Sinds donderdag is de C35 weer een echte plateau, De gehele bovenbouw is eraf….
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En hij was zo leuk vierkant.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat het maar een mooie oprijwagen mag worden!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Aaaah Ik heb mn buurman zo’n ding net naar de sloop zien brengen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Das jammer, aangezien ik nog wel wat onderdeeltjes had kunnen gebruiken
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Hieruit blijkt maar weer het nut van foto’s plaatsen!
nee hoor, foto’s zijn evil
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die foto heeft wel gezorgd voor een commentaar en die foto had veel eerder geplaatst kunnen worden zodat die foto had kunnen zorgen voor een donor van de buurman van Joris. Dûhh!
ik heb voorlopig geen tijd, plek en cash om complete donor C35’s neer te zetten, op te halen en te demonteren….
Dus als iemand onderdelen heeft, of iets waar wat af gehaald kan worden prima,.... Een sloper kan ik niet aan beginnen…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb me er ook wel eens over de dikte van de dwarsbalken verbaasd, het ziet er supersolide uit aan de onderkant, maar als je er op klopt dan hoor je boing boing, net alsof je op een oliedrum slaat…
We zijn net weer terug van een reisje Frankrijk met de C35 Diesel.
Het blijft verbazen hoe vreselijk goed zo`n bus remt, zelfs als je door de vogezen met bergpassen aan het stoeien gaat!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:Ik heb me er ook wel eens over de dikte van de dwarsbalken verbaasd, het ziet er supersolide uit aan de onderkant, maar als je er op klopt dan hoor je boing boing, net alsof je op een oliedrum slaat…
We zijn net weer terug van een reisje Frankrijk met de C35 Diesel.
Het blijft verbazen hoe vreselijk goed zo`n bus remt, zelfs als je door de vogezen met bergpassen aan het stoeien gaat!
citroen he
DriverD schreef:Held!
Even melden dat ik officieel aanspraak wil maken op deze titel.
Afgelopen weekend ben ik erachter gekomen dat het niet zomaar een rotte bak is. Het is gewoon de term sloper niet eens waard…...
Er zitten aan de voorkant van de wielkasten aan weerzijden een balkje. Deze steunt de a stijl. Beiderzijds is dit vergaan en vervolgens op een bepaald schunnige manier gerepareerd. Maw alweer vergaan. A stijl slecht aan weerszijden. Slechte plekken onder voorruit.
Verder zijn vele naden in de vloer slecht, is het moedermateriaal rond de motorafdekklep in de vloer en rond de stuurkolom erg krokant. Ook de daklijsten, achterzijde cabine, B-stijlen onderaan, kriksteunen. chassisbalken deels….Alle losse plaatwerkdelen…... Etc etc.
Maar! we gaan gewoon door in dit tranendal…. je een beetje laten kisten en opgeven? echt niet!
Ik ben alleen bang dat Sans Pareil toch gelijk gaat krijgen en het wel eens langer kan duren dan 3 maanden
CX GTi Turbo 2 - All Black
Meestal zijn die superbeunklussen maar goed voor een paar jaar, plaatje erover en dan kan het nog harder roesten.
Moet je mijn Rancho eens komen bekijken, minstens zoals jij beschrijft maar ik geef hem ook niet op.
Alles eruit slijpen en reconstrueren wat niet meer te krijgen is.
Er bestaan dus nog andere zotten op de wereld die er altijd nog hoop in zien.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vandaag het gevaarte met de kop binnengereden. Hierbij is de heftruck even van dienst geweest om de staart een paar keer op te schuiven wat nu als gevolg had dat de achterste balk vervormde….
Begonnen met demontage waarbij de grille, bumper, motorkap het veld ruimden. Aantal keren de slijptol nodig gehad waar de dopsleutel faalde…
De bijrijdersbank is verwijderd, vloermatten eruit. Toen de luchtbeitel ter hand genomen en een groot deel van de antidreun verwijderd. Alsmede de halve vloer bij de voeten van de bijrijder. De steunbalk die de A stijl op hoogte houdt was eerder “hersteld”. Deze werd met luchtkracht verwijderd. Alsmede een deel van de voorvleugel waar de bumperhoek aan zit.
De dieselfiltersteun was compleet vergaan. Deze werd ook weggehaald. Het resultaat van deze dag slopen is in ieder geval een behoorlijk onttakelde, instabiele cabine. De bijrijdersdeur is er daarom maar uit. Zodat de voorruit niet kan springen als je die deur bruusk opent…..
Het zal wel weer goed komen…... Aan de linkerkant kan de deur tenslotte nu ook weer normaal open en dicht…....
Wat verkennende exercities met de luchtbeiten aan de staart leverden nog wat gaatjes in de chassisbalken op die ontdekt werden, alsook de observatie dat de dikte van het plaat van de chassisbalken zeker niet meer en waarschijnlijk minder dan 1 mm is…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Held?
Idioot!
Waar je zin in hebt.