Ik zou achter 3-wegspeakers nemen. 3-weg geeft een bass en die wil je het liefts achterin hebben. Voorin zou ik 2-weg setje met tweeters nemen. Dat geeft dan toch denk wel een beter geluid. Heb je voorin de hoge tonen van de tweeters en de middentonen van je speakers en achterin de lage tonen van de bass en ook de middentonen van de speaker. Volgens mij klinkt het dan wel lekker
Totaal aantal Berichten: 7790
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bassen uit een driewegspeaker die ook nog eens een doorsnee van 13 centimeter heeft? Bassen moeten van achter komen? Kraam geen onzin uit.
Even een korte les: bassen zijn unidirectioneel (want laagfrequent) en het maakt dus geen fluit uit waar je de (sub)woofer plaatst, het geluid komt er toch wel. Voor hoge tonen geldt juist het tegenovergestelde: hoge frequenties moet je zo direct mogelijk horen, vandaar dat het voor de geluidskwaliteit het beste is om de tweeters in je dash te monteren, de hoge tonen worden dan via de voorruit weerkaatst richting je hoofd en zijn op die manier het beste te horen.
Sowieso krijg je zonder versterker geen fatsoenlijk laag uit de deurspeakers en zelfs dan is het beter om een klein subje in je koffer te leggen. Eerlijk is eerlijk: zonder versterker en/of subwoofer blijft het gewoon behelpen qua bassen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Toen ik mijn speakers ging kopen werd mij gezegd dat de meeste mensen het prettiger vinden om een bass van achter te hebben. En 3-weg speakers geven een lichtelijke bass. Een bass is inderdaad beter te krijgen met een sub, maar die hoedenplankspeakers die ik erin heb zitten geven een goede bass die heb ik dan ook lichtelijk versterkt.
Zo werd mij dat toen uitgelegd. Eerst had ik 2-wegspeakers gekocht, maar die gaven eigenlijk geen bass, dus had ik ingeruild voor 3-weg en die gaven toen lichtelijke bass. Daarna versterker ertussen gehangen en ik ben tevreden.
Totaal aantal Berichten: 27922
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@ GWHENDRIKS2
Leuk setje heb je erin zitten
Prijzen zijn best nog pittig + dat die gele speakers niet meer geleverd worden
@2d
Eens met je uitleg over de bass. Uit die 13 cm speaker verwacht ik zowiezo niet veel bass.
Net even in de tweeter ruimtes gekeken. Geen tweeter, maar wel een aansluit draad aanwezig.
Zou daar de tweeter wel in het vakje passen?
Ik vind er vrij weinig ruimte. Dit lijkt een diepe tweeter…
Helaas staan er geen maten bij.
Laat je tweeters gewoon los in de vakjes liggen? Ik zag niet zo snel mogelijkheden om deze vast te zetten.
Misschien zijn deze voor een optie als de tweeters passen
Is het advies dan achter 2 weg of 3 weg?
Stiekem kijk ik nog wel een beetje naar deze:
Komen er dan nog veel kosten bij qua bekabeling?
Overigens nog een webshop gevonden die wel scherp geprijst lijkt te zijn:
- CX 25 GTi Turbo 2
Volgens de Pioneer lijst waar je de Xsara kan selecteren past het: “Tweeter fits original location”
Ik vermoed dat je de behuizing dan kan verwijderen?
Totaal aantal Berichten: 7790
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Een beetje fatsoenlijke caraudiozaak neemt even de moeite om met je te kijken of het past.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
@Arjan bij mijn Subwoofer van Pioneer. Zat de voedingskabel en de min kabel erbij.
Dus dan zal het, bij die Pioneer sub. Ook wel bijgeleverd worden!
Alleen de kabel, om aan de remotekabel vanaf de radio (Blauwe kabel) te koppelen. Zat er niet bij. En de tulpkabels voor de bass signaal zitten er ook niet bij.
De remote zorgt voor een signaal, dat wanneer de radio aangaat. Ook de sub aangaat. Anders ou de sub constant voeding vragen aan de accu. Terwijl de radio uitstaat.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- CX 25 GTi Turbo 2
Ik denk dat ik dan deze voor vooraan ga overwegen: TS-H1703
Deze moeten in de orginele roosters passen, dan zitten ze ook netjes vast met de bijgeleverde houdertjes. Net even gekeken die draai je dan in het roostertje van de Xsara
Achter zie ik 3 opties:
TS-1302i 2 weg
TS-A1303i 3 weg
De 3 weg heeft ook wat meer vermogen. Of zijn er redenen om voor een 2 weg te gaan?
