Ik was het vandaag zat.
De 16v gaat morgen naar de garage. Ding heeft een heel stom probleem en ik kan het iig niet oplossen.
Omschrijving van het probleem:
Ik rij in de 16v. Nietrs aan de hand. Parkeer de auto en zet de moter uit.
De volgende dag wil ik de auto weer starten (dus na ongeveer 11 uur stilstand). Dan draait de startmoter gewoon prima rond maar het ding slaat gewoon niet aan. Dan stop ik even met starten. Na 2 seconden weer een poging en het kreng slaat meteen aan. Dat loopt en rijdt die gewoon perfect.
Maar dan zet ik hem stil bij mijn werk. Daar staat die dan ook 10 uur stil. En dan start die wel meteen in 1 keer.
Dus Om het samen te vatten.
Na 1 nacht stilstand slaat die de eerste keer als ik start nooit aan.
Hele dag stilstaan maakt niets uit dan start die direct. ( moet er dan wel bijzeggen dat de auto dus smorgens wel 1x heeft gelopen)
Maar ik vind het een vaag probleem. Wie weet wat het is. Morgen gaat die iig naar de garage. Ik eis dat mijn wagens zonder moeite starten.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
erg mooie dame hoor,
hier je foto’s op normaal formaat, nu zijn ze zo onoverzichtelijk:
2 relais bij rechterscherm…..15 procent kans
Kijk eens naar kortsluiting vanaf bobine naar stekkerblokje thv remservo.
heb daar ook kortsluiting gehad, en draad is weggebrand, na een schoonmaaksessie onder de motorkap.
Bijgevolg is een contactslot die ook naar de fuck is, en daar ligt het probleem voor bijna 100 procent zeker. een klein kopertje is dan weggefikt, kijk wel naar een goede 2 ehandsmet extra kabel tbv ABS.
ben benieuwd
En?
daaristieweer,wiedurft schreef:En?
Ik heb de wagen weer terug. En wat jij schetste was het probleem niet. Na het plaatsen van nieuwe bougiekabels was het direct over. Starten en brullen.
Ik geniet er echt weer van dat de auto er weer is. Heerlijk als die lekker benzine slurpt en heerlijk al mijn geld verslind. Dit is nou een auto met een geldslurpend karakter. En dat terwijl ik alleen maar benzine hoef te tanken.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
LOL ! evengoed lastig te verkrijgen vonken kabels voor de mk1? wat heb je en wat was je kwijt?
snap niet dat je na 2 tellen wachten wel kan starten volgens de probleemstelling…..
daaristieweer,wiedurft schreef:LOL ! evengoed lastig te verkrijgen vonken kabels voor de mk1? wat heb je en wat was je kwijt?
snap niet dat je na 2 tellen wachten wel kan starten volgens de probleemstelling…..
Ik moet ook toegeven dat ik het niet snap, maar hij start nu gewoon goed. Ding loopt daarna ook meteen goed.
De auto gaat volgende week eindelijk voor de herkeuring voor een verse apk.
Ik vroeg me trouwens af zou tiptoetsbediening ook een mogelijkheid voor het schuifkanteldak zijn? Dat lijkt me wel een leuke gadjet in ieder geval.
Nog een vraag over het orginel schuifkanteldak. Zijn die dakplaten ook nog nieuw leverbaar of is dat echt kansloos? Lijkt me dan wel een goede zet voor de belgische 16v mk2 als dat zou kunnen.
Verder gaat de voorruit eruit om de a stijlen te lassen en opnieuw te spuiten. De rechterkant van de auto wordt ook opnieuw gespoten in verband met de schade en de skirts worden ook gefixed. Daarna gaat het dak helemaal onder handen genomen dus ik ben het ding wel ruim een maand kwijt vanaf maandag (of andere dag volgende week).
Misschien stel ik dat iets uit en wil ik eerst nog even naar chyparse almere. Ik wil de 16v trakteren op 5 nieuwe veerbollen want het veercomfort is nu echt 0,0. Iemand enig id wat dat eigenlijk kost?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik was 21 euro per bol kwijt die gevuld werd, en een nieuwe veerbol zat rond de 35 euro bij Chyparse.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
maar eh… wat was je nou kwijt voor een setje nieuwe kabels en welke heb je en waarvandaan… laatst ook al een s wezen informeren en kon men er niet aankomen brezan Cartal Lasaulec (Korver)
blij dat ie het weer toppie doet!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
daaristieweer,wiedurft schreef:maar eh… wat was je nou kwijt voor een setje nieuwe kabels en welke heb je en waarvandaan… laatst ook al een s wezen informeren en kon men er niet aankomen brezan Cartal Lasaulec (Korver)
blij dat ie het weer toppie doet!
De Brezan in Weert levert ze wel nog gewoon, kosten iets van 75 euro.
En in Roermond bij een automaterialenzaakje leveren ze de kabels voor 40 euro. De dealer kan ze ook nog gewoon leveren maar dan betaal je echt een dikke hoofdprijs ervoor.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
daaristieweer,wiedurft schreef:maar eh… wat was je nou kwijt voor een setje nieuwe kabels en welke heb je en waarvandaan… laatst ook al een s wezen informeren en kon men er niet aankomen brezan Cartal Lasaulec (Korver)
blij dat ie het weer toppie doet!
Sorry voor late reactie. Het was me helemaal ontschoten. De complete set koste me 104 euro ex btw en exclusief montage. Ik wil natuurlijk niks minder dan het orgineel. ZAl wel een foto maken van de nwe kabels.
Dinsdagavond is de afspraak bij de schadehersteller. Die neemt de auto eens goed onder de loop en die kijkt ook of de auto naar de straler moet en dergelijke. De auto moet ook weer 100% optisch goed worden en met minder neem ik uiteraard niet genoeg.
Verder weinig nieuws. Ow ja 1 ding. Ding gaat nog altijd vreselijk hard.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Hoera! Het beest heeft weer APK. Het heeft even geduurd maar ze mag weer een jaartje legaal de weg op.
Zo’n stuurhuis is gewoon nog nieuw te krijgen bij de dealer. Koste maar 540 euro. Dus dat viel me reuze mee. Verder was het een flink APK lijstje maar alles is verholpen.
Verder veert de auto nog steeds als een golf. Maar dat mag de pret voor vandaag niet drukken. Over 3 weken beginnen ze eindelijk met het schade herstel. Ik wilde wagen technisch eerst goed hebben voordat ze met het optische gedeelte aan de gang gaan.
Maar daar heb ik nog 3 weken de tijd voor dus dat lijkt me geen probleem. Ik heb vandaag in ieder geval weer genoten! Wat een heerlijke wagen.
Op dit soort momenten realiseer ik me ook weer dat de 16v’s bx-en toch de enige echte bx-en zijn! Of niet dan Lars? Ouwe petjesman!
Verder wel hopeloos natuurlijk dat alles steeds uit loopt. Maar uiteindelijk komt het vast wel goed met de bx!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
2de handse stuurhuis, lijk me toch ook goed?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Niet voor Koos!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Goed nieuws apk op het beest
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004