Hoi allemaal. Sinds een paar maanden ben ik blije bezitter van een ax uit 98 benzine 1.1. Lekker karretje wie zuinig en ook behoorlijk snel kan zijn. Tot nu toe heeft de auto me niet in de steek gelaten gelukkig.
Echter gisteren ochtend naar mn werk toe voelde de versnellingspook aan als een roerstick. Opeens kreeg ik m ook niet in de tweede versnelling.voor de rest deed alles wel.de terugweg naar huis te rijden en bijna thuis aangekomen te zijn kon ik weer gebruik maken van de 1ste en de 2de maar krijg m niet meer naar rechts geschakeld.
Kan het misschien liggen aan de stangen of ligt het aan de bak?
Ik dacht ik vraag het eerst even hier voordat ik alles loshaal.
BVD Nabaoui
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Kijk maar eens of alle kogelgewrichtjes van de schakelstangen nog goed op hun plek zitten gedrukt…
‘Spirit of avant-garde’
klopt, 1 zit er los. bij de bak. Alleen zit daar een kogel aan en heb ik nog 1 vrij op de bak
Is er geen afbeelding waar ik aan kan zien hoe ze moeten zitten ?
Ik heb nog een x gekeken, de stang die van de pook vandaan komt. daar zit aan het eind een vrierkant blok. daaraan zitten 2 stangetjes.
1 zit vast de bovenste en de andere is los. aan de kogel zit een stoek hoekijzer stukjes aan, waarschijnlijk heeft het vast gezeten en is het afgebroken.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Het vierkante kniegewricht onder de auto (waar de schakelstangen samen komen) moet soepel zijn, goed inspuiten met kruipolie.
als er iets is afgebroken moet er natuurlijk vervangen/gerepareerd worden, maar die dingen vindt je op elke sloop goedkoop.
Normaal gesproken mogen de kogelkopjes niet losschieten, waarschijnlijk heeft een zwaardraaiend kniegewricht daar oorzaak aan.
Nogmaals: kijk even goed wat er aan de hand is, liefst met de auto op een brug of op oprijbokjes.
‘Spirit of avant-garde’
Moet die knobbel in het vierkant zitten ?ligt er bij mij bovenop.
Een Ax uit ‘98, vertel!
Probleem opgelost, Kosten ? 5 euro op de sloop.
De stang die vastzit aan de bak is afgebroken , ouderdom neem ik aan.
Is iedergeval opgelost dus ik kan weer schakelen.
Mag ik jullie hartelijk danken voor de info. Heb vaker info hier van site gehaald en het is echt hulpzaam.
Ging naar de garage vanochtend die zeiden dat ik ma naar de sloop moest brengen, ja dat zeg je dus niet tegen mn axje hhaha
Maar ik ben weer blij.
groeten uit het oosten , nabaoui
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
nabaoui schreef:Probleem opgelost, Kosten ? 5 euro op de sloop.
De stang die vastzit aan de bak is afgebroken , ouderdom neem ik aan.
Is iedergeval opgelost dus ik kan weer schakelen.Mag ik jullie hartelijk danken voor de info. Heb vaker info hier van site gehaald en het is echt hulpzaam.
Ging naar de garage vanochtend die zeiden dat ik ma naar de sloop moest brengen, ja dat zeg je dus niet tegen mn axje hhaha
Maar ik ben weer blij.
groeten uit het oosten , nabaoui
daar krijg je dan 1000 euro voor, moet je wel een nieuwe auto erbij kopen
fijn he zo’n ax
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mooi hè dit soort makkelijke reparaties?!
Laat die slooppremie voorlopig maar lekker zitten, ze is nog láng niet ‘op’.
Rije met dat hok!
‘Spirit of avant-garde’