Hoe het met de kabels zit ga ik nog even uitzoeken
Ik ga komende zaterdag naar ron de vries voor een knappe(re) set speakers. Er is op zaterdag een grote uitverkoop ik weet niet of het voor jou de moeite is om naar Zwaag te rijden en anders kun je altijd nog op internet bestellen.
- CX 25 GTi Turbo 2
Snoekebeest schreef:Ik ga komende zaterdag naar ron de vries voor een knappe(re) set speakers. Er is op zaterdag een grote uitverkoop ik weet niet of het voor jou de moeite is om naar Zwaag te rijden en anders kun je altijd nog op internet bestellen.
Ik had de laatste dagen al op de website gekeken, maar er staat niets wat ik nodig heb. Verder is het denk ik ook ruim 100 km rijden, dat vind ik ook niet echt een optie
Sommige aanbiedings prijzen zijn scherp, maar ze zijn met de normale prijzen niet overal de goedkoopste in…
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Kijk voor mooie prijzen eens op http://www.pimtensen.nl.. Hier was mijn radio 110 euro goedkoperals op andere adressen.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
mafkeessss schreef:Kijk voor mooie prijzen eens op http://www.pimtensen.nl.. Hier was mijn radio 110 euro goedkoperals op andere adressen.
En toen was ie nog iets meer dan € 300, toch?
- CX 25 GTi Turbo 2
mafkeessss schreef:Kijk voor mooie prijzen eens op http://www.pimtensen.nl.. Hier was mijn radio 110 euro goedkoperals op andere adressen.
Net even de prijzen gekeken, maar in totaal komen ze iets duurder uit
Verder wel nette prijzen.
Ik begin wel weer te twijfelen of zo’n 12v voedings kabel beetje op een normale manier vanaf de accu de auto in te krijgen is
De 12v bij de radio is denk ik niet voldoende om de actieve sub te voorzien van stroom?
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Arjan Verkade schreef:mafkeessss schreef:Kijk voor mooie prijzen eens op http://www.pimtensen.nl.. Hier was mijn radio 110 euro goedkoperals op andere adressen.
Verder wel nette prijzen.Ik begin wel weer te twijfelen of zo’n 12v voedings kabel beetje op een normale manier vanaf de accu de auto in te krijgen is
De 12v bij de radio is denk ik niet voldoende om de actieve sub te voorzien van stroom?
Nee dit is idd niet voldoende! Maar zoon kabel is wel gewoon goed naar achter te krijgen hoor het kosten alleen even wat werk! Als je voor de auto staat dan zit er rechts aan de bestuurderskant een grote rubber met wat kabels er doorheen! Als je een stukje langs die kabels met een lange schroevendraaier een gaat prikt dan kun je hem hier doorheen krijgen!
Dan moet je aan de binnekant ff het paneeltje met de zekeringen los schroeven en dan een beetje vissen dan is ie binnen en dan kun je hem gewoon via de bestuurderskant naar achter leggen! En voor de massa kabel die kun je gewoon heel makkelijk vast maken aan een bout onder de achterbank.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
mafkeessss schreef:Arjan Verkade schreef:mafkeessss schreef:Kijk voor mooie prijzen eens op http://www.pimtensen.nl.. Hier was mijn radio 110 euro goedkoperals op andere adressen.
Verder wel nette prijzen.Ik begin wel weer te twijfelen of zo’n 12v voedings kabel beetje op een normale manier vanaf de accu de auto in te krijgen is
Nee dit is idd niet voldoende! Maar zoon kabel is wel gewoon goed naar achter te krijgen hoor het kosten alleen even wat werk! Als je voor de auto staat dan zit er rechts aan de bestuurderskant een grote rubber met wat kabels er doorheen! Als je een stukje langs die kabels met een lange schroevendraaier een gaat prikt dan kun je hem hier doorheen krijgen!Dan moet je aan de binnekant ff het paneeltje met de zekeringen los schroeven en dan een beetje vissen dan is ie binnen en dan kun je hem gewoon via de bestuurderskant naar achter leggen! En voor de massa kabel die kun je gewoon heel makkelijk vast maken aan een bout onder de achterbank.
Arjan, kijk maar eens op mijn website. Daar heb ik het verhaal van Mafkeessss, met fotobeschrijving op staan.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?