Dag iedereen,
m’n picasso heeft dan ook eens iets..
Hij geeft de foutmelding: ‘akku laden defekt’. Melding komt alleen voor als ik aan het uitbollen ben, of stilsta. Dus niet als ik gas geef.
Klinkt me vrij logisch als deze 2 met mekaar verbonden zouden zijn.. Stationair is lager toerental, dus minder stroomopwekking door alternator?
Heb (voorlopig) echter nog geen problemen met starten, start zo goed als direct. Heb de batterij eens een hele nacht aan de Optimate III plus gehangen, maar die bleef maar in testfase, dus ben niet zeker of dit apparaatje voor dit type batterijen geschikt is (gebruikte het voor mijn moto vroeger als die lang moest stilstaan).
Zou de batterij versleten zijn (is denk ik zo’n 5 jaar oud), of is de alternator de geest aan het geven, of nog iets anders?
auto: Xsara picasso 2.0HDI 2001
Alvast dank!
Gary
precies een moeilijke
heb ondertussen ook gevonden dat de optimate III maar tot batterijen met 32 Ah gaan. Die van de Picasso zou er 50 hebben? Dus een juiste diagnose zou ik niet kunnen stellen.
Dealers waren de voorbije dagen ook gesloten wegens feestdagen.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
controleer laadstroom moet +/- 14.4V zijn met verhoogt toerental
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
vanavond is het noodlot dan toegeslagen..
was op het gemakje aan het rijden (starte perfect!) en opeens allemaal foutmeldingen:
- abs buiten werking
- akku-lampje blijft branden
- airbag lampjes gaan aan
en plots: geen stroom meer, zelfs mijn pinkers niet.
Gelukkig was ik juist op bestemming. Leg motor af, en geen leven meer in de batterij te bespeuren.
Wegenwacht gebeld en hebben even alles uitgemeten. De batterij krijgt tss de 12.1 en 12.7 stroom binnen, te weinig en het fluctueert enorm.
Vermoedelijk dan toch de alternator. Echter staat op de batterij ook 02/10/00, dus vermoed dat het nog altijd de originele batterij is. Ga die ook maar eens laten vervangen nu hij toch bij de dealer staat.
Gr.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
dynamo defect, hier door is de accu leeg getrokken… advies gaat bij zo’n oude accu allebei vervangen
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Na bijna 9 jaar en hoeveel km?
Er mag wel eens iets aan stuk gaan.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
231 000.. Echt een fantastische motor die 2.0 hdi.
Een verbruik van nog geen 6 liter, wel veel snelweg, maar ben er toch héél tevreden over.
Wat ik er tot nu toe al van problemen aan gehad heb:
- condensor kapot op 185 000
- V-riem stuk uit op 200 000, vermoed dat die gewoon niet op tijd vervangen is geweest (nochtans altijd dealer-onderhouden)
- koppelingskabel van pedaal geschoten op 200 000, volgens garage omdat de koppeling kapot was, niet dat ik vond dat die doorslipte, maar er zit wel een andere in