Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klemmen voor de pijpen van de spuitstukken op de eerste demper en van de eerste demper naar de tweede demper kun je beste van een XM nemen. De originele dichten ernstig brak af…. zeg maar slecht…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zojuist begonnen met het monteren van de uitlaat. Voor het inbouwen van de motor de uitlaatspruitstukken al gemonteerd. Dit onderwerp was zo’n beetje het enige waar geen foto’s van heb gemaakt. tijdens het monteren van de spruitstukken honderd x gepast enz. welke van de 2 nou links dan wel rechts moet komen. uit eindelijk gekozen voor de optie gekozen waarbij de meeste ruimte vrij blijft in de buurt van de startmotor. Helaas als ik nu de verbindings stukken vanaf de spruitstukken tot aan de 1ste demper op z’n plaats hou komt de uitlaat veel te laat te hangen. Klopt dit ??
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij kan je de vlampijpen niet links en rechts verwisselen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hangt het blok niet veel te laag? Staan de steunen hoog genoeg dus?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het blok hangt goed. Het scheelt zowat 10 cm. Ik heb aan de stand van de motorsteunen niks veranderd. Er zit een klein verschil in de linker en het rechter uitlaatspruitstuk, dit is overigens slecht waarneembaar.
Ik ben er doodziek van het wordt nu namelijk een heel gekl… Zelfs zo ziek dat ik al mijn werk vanmiddag laat liggen om het op te lossen.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
bogaard77 schreef:Volgens mij kan je de vlampijpen niet links en rechts verwisselen.
klopt de vlampijpen zijn niet uitwisselbaar. heb ook even moeten zoeken…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Het blok hangt goed. Het scheelt zowat 10 cm. Ik heb aan de stand van de motorsteunen niks veranderd. Er zit een klein verschil in de linker en het rechter uitlaatspruitstuk, dit is overigens slecht waarneembaar.
Ik ben er doodziek van het wordt nu namelijk een heel gekl… Zelfs zo ziek dat ik al mijn werk vanmiddag laat liggen om het op te lossen.
Niek, wil je even wat foto’s posten van de situatie? Dan kunnen we even meedenken met je!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bxsport schreef:bogaard77 schreef:Volgens mij kan je de vlampijpen niet links en rechts verwisselen.
klopt de vlampijpen zijn niet uitwisselbaar. heb ook even moeten zoeken…
De spruitstukken kan je dus wel uit wissellen! Alleen past de rest van de uitlaat dan niet meer naar behoren.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wat bedoel je met spruitstukken,Niek??
De collectors op de motor of de 3 in 1 buizen?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hey Belg een spruitstuk is BIJ ONS het deel wat direct na de cilinderkop komt De 3 pijpjes dus die op de vlampijpen komen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb de uitlaat spruitstukken omgewisseld. Hiermee is het probleem opgelost. Zullen we het voor het gemak het (herten) gewei noemen..?
De koppelingskabel loopt wel erg dicht langs de uitlaat. Iemand daar al een mod. voor verzonnen? Of is dat overdreven?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ehhhh… de handremkabel bedoel je? Of de schakelkabel? de koppeling gaat hydraulisch namelijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Technisch gezien zijn er zowel een inlaat- als uitlaatspruitstuk, vermoedelijk vandaar de verwarring!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Comprendo!
waterman771 schreef:ehhhh… de handremkabel bedoel je? Of de schakelkabel? de koppeling gaat hydraulisch namelijk
De schakelkabel.