Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Mark Nijenhuis schreef:waterman771 schreef:Mark, je was een V6 aan het slopen toch? Die hebben namelijk geen debietregelaar én een ander model pomp
Hmpf…. daar gaat me handel , ne sh… Brain wou je gewoon graag helpen
Toch bedankt voor je aanbod Mark
Ik kan ook gewoon naar Chyparse teruggaan voor de garantie. Het was alleen al wel ruim een half jaar geleden. Hoe lang geven ze garantie op gereviseerde onderdelen en de montage daarvan?
Kost me alleen wel weer een vrije dag
Volg je hart, gebruik je hoofd.
op marktplaats zag ik nog een paar slopers staan, welllicht dat daar nog een bruikbare pomp op zit ?
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Als je een pomp hebt met een plastic behuizing, vervang dat ding door een “ouderwetse”. Ik ben ook begonnen met het vervangen van de HD-regelaar, debietregelaar, HD-pomp en het spoelen met spoel-olie en nog steeds sist hij. Niet meer zo erg als daarvoor en als de boel goed heet is, sist hij niet. Ik denk dat de zwaar vervuilde olie (bij mij kwam er zwarte olie uit) de boosdoener is.
Er zit een regelaar op het ronsel van het stuurhuis, die de stuurbekrachtiging “vraagt” aan de debiet-regelaar. Ik vermoed dat die voor de problemen zorgt en een beetje druk gaat vragen door een interne lekkage als gevolg van slecht onderhoud.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Willem schreef:Als je een pomp hebt met een plastic behuizing, vervang dat ding door een “ouderwetse”.
Dat heeft Brian ook gedaan, ik zelf heb het presies andersom gedaan, van een ‘92 pomp naar een ‘95/‘96 pomp.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Willem schreef:Als je een pomp hebt met een plastic behuizing, vervang dat ding door een “ouderwetse”. Ik ben ook begonnen met het vervangen van de HD-regelaar, debietregelaar, HD-pomp en het spoelen met spoel-olie en nog steeds sist hij. Niet meer zo erg als daarvoor en als de boel goed heet is, sist hij niet. Ik denk dat de zwaar vervuilde olie (bij mij kwam er zwarte olie uit) de boosdoener is.
Er zit een regelaar op het ronsel van het stuurhuis, die de stuurbekrachtiging “vraagt” aan de debiet-regelaar. Ik vermoed dat die voor de problemen zorgt en een beetje druk gaat vragen door een interne lekkage als gevolg van slecht onderhoud.
Ik heb nu een ouderwetse met een metalen behuizing. Systeem heeft vorig jaar spoelolie ingezeten en nu is het mooi groen van binnen. Het stuurhuis is zeker goed, in de XM waar dit uitkwam werd niet gesist.
Wat ik niet snap, als het aan de opbrengst van de pomp zou liggen, dan moet het getik toch minder vaak gaan bij hogere toeren? En dat is dus niet zo, er wordt altijd even vaak getikt.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is natuurlijk niet zo dat de opbrengst enkel afhankelijk is van het toerental. Als de pomp brak is zal ie ook bij veel toeren brak blijven…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Maar dan zal er toch een verschil in brakheid zijn lijkt me. Stationair heel brak, veel toeren wat minder brak? Dus ook snel tikken, wat minder snel tikken?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
A.s. dinsdag naar Chyparse. Even afwachten wat hun diagnose zal zijn.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vanochtend bij Chyparse geweest:
debietregelaar weer vervangen
hogedrukregelaar weer vervangen
voorraadbol weer gecontroleerd
resultaat: niets veranderd.
Hydrau Care in het voorraadvat, een teflon additief voor betere smering in het hydraulische systeem.
resultaat: iets beter, maar moet nog wat langer zijn werk doen.
Na even op een rijtje te hebben gezet wat er allemaal vervangen is, en waar het dus niet aan ligt, blijft eigenlijk alleen het remsysteem over als verdachte. Wat we ook ontdekt hebben is dat na heen en weer sturen het stil blijft, maar zodra er op de rem getrapt wordt het gesis en getik weer begint. Dat zou dus ook op een rem-issue kunnen duiden, in ieder geval dat remmen er iets mee te maken heeft.
Vervangen remservo zag er niet zo heel lastig uit, of ben ik nu te optimistisch?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Brian schreef:Vanochtend bij Chyparse geweest:
debietregelaar weer vervangen
hogedrukregelaar weer vervangen
voorraadbol weer gecontroleerdresultaat: niets veranderd.
Hydrau Care in het voorraadvat, een teflon additief voor betere smering in het hydraulische systeem.
resultaat: iets beter, maar moet nog wat langer zijn werk doen.
Na even op een rijtje te hebben gezet wat er allemaal vervangen is, en waar het dus niet aan ligt, blijft eigenlijk alleen het remsysteem over als verdachte. Wat we ook ontdekt hebben is dat na heen en weer sturen het stil blijft, maar zodra er op de rem getrapt wordt het gesis en getik weer begint. Dat zou dus ook op een rem-issue kunnen duiden, in ieder geval dat remmen er iets mee te maken heeft.
Vervangen remservo zag er niet zo heel lastig uit, of ben ik nu te optimistisch?
Remmen al eens door gespoeld?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
eXpelliarMus schreef:Brian schreef:Vanochtend bij Chyparse geweest:
debietregelaar weer vervangen
hogedrukregelaar weer vervangen
voorraadbol weer gecontroleerdresultaat: niets veranderd.
Hydrau Care in het voorraadvat, een teflon additief voor betere smering in het hydraulische systeem.
resultaat: iets beter, maar moet nog wat langer zijn werk doen.
Na even op een rijtje te hebben gezet wat er allemaal vervangen is, en waar het dus niet aan ligt, blijft eigenlijk alleen het remsysteem over als verdachte. Wat we ook ontdekt hebben is dat na heen en weer sturen het stil blijft, maar zodra er op de rem getrapt wordt het gesis en getik weer begint. Dat zou dus ook op een rem-issue kunnen duiden, in ieder geval dat remmen er iets mee te maken heeft.
Vervangen remservo zag er niet zo heel lastig uit, of ben ik nu te optimistisch?
Remmen al eens door gespoeld?
Nee, misschien daar maar eens mee beginnen. Hoewel ik niet zie hoe dat dit kan veroorzaken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Brian schreef:eXpelliarMus schreef:Brian schreef:Vanochtend bij Chyparse geweest:
debietregelaar weer vervangen
hogedrukregelaar weer vervangen
voorraadbol weer gecontroleerdresultaat: niets veranderd.
Hydrau Care in het voorraadvat, een teflon additief voor betere smering in het hydraulische systeem.
resultaat: iets beter, maar moet nog wat langer zijn werk doen.
Na even op een rijtje te hebben gezet wat er allemaal vervangen is, en waar het dus niet aan ligt, blijft eigenlijk alleen het remsysteem over als verdachte. Wat we ook ontdekt hebben is dat na heen en weer sturen het stil blijft, maar zodra er op de rem getrapt wordt het gesis en getik weer begint. Dat zou dus ook op een rem-issue kunnen duiden, in ieder geval dat remmen er iets mee te maken heeft.
Vervangen remservo zag er niet zo heel lastig uit, of ben ik nu te optimistisch?
Remmen al eens door gespoeld?
Nee, misschien daar maar eens mee beginnen. Hoewel ik niet zie hoe dat dit kan veroorzaken.
‘Baat het niet, dan schaadt het niet’
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ben nu druk met de remservo bezig. De vervangende zit er in, maar ik krijg die wartels niet vastgedraaid. Ik kom er steeds maar met 1 hand bij, daarmee moet ik dan de leiding recht in het gat houden, de wartel aandraaien en ook nog eens de wartel een beetje aanduwen. Lukt dus niet. Heeft iemand handigheidjes, gereedschappen, tips of wat dan ook die dit makkelijker kunnen maken?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
hmmm dat is mooi vlees….
Je loopt bij hulpmiddeltjes het risico dat de wartel er scheef in gaat…..
Alleen iets zegt mij dat de draad al vergalt is…...
Maar goed, ik denk aan iets als een lijmklem en dan aan de andere zijde een soort van vork die om de leiding kan, zodoende de wartel kan aandrukken en je toch met een sleutel kunt draaien.
Ik weet alleen uberhaupt niet of daar ruimte voor is…...
Brian vertelde mij dat ie al geen 2e hand bij kon krijgen. dus een lijmklem constructie zal wat lastig worden. Doch wel leuk bedacht
Ouwe mopperkont