Binnenkort een CX GTI uit 1988 op de weg in Brabant!
De aankoop van een CX GTI uit 1988 is een feit.
Binnenkort te zien op dit forum.
Maar nu, zoek ik iemand uit brabant die me kan helpen bij het onderhoud, tegen een rieële vergoeding natuurlijk, en juist ook om er veel van te leren, en de auto ook op dit vlak te leren kennen.
Of een goede tip waar de auto in onderhoud te brengen, tegen normale tarieven en daar ervaringen mee heeft.
De auto is technisch goed, recente APK, een schakelbak, en zonder schuifdak. maar er volgt binnenkort meer, ik ga de auto over 2 weken ophalen.
Ik woon in Eindhoven, dank voor je reactie, of PB-tje!
Groeten, Eric

Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
HULDE! Weer een goede beslissing!
Uiteraard moeten er snel foto’s getoond worden
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Mooi, weer een dame erbij in Eindhoven! Waar ongeveer kunnen we de dame spotten in Lighttown?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Het is NIET de bedoeling dat je het eerste bericht steeds wijzigd!

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
In Eindhoven heb je Jan van Gompel, verder van huis zit nog Hydraulique (Raamsdonksveer), Wil Wijnhoven (Boxmeer).
in totaal 14 keer bewerkt
Hopelijk heeft je CX er minder nodig…
Gefeliciteerd met de aankoop!
Foto’s!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
CX GTI onderhoud hulp of tips?
Dankje!
Jan van Gompel vraagt de hoofdprijs, en als iemand bereid is me een aantal uren op weg te helpen met het onderhoud staat daar natuurlijk iets tegenover, een aardig bedrag…
En ik leer er ook nog eens van, en in de toekomst het onderhoud zelf te doen.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hm, geen idee wat Van Gompel voor een uurtarief rekent. Geen ervaring mee.
Word in ieder geval lid van de CX Club, er is (naast verschillende andere evenementen en 6x per jaar een clubblad) 2x per jaar een technisch evenement waar je onder begeleiding aan (niet te omvangrijke) dingen aan je CX kunt werken. Onder het genot van een hapje en een drankje.
Lidmaatschap is 45 euro per jaar, dus dat is zeker niet de hoofdprijs…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
CX GTI uit 1988
Ben al bijna lid, dus dat staat te gebeuren….

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Mulder schreef:Hm, geen idee wat Van Gompel voor een uurtarief rekent. Geen ervaring mee.
Word in ieder geval lid van de CX Club, er is (naast verschillende andere evenementen en 6x per jaar een clubblad) 2x per jaar een technisch evenement waar je onder begeleiding aan (niet te omvangrijke) dingen aan je CX kunt werken. Onder het genot van een hapje en een drankje.
Lidmaatschap is 45 euro per jaar, dus dat is zeker niet de hoofdprijs…
Niemand weet het uurtarief bij VanG, want je krijgt daar geen rekening, laat staan een gespecificeerde rekening
Ik kom er alleen nog voor onderdelen en in geval van nood.
CX club “moet” je natuurlijk gewoon doen
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Wat simpel onderhoud kun je prima zelf doen,zolang je geen 2 linkerhanden hebt,en een redelijk verstand
Bougies/kabels,benzinefilter,luchtfilter,onderhoud aan stekkers/verbindingen is prima zelf te doen zonder al teveel technische kennis.
Met een klein beetje inzicht zijn de kleppen ook wel te stellen,uitlaat vervangen,remblokken vervangen,handrem stellen.
Hetzelfde geld voor de vloeistoffen vervangen.
Distributieriem zit er niet op,is een ketting.
Gr Raymond
Het was een cx of niks