2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
remschijven en remblokken vervangen
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 26 mei 2009 12:56 AM
  [ # 16 ]

deze pipo heeft vandaag de achterschijven en blokken vervangen. ‘t Is makkelijker dan ik dacht. Voordat ik de wielen weer monteerde heb ik de remmen even ontlucht. Ik vond de druk waarmee de olie naar buiten kwam alleen wat tegen vallen; het sijpelde een beetje. Hoort dat zo of moet het er uit spuiten? Ik weet dat bij mijn DS het er uit spuit als je de nippel los draait.
Verder zaten er tussen de oude remblokken en de cilinder inderdaad een dun metalen plaatje. Dit zal het anti-piep plaatje zijn. Deze schoongemaakt en weer gemonteerd.
Volgende week de voorzijde. salut

salut

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 mei 2009 01:44 AM
  [ # 17 ]

dan had je ff iemand op het rempedaal moeten laten trappen met draaiende motor… Dan had je het om de oren gehad. Tis maar wat je lekker vind Wink

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 26 mei 2009 08:04 AM
  [ # 18 ]

Daar heb ik aan gedacht: met een lange stok en draaiende motor had ik een soort “afstandsbediening” gemaakt.  De groene douche bleef uit.

salut

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 26 mei 2009 12:11 PM
  [ # 19 ]

misschien zit je leiding dan een beetje dicht ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 26 mei 2009 04:31 PM
  [ # 20 ]

Het gaat om de achterremmen, ik ga er vanuit dat het bij de XM ook zo is dat de achterremmenworden gevoed via de drukleiding van de achterveelbollen.

Er staat weinig druk op de achterbollen (en dus op de achterremmen) als de auto niet in de hoogste stand staat en met de wielen van de grond staat. Dus de auto in de hoogste stand zetten, motor laten lopen en dán de remmen ontluchten.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 mei 2009 04:48 PM
  [ # 21 ]
knäckor schreef:

Het gaat om de achterremmen, ik ga er vanuit dat het bij de XM ook zo is dat de achterremmenworden gevoed via de drukleiding van de achterveelbollen.

Er staat weinig druk op de achterbollen (en dus op de achterremmen) als de auto niet in de hoogste stand staat en met de wielen van de grond staat. Dus de auto in de hoogste stand zetten, motor laten lopen en dán de remmen ontluchten.

of, als de pootjes achter van de grond zijn en de wagen op bokken staat, ff ene krikje onder de naaf zetten en wat druk uitoefenen.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 27 mei 2009 04:59 PM
  [ # 22 ]

Klopt inderdaad, je kunt alleen de achterremmen ontluchten als de auto op zn hoogste stand staat.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 27 mei 2009 05:18 PM
  [ # 23 ]

Geweldig! Very Happy Aan deze tips heb ik wat.
Ga het gelijk doen.

Bedankt.

Jeroen

salut

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 05 juni 2009 09:16 PM
  [ # 24 ]

Vandaag de voorkant gedaan. Had wat ruzie met een bout rond 18mm. Heeft mij 2 uur bezig gehouden. Maar het zit er op!
Heb tevens een fotoverslag gemaakt om te laten zien hoe makkelijk het is. Kosten waren met al het materiaal ca. €250,-. Is wel wat aangenamer dan €750-800,- die de garage vraagt.
hier het verslag: 

salut

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 05 juni 2009 11:44 PM
  [ # 25 ]

Ziet er goed uit…..maar wees wat spaarzamer met je kopervet!
Er hoeft echt alleen vet op die plaatsen waar de delen over elkaar heen bewegen. Meer en teveel vet trekt alleen maar vuil aan.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook