Wel even snel die adal’s en veerbollen vervangen. Ik heb nu nog pijn in m’n rug na onze tour over al die drempels
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
bxsport.com schreef:Wel even snel die adal’s en veerbollen vervangen. Ik heb nu nog pijn in m’n rug na onze tour over al die drempels
That’s all just part of the HP-experience
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vandaag maar weer eens wat toegevoegd aan de TZI:
1. Sebring midden- en einddemper, afkomstig van de 16V van Erik Hannewijk, die nu mijn TZI-uitlaat heeft:
Hier ligt Erik eronder
Het resultaat:
2. En ook nog een dubbele ruitenwisser. Die was wel nodig, want de oude ruitenwisser was echt helemaal op.
Voor de rest rijdt de TZI erg lekker, en ik ben er erg blij mee. Nu nog even een goed adresje vinden voor een koppelingvervanging.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Oja, hier wat foto’s van de roest in de voorraamstijl:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
deur63 schreef:Oeh, dat ziet er minder gezond uit.
Sja, er komt ooit wel een nieuwe voorruit in, nadat alles is behandeld uiteraard. Dit lijkt me een duidelijk geval van een verkeerd gemonteerde voorruit.
Maar het kan nog veel erger, zoals bij deze rode BX die bij Hesselink in Dirksland staat:—> klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Maar het kan nog veel erger, zoals bij deze rode BX die bij Hesselink in Dirksland staat:—> klik!
Inderdaad, dat is ook niet erg gezond nee…
deur63 schreef:XBXG schreef:Maar het kan nog veel erger, zoals bij deze rode BX die bij Hesselink in Dirksland staat:—> klik!
Inderdaad, dat is ook niet erg gezond nee…
Maakt qua werk waarchijnlijk niet zo gek veel uit. Bij jou zullen er nieuwe stukken aan de zij- en onderkant (waar de roest zit) inngelast moeten worden. Alleen bij die rode moet ook de daklijst eraf en opnieuw gespoten worden. Waarchijnlijker is dat ie gewoon gesloopt wordt.
Het eerste wat je kan doen (om het roesten te beperken als je er nog niet gelijk aan toekomt om het te laten vervangen) is flink doordrenken met owatrol.
Je schrikt je waarschijnlijk wild als je al het roest eruit knipt.
En hoe presteert die dubbele ruitenwisser vergeleken met de ‘standaard’ ruitenwisser?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:En hoe presteert die dubbele ruitenwisser vergeleken met de ‘standaard’ ruitenwisser?
Ja, goed hoor. Heb vandaag een beetje in de regen gereden, en het wist in ieder geval beter dan het originele stukje rubber dat erop zat. Dat leek wel uit de prehistorie te komen…
Voor de rest kan ik nog weinig zeggen over het effect van de dubbele wisserbladen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
mpostma schreef:Het eerste wat je kan doen (om het roesten te beperken als je er nog niet gelijk aan toekomt om het te laten vervangen) is flink doordrenken met owatrol.
Je schrikt je waarschijnlijk wild als je al het roest eruit knipt.
Nou, gezien de omvang van het roest en wat ik verder hoor over de staat van het ding zou ik zeggen: breed ductape erover en het tot de volgende APK laten duren.
Wil je er nog net wat meer tijd in stoppen: eerst alle roestblazen openkrabben en goed invetten (vaseline, spuitvet, whatever; owatrol werkt eender volgens mij). Maar geen “levenswerk” van maken zou ik zeggen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Is een bekende zwakke plek bij BX-en. Gek genoeg had mijn oude GTI -die toendertijd stiekum al aardig aan het roesten was- daar geen last van. Maar de TZD Turbo had idd ook bovenaan de voorruitstijlen een paar roestplekjes. Ik heb het toen uitgekrabd en er met een kwastje wat Hammerite op gedaan. Zou dat voldoende zijn?
winnetou schreef:Is een bekende zwakke plek bij BX-en.
Herstel: is een bekende pek van auto’s die bij Carglass of andere ruitenfitters zijn geweest. Zeker op deze leeftijd is het NIET normaal voor een BX.
Bovenaan het dak aan het begin van de daklijst wil het wel iets roesten bij types 3, maar wederom niet in deze mate. Deze rot zit onderaan de raamstijlen. Nogmaals: echt niet standaard of zwakke plek hoor…
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Re: Nieuwe aanwinst !!
rb schreef:XBXG schreef:Hallo,
Ik kon het niet laten en heb er weer eens een BXje bij gekocht.Gefeliciteerd, het zal niet de laatste zijn
XBXG schreef:Nu staat deze XX-95-NK bij de RDW echter te boek als een 19TRI Toch lijkt de motor echt van een TZI te zijn. Ik zal morgen wel ff de motorcode checken, maar heeft iemand meer info over de allereerste 19TZI’s?
Goed: even een geschiedenislesje..
Rond 1988 / 1989 was het programma leverbare motoren een zooitje, hoofdzakelijk door de introductie van eerst ongeregelde katalysatoren en later injectie + 3weg kat.
De 19TRI met 104 pk, 3weg kat en LU-jetronic injectie is vanaf maart 86 tot augustus 88 geleverd en daarna uit het programma gehaald. Voor modeljaar 1989 had je nog een 19TRS met 96pk en ongeregelde kat. Door 1989 heen is er een introductie van injectie+3weg kat modellen gekomen, nog vóór de ph3 intro. M.a.w: er zijn dus in 1989 14RE / 16 TRI / 19TRI ph2 modellen met motorisering conform de ph3, dus met injectie + 3weg kat.
De 19TRS evolueerde half 89 naar een 19TRI met 109 pk monopoint (de DDZ). Waarschijnlijk omdat jouw TZI één van de eerste ph3 modellen is (XX- kenteken is volgens mij erg vroeg), stond deze nog bekend bij de RDW als 19TRI.Overigens is het interieur ‘gewoon’ voor een TZI tot modeljaar 92 in NL / B. Het effen grijze GTI-interieur kwam pas met de model 92 modificaties.
Wij hebben thuis een witte BX 1.9 TRI Break automaat gehad met exact dezelfde bekleding. Bouwjaar 1988 met U9 (geregelde katalysator dus).
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:...Bovenaan het dak aan het begin van de daklijst wil het wel iets roesten bij types 3, maar wederom niet in deze mate. Deze rot zit onderaan de raamstijlen. Nogmaals: echt niet standaard of zwakke plek hoor…
Die plekjes bedoelde ik ook. Wel raar, heeft type 2 daar geen last van? Mijn GTI was inderdaad een type 2. Wat heeft Citroen dan uitgevogeld dat types 3 daar ineens last van kregen? :