeringen ervan liggen, het verschil zit ‘m in het aantal pennetjes en de passing van de stekker (passing in het huis, eentje is iets langer).
Even goed kijken dus of dat wel hetzelfde is (functioneel is het wel hetzelfde)

Wat er doorgaans defect gaat is het IC, of het relais is vervuild.
Het defecte IC is niet (meer) verkrijgbaar, maar kan door een simpele schakeling worden vervangen (D-flipflops HEF4013 of 74HC74 en 2 drivertransistoren BC637/639).
Er hoeft alleen maar een puls te worden verlengd/een flipflop worden omgezet die de relais bedient.

Oorzaak soms vocht, ik had er 1 defect wegens een lekkende kachelradiateur. Ding was helemaal groen uitgeslagen…...

OEPSA. zie nu pas dat het een serie 1 is…......mijn verhaal geldt voor serie 2, maar er zal weinig verschil in werking zijn.
Belangrijkste is dat de electronica dus te reproduceren is.  Wink

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  

Gepost: 30 juni 2008 12:50 PM
  [ # 4 ]

Kijk! Dát zijn nog eens instructies!  very good

Ik ging trouwens ook uit van serie 2, maar volgens mij maakt dat voor de werking niet uit. Overigens heb ik zelf nog een 2.0 Pallas uit 1983 met werkende vergrendeling, dus mogelijkheden te over. Laat het ff weten als je komt. We zullen eens kijken dan. Wat KT88 zegt, lijkt me zeer aannemelijk.

Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 juni 2008 02:05 PM
  [ # 5 ]

Serie 1 welk jaar? Er zijn nl twee verschillende soorten, die vooral verschillen omdat bij de eerste versie de bestuurdersdeur geen motor heeft. Er zijn dus 3 motoren, en in de bestuurdersdeur zit een sensor. Deze heb ik, en heb ik ook redelijk uitgedokterd, dus laat maar even weten.  Wink

Profiel  

25trd
> 4000 berichten

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 30 juni 2008 03:11 PM
  [ # 6 ]
fluidphreak schreef:

Serie 1 welk jaar? Er zijn nl twee verschillende soorten, die vooral verschillen omdat bij de eerste versie de bestuurdersdeur geen motor heeft. Er zijn dus 3 motoren, en in de bestuurdersdeur zit een sensor. Deze heb ik, en heb ik ook redelijk uitgedokterd, dus laat maar even weten.  Wink

Bouwjaar 1e helft van 1982 (heb nog nooit het organummer nagekeken Surprisedops: dus weet het niet exact) auto is 1 april 1982 hier op kenteken gezet… Ik heb begrepen dat het systeem zoals wij dat in de limousine hebben zitten maar kort geleverd/toegepast is.

Allemaal iig tnx voor het meedenken!

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 30 juni 2008 03:41 PM
  [ # 7 ]

Dat zou het eerste systeem kunnen zijn. Als eerste zou je de bekleding van de bestuurdersdeur kunnen halen om te controleren of daar inderdaad alleen een schakelaar zit, en geen motor. Dan weet je het zeker. Iets uitwisselen met een serie 2 gaat dan zeker niet lukken.

Ik heb dus dat systeem met het Kiekert kastje (nummer niet gecontroleerd alleen).

Bij mij is overigens de schakelaar in de deur defect. In de Haynes staat wel het bijbehorende schema, kan ik voor je inscannen.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 30 juni 2008 08:13 PM
  [ # 8 ]

Ik heb in het bestuurdersportier een motor zitten, dat is zeker… Ook heb ik een haynes, ben alleen niet zo`n held met electriciteit Confused

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten

- CX 2400 GTi
Gepost: 30 juni 2008 08:31 PM
  [ # 9 ]

Oh, dan heb je toch een ander systeem, kan ik je niet helpen…

Profiel  

sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 183

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 24 mei 2009 08:58 PM
  [ # 10 ]

vraag

is er ook een cx waar de achterklep ook mee gaat met de centrale vergendeling.

zo ja zit er dan ook een sleutel gat in ?

ik heb een pallas van 83 met en sleutel gat achterklep slot.

ik hoor het graag.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 mei 2009 09:56 PM
  [ # 11 ]

Bij mijn CX uit 84 gaat de achterklep mee én heb ik een sleuteltje voor achter. Echter geen centrale “kiekert” om de boel op afstand te kunnen openen. Alles gaat mee met de sleutel van de bestuurdersdeur.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 183

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 25 mei 2009 11:28 PM
  [ # 12 ]

mischien een rare vraag.

maar zijn er ook achterkleppen zonder sleutel gat.

dus gewoon een knop. die van binnen uit vergrendeld word ?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook