Dan verwachten wij wel meer informatie van je dame
Gefeliciteerd trouwens!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Overigens, die blauwe SM ziet er wel goed uit zo. Maar goed, ik begin pas aan een SM als ik mijn DS af heb.
Beetje terzijde voor dit onderwerp. Een van oorsprong Italiaanse auto uit 71 in gris nacré met bruin leer, airco en getint glas. Dat gaat veranderen in waarschijnlijkzwart leer en bleu platine of bleu d’orient. Ze staat nu in Abbenes en wordt gewekt uit een 12 jarige slaap. Zodra ze technisch in orde is, zal ik een item met foto’s van het project en de voortgang plaatsen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
waterman771 schreef:Injectie is geleverd vanaf modeljaar 1973: dus vanaf augustu 1972 kun je injectie’s tegenkomen.
Kan zeker zoals deze van november 72’. Al vraag ik me wel aaf wat er mis is met deze gezien de lage prijs maar mooie foto’s
(wellicht zijn deze foto’s nog van 75’ o.i.d…......... )
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Niet iedereen vraagt het maximum van zijn SM.
Ik heb de mijn ook gekocht van een Franse dokter,welke aan ‘t scheiden was.Dus ik heb ook niet de max betaald.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citroen23 schreef:waterman771 schreef:Injectie is geleverd vanaf modeljaar 1973: dus vanaf augustu 1972 kun je injectie’s tegenkomen.
Kan zeker zoals deze van november 72’. Al vraag ik me wel aaf wat er mis is met deze gezien de lage prijs maar mooie foto’s
(wellicht zijn deze foto’s nog van 75’ o.i.d…......... )
Aangezien er bitter weinig info staat over wat er al allemaal vernieuwd is lijkt me dit een vrij hoge prijs .
reken zelf maar even voor : motorrevisie ,ontstekingssysteem , draailichtjes terug werkend maken , nieuwe koppeling , 4 banden , RVS uitlaat , bollen en leidingen , rubbers veersysteem , en zo kunnen we nog wel even door gaan .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Feitelijk is iedere sm onder de 15.000 euro een project. Deze heeft een mooi interieur, dat is een groot pluspunt. De koets lijkt ok. Koop je zo´n wagen en smijt je er nog eens 15 tot 20000 tegen aan dan heb je een super mooie mét toptechniek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman771 schreef:Feitelijk is iedere sm onder de 15.000 euro een project. Deze heeft een mooi interieur, dat is een groot pluspunt. De koets lijkt ok. Koop je zo´n wagen en smijt je er nog eens 15 tot 20000 tegen aan dan heb je een super mooie mét toptechniek.
Het is nu ook niet omdat je bijvoorbeeld 25.000 euro vraagt voor een SM dat hij dan gelijk wel helemaal OK zou zijn
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Foto’s van een sm voor iemand die de handen uit de mouwen wil (moet ops:) steken…...................
Hebben die amerikanen trouwens altijd een 3.0 liter in het vooronder. :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
In principe alleen de automaten… dit zal dus ook wel gewoon een 2.7 zijn…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In de USA zijn er zeer zeker 3.0’s met handbak geleverd. Dat zijn vooral de latere modellen, de 3.0 werd dan gebruikt om het verlies van vermogen door alle emissie shit te compenseren. Een 3.0 usa spec heeft 170 pk, een EU spec 180 tot 190.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:een EU spec 180 tot 190.
Zat daar ook verschil tussen bij een eu 3.0?
Of was dat maar net hoe goed die in elkaar was gezet?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
waterman771 schreef:In de USA zijn er zeer zeker 3.0’s met handbak geleverd. Dat zijn vooral de latere modellen, de 3.0 werd dan gebruikt om het verlies van vermogen door alle emissie shit te compenseren. Een 3.0 usa spec heeft 170 pk, een EU spec 180 tot 190.
Hmmm ik dacht dat die dingen redelijk mythisch waren… jammer dat er geen betere foto’s van het blok bij staan zodat we kunnen zien of het een C114/11 is of niet…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eu’s met handbak hebben iets meer vermogen, dat komt door o.a. een andere spoeierbezetting en ontsteking.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
usa motoren hebben trouwens niet allemaal een c114/11 nummer als het om een 3.0 gaat. Hoe dat precies zit weet ik niet meer uit m’n hoofd, maar er zijn veel meer motorcodes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste