Het is weer zover. de voorkant blijft als een blok op de grond liggen wanneer ik start. Moet hem eerst in hoogste stand zetten dan terug naar de rijstand en dan kan ik pas wegrijden. Vorige keer was dit de hoogteregelaar. Nu heb ik ook een LHM lekkage en ik vermoed dat die ook ergens bij de voorste hoogte regelaar zit maar dat ding zit echt op een onmogelijke plaats.
Om hem weer weg te brengen naar de garage dat gaat een capitaal kosten en daar heb ik geen zin in. Zijn er toevallig mensen omgeving roosendaal die er wat meer verstand van hebben dan ik en die het een keer willen bekijken?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11390.gif)
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem (komt vaak wel vanzelf omhoog, maar soms ook niet).
Revisie lijkt me niet moeilijk. Maar je moet dat kreng eruit krijgen, dat lijkt onmogelijk zonder eerst de motor eruit te halen
Ik zat eraan te denken om eens Chyparse te bellen, om te vragen of zij dit kunnen zonder demontage van de motor. En dan wil ik best euro’s neerleggen voor een nieuw of gereviseerd exemplaar plus wat uurloon.
2CV 1985
Bij een 150 motor (zoals Thiezz dus heeft) is het echt geen onmogelijke zaak om hem er uit te krijgen.
Als je voor de auto gaat staan, kun je hem zelfs al zien.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11390.gif)
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
BasisBIX schreef:Bij een 150 motor (zoals Thiezz dus heeft) is het echt geen onmogelijke zaak om hem er uit te krijgen.
Als je voor de auto gaat staan, kun je hem zelfs al zien.
Ah kijk dat scheelt.
Dan kan het zijn dat er een slangetje bij montage lek is gegaan. De grote vraag is natuurlijk: waar zit de lekkage precies?
Maak alles rond de hoogteregelaar schoon, start de auto en kijk waar de LHM als eerste uit komt.
2CV 1985
BasisBIX schreef:Bij een 150 motor (zoals Thiezz dus heeft) is het echt geen onmogelijke zaak om hem er uit te krijgen.
Als je voor de auto gaat staan, kun je hem zelfs al zien.
Er is nog een groot verschil tussen hem kunnen zien en hem er makkelijk uit krijgen ik kan hem idd zien en ik kan hem aanraken. maar het is niet mogelijk om er fatsoenlijk met gereedschap bij te komen.
Maar volgens mij zijn mijn koppelingsplaten ook aan het verslijten. weet niet hoe je dit kan merken? maar hij pakt de ene keer slecht en de andere keer ineens met een schok.
Zoveer ik weet moet voor platen wissel of motor eruit of bak eronderuit? en misschien maakt dit het ook gelijk makkelijker om bij de hoogteregelaar te komen?
Thiezz schreef:BasisBIX schreef:Bij een 150 motor (zoals Thiezz dus heeft) is het echt geen onmogelijke zaak om hem er uit te krijgen.
Als je voor de auto gaat staan, kun je hem zelfs al zien.
Er is nog een groot verschil tussen hem kunnen zien en hem er makkelijk uit krijgen
ik kan hem idd zien en ik kan hem aanraken. maar het is niet mogelijk om er fatsoenlijk met gereedschap bij te komen.
Maar volgens mij zijn mijn koppelingsplaten ook aan het verslijten. weet niet hoe je dit kan merken? maar hij pakt de ene keer slecht en de andere keer ineens met een schok.
Zoveer ik weet moet voor platen wissel of motor eruit of bak eronderuit? en misschien maakt dit het ook gelijk makkelijker om bij de hoogteregelaar te komen?
Als je de koppeling wilt wisselen, dan kun je ook alleen het koppelingshuis eruit halen (Patje74 heeft hier wel mooie foto’s van )
En als je die ene koelslang even weghaald, kun je beter bij je hoogteregelaar. Dan kun je de 2 retourslangetjes losmaken.
En de 2 bevestigingsbouten van de hoogteregelaar moet je toch vanaf onder doen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
haha jij hebt er duidelijk meer verstand van als ik. dus zo iemand zoek ik hier in de buurt die mij een keer wilt helpen? Ik wil het wel zelf leren maar ik vind het te riskant om er zelf gewoon zomaar aan te beginnen zonder dat ik er iets van afweet.
het zit hem toch in de hoogteregelaar of in omliggende slangen. Rondom en onder de hoogteregelaar is het subframe vettig.
Ik heb welleens wat gelezen over reviseren van hoogteregelaar. waar kun je zo een revisie setje halen? ik heb rondgezocht op het forum maar kon geen topic erover vinden.
Ik heb een nieuwe hoogteregelaar bemachtigd. Met dank aan Goofblikscha.
Heb wat rond zitten kijken hier op het forum en ik kom alleen maar een berg frustratie tegen van mensen die er niet bij komen. Nu heb ik al wel gelezen dat het bij een 150 blokje een stuk makkelijker is. en ik het een 150A met gekanteld blok wat het schijnbaar nog makkelijker maakt.
Maaaar hij blijft nog steeds lastig bereikbaar. Ik ben geen persoon met 2 linker handen maar het nog weinig ervaring met zelf aan de bx te prullen motorisch gezien. Is hoogteregelaar vervangen goed zelf te doen? of raden jullie het af om het zonder hulp van iemand te doen die er wat meer vanaf weet?
Als het zelf te doen is zou ik ook graag willen weten waar ik op moet letten en hoe ik het het beste aan kan pakken.
niemand tips?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Sja, eigenlijk is het redelijk simpel, het is alleen lastig bijkomen. Maar bij een 150-blok kan je er van boven ook bij, dus dat maakt het een stuk makkelijker.
Auto op bokken, bak aftappen, lange as eruit en dan de leidingen losschroeven. Als de leidingen los zijn, de hoogteregelaar zelf losschroeven en vervangen. En dan alles weer in elkaar.
Zorg er wel voor dat je niet direct na de reparatie de auto nodig hebt, voor het geval het tegenzit.
/edit: natuurlijk inderdaad EERST de auto in de laagste stand zetten, en de druk van het systeem afhalen door de bout 12 op je drukregelaar een halve slag te lossen ops:
Eveneens ben ik tevens ook.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11390.gif)
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik was er ook bijna. Kreeg uiteindelijk een aantal slangen er niet af (met tang en alles :S )
Eerst het systeem ontluchten, op de wiki staat hoe. Dan zitten er altijd nog wel wat restjes in de leiding, dus zet een teil onder de hoogteregelaar. Ik weet niet precies waar hij zit bij een 150 blok, maar zorg er in ieder geval voor dat de boel een beetje schoon blijft.
Bij het verwijderen van leidingen kan er natuurlijk altijd iets afbreken. Dus zorg ervoor dat je niet van de auto afhankelijk bent.
Bij terugmonteren van hogedrukleidingen (de metalen) geldt: niet *te* vast, er zit een rubbertje tussen die vangt de druk op. Die rubbertjes zijn natuurlijk weer tig jaar oud, misschien alvast wat nieuwe regelen voordat je begint? (soms valt het mee soms valt het tegen)
2CV 1985
ok bedankt. zijn dit speciale rubbertjes of gewoon rubber ringetjes van de bouwmarkt?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11390.gif)
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Thiezz schreef:ok bedankt. zijn dit speciale rubbertjes of gewoon rubber ringetjes van de bouwmarkt?
Ah ik had tegelijkertijd gepost
Zijn speciale rubbertjes, volgens mij vrij goedkoop. Bij de dealer ofzo?
2CV 1985
knäckor schreef:Sja, eigenlijk is het redelijk simpel, het is alleen lastig bijkomen. Maar bij een 150-blok kan je er van boven ook bij, dus dat maakt het een stuk makkelijker.
Auto op bokken, bak aftappen, lange as eruit en dan de leidingen losschroeven. Als de leidingen los zijn, de hoogteregelaar zelf losschroeven en vervangen. En dan alles weer in elkaar.
Zorg er wel voor dat je niet direct na de reparatie de auto nodig hebt, voor het geval het tegenzit.
/edit: natuurlijk inderdaad EERST de auto in de laagste stand zetten, en de druk van het systeem afhalen door de bout 12 op je drukregelaar een halve slag te lossen
ops:
Lees net je post pas. had alleen die van raoel zien staan.
bedankt voor de tips. Is het noodzakelijk de bak af te tappen en de lange as eruit te halen? want dit lijkt me weer een stuk meer werk?