vandaag de hoogteregelaar binnen gehad.
Kan ik het beste vanuit boven of vanuit onder de leidingen losmaken en vastzetten? Bovenaf kan ik namelijk de leidingen aan de rechterkant (vanuit voorkant gezien) helemaal niet zien.
Ik ben van plan hem gewoon keer op de blokken te zetten en te kijken of ik er fatsoenlijk bij kan om het los te maken en te vervangen. Als ik er niet bij kan ga ik er niet zelf aan beginnen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11390.gif)
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Thiezz schreef:vandaag de hoogteregelaar binnen gehad.
Kan ik het beste vanuit boven of vanuit onder de leidingen losmaken en vastzetten? Bovenaf kan ik namelijk de leidingen aan de rechterkant (vanuit voorkant gezien) helemaal niet zien.Ik ben van plan hem gewoon keer op de blokken te zetten en te kijken of ik er fatsoenlijk bij kan om het los te maken en te vervangen. Als ik er niet bij kan ga ik er niet zelf aan beginnen.
bij mij—hele andere motor—kon ik ‘m zien door de rechtelwielkas heen. Met band en aandrijfas eraf dan
Ik ben benieuwd naar je vorderingen! Ik ga ‘t ook zelf doen
2CV 1985
Ik heb vandaag eens goed gekeken waar de LHM lekt. en ik heb gewoon 3 plaatsen gevonden waar het uitdruppeld na wat hoog-