Lelijke Eend schreef:Mooie wagen ! Die roest en andere onderhoudspunten (distributieriem en banden) daar zou ik zeker iets aan doen. Aan die parkeerdeukjes en het duidelijke kleurverschil niet. Het geeft de auto karakter. Maar dat is mijn mening
En ook de mijne!
mathijs schreef:ik heb er energy’s in de maat 145 65 r15 onder laten zetten en bevalt me uitstekend. Enige “nadeel” is dat ze wat platter zijn dan de xzx-en. Ziet er dus wat kaler uit. En volgens mij heb ik wat meer grip. Vooral in bochten goed merkbaar.
Maar jij hebt een 5-bak neem ik aan. Mijn blok draait nu bij 110km/h al 4500tpm en is dan nog lekker stil. Met die banden die jij noemt draai je 18% meer toeren, dus dan zit je bij 110km/h al op 5300 tpm!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Nee, ik heb een 1129 cc blok met 4 bak. Het is wel merkbaar dat ie meer toeren draait maar niet schrikbarend veel ofzo. Het stoort in ieder geval niet.
My other car is a broomstick.
Goede morgen Siert
De banden kosten bij ons € 116,62 inclusief b.t.w. en verwijderingsbijdrage.
De verzendkosten voor 4 banden is € 45,00 inclusief b.t.w. naar Finland, als je op een eiland woont dan komt daar nog eens € 25,00 bij.
De banden zijn wel backorder op dit moment, de banden komen weer ergens in Juli volgens Michelin.
Je kan ze in bestelling zetten, op het moment dat ze binnen zijn neem ik contact met je op of je ze nog wil hebben.
Mocht de nood hoger zijn dan kan ik Firestone aanbieden voor € 102,94 inclusief b.t.w. en verwijderingsbijdrage.
Met vriendelijke groet,
Cees van den Heuvel
Oldtimer
Dat komt dus op €511,48
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geen geld…. En je hebt gezien hoe lang ze meegaan!
Er zijn auto’s waar je dat geld voor 1 band betaalt.
Citroen!
Grapjas… Ik heb niet te klagen maar dat bedrag hou ik nou ook weer niet direct elke maand over. Maar goed, wat moet dat moet maar. Andere banden kosten bij elkaar ook 300 Euro.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wijs besluit!
Citroen!
Siert schreef:Lelijke Eend schreef:Mooie wagen ! Die roest en andere onderhoudspunten (distributieriem en banden) daar zou ik zeker iets aan doen. Aan die parkeerdeukjes en het duidelijke kleurverschil niet. Het geeft de auto karakter. Maar dat is mijn mening
En ook de mijne!
Schijt aan originaliteit.
Nog een vraag: De vorige eigenaar gebruikte in de auto een loodvervanger. Is dit strict noodzakelijk?
Dat er Euro 98 in moet dat week ik wel. Helaas stond ik bij de Shell dus heb ik er maar V-power in gegooid (dat overigens hier als octaan 99 wordt aangeprezen). Ik heb daar voor de zekerheid ook nog die loodvervanger in gegooid, da’s eigenlijk dubbel op want die benzinetoevoegingen zijn meestal ook octaan boosters, maar dat leek me in dit geval niet slecht gezien er ook nog echt oude benzine in de tank zat.
In de GSA met 1290 motor van mijn kennis gooiden we overigens altijd gewoon Euro 95, en daar liep ‘ie prima op.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
GS loopt prima op LPG, jaaaren lang. Loodvervanger is dus niet nodig. GS met 1290 cc blok bestaat overigens niet.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Prijsverschil Michelin > Firestone is wel erg gering. Had dan ook voor Michelin gekozen.
Ik tank altijd RON 95. Rijd er prima op.
DriverD schreef:GS loopt prima op LPG, jaaaren lang. Loodvervanger is dus niet nodig. GS met 1290 cc blok bestaat overigens niet.
Ik schreef ook GSA, maar excuses het moet 1299 zijn zie ik net… Dat was een X1 dus met vijfbak.
Maar fijn dat mijn vermoeden dat loodvervanger (en zelfs 98) niet nodig is hier bevestigd wordt. Dat scheelt toch wel een slok op een borrel.
Re: 1978 GS Club in Finland
Siert schreef:
Het interieur is 100% in orde
Wat is de conditie van het himmelbekleding? Ik heb gehoord dat ze door bevers soms opgegeten worden.
Suolijärven autokatsastus APK
http://yrjomaki.blogspot.com
Zeg sinds wanneer woon jij in Suolijärvi en is je beroep kasastusmies??? Je bedoelt overigens “Bevers” niet “Beemsters”, en nee dat doen ze alleen bij mat zwarte Saabs
mkatgert schreef:Welke kleur is het nou? Ik vind die motorkap nogal AC527, maar de rest is dan weer anders…
Erg mooi trouwens, veel plezier ermee!
Om hier nog even op terug te komen. De kleurcode is AC536, en dit stemt ook overeen met deze lijst waarin AC536 “Vert Papyrus” als de enige groene kleur in ‘77/‘78 vermeld wordt.
De auto staat sinds vanavond in de werkplaats. Dit weekend begin ik aan het wisselen van de distributieriemen.