2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
inox uitlaat
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 mei 2009 01:06 AM
  [ # 16 ]

Klemmen voor de pijpen van de spuitstukken op de eerste demper en van de eerste demper naar de tweede demper kun je beste van een XM nemen. De originele dichten ernstig brak af…. zeg maar slecht… Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 27 mei 2009 03:09 AM
  [ # 17 ]

Zojuist begonnen met het monteren van de uitlaat. Voor het inbouwen van de motor de uitlaatspruitstukken al gemonteerd. Dit onderwerp was zo’n beetje het enige waar geen foto’s van heb gemaakt. tijdens het monteren van de spruitstukken honderd x gepast enz. welke van de 2 nou links dan wel rechts moet komen. uit eindelijk gekozen voor de optie gekozen waarbij de meeste ruimte vrij blijft in de buurt van de startmotor. Helaas als ik nu de verbindings stukken vanaf de spruitstukken tot aan de 1ste demper op z’n plaats hou komt de uitlaat veel te laat te hangen. Klopt dit ??

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 mei 2009 12:44 PM
  [ # 18 ]

Volgens mij kan je de vlampijpen niet links en rechts verwisselen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2009 12:55 PM
  [ # 19 ]

Hangt het blok niet veel te laag? Staan de steunen hoog genoeg dus?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 27 mei 2009 03:05 PM
  [ # 20 ]

Het blok hangt goed. Het scheelt zowat 10 cm. Ik heb aan de stand van de motorsteunen niks veranderd. Er zit een klein verschil in de linker en het rechter uitlaatspruitstuk, dit is overigens slecht waarneembaar.
Ik ben er doodziek van het wordt nu namelijk een heel gekl… Zelfs zo ziek dat ik al mijn werk vanmiddag laat liggen om het op te lossen.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 27 mei 2009 03:10 PM
  [ # 21 ]
bogaard77 schreef:

Volgens mij kan je de vlampijpen niet links en rechts verwisselen.

klopt de vlampijpen zijn niet uitwisselbaar. heb ook even moeten zoeken…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2009 03:15 PM
  [ # 22 ]
U-Niek schreef:

Het blok hangt goed. Het scheelt zowat 10 cm. Ik heb aan de stand van de motorsteunen niks veranderd. Er zit een klein verschil in de linker en het rechter uitlaatspruitstuk, dit is overigens slecht waarneembaar.
Ik ben er doodziek van het wordt nu namelijk een heel gekl… Zelfs zo ziek dat ik al mijn werk vanmiddag laat liggen om het op te lossen.

Niek, wil je even wat foto’s posten van de situatie? Dan kunnen we even meedenken met je!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 27 mei 2009 03:16 PM
  [ # 23 ]
bxsport schreef:
bogaard77 schreef:

Volgens mij kan je de vlampijpen niet links en rechts verwisselen.

klopt de vlampijpen zijn niet uitwisselbaar. heb ook even moeten zoeken…

De spruitstukken kan je dus wel uit wissellen! Alleen past de rest van de uitlaat dan niet meer naar behoren.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 mei 2009 09:04 PM
  [ # 24 ]

Wat bedoel je met spruitstukken,Niek??
De collectors op de motor of de 3 in 1 buizen? Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2009 09:06 PM
  [ # 25 ]

Hey Belg Wink  een spruitstuk is BIJ ONS het deel wat direct na de cilinderkop komt Wink  De 3 pijpjes dus die op de vlampijpen komen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 27 mei 2009 09:08 PM
  [ # 26 ]

Ik heb de uitlaat spruitstukken omgewisseld. Hiermee is het probleem opgelost. Very Happy Zullen we het voor het gemak het (herten) gewei noemen..?
De koppelingskabel loopt wel erg dicht langs de uitlaat. Iemand daar al een mod. voor verzonnen? Of is dat overdreven?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2009 09:17 PM
  [ # 27 ]

ehhhh… de handremkabel bedoel je? Of de schakelkabel? de koppeling gaat hydraulisch namelijk Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
den willem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 12-07-2008

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 27 mei 2009 09:18 PM
  [ # 28 ]

Technisch gezien zijn er zowel een inlaat- als uitlaatspruitstuk, vermoedelijk vandaar de verwarring! Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 mei 2009 09:31 PM
  [ # 29 ]

Comprendo! Laughing

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 27 mei 2009 09:57 PM
  [ # 30 ]
waterman771 schreef:

ehhhh… de handremkabel bedoel je? Of de schakelkabel? de koppeling gaat hydraulisch namelijk Wink

De schakelkabel.

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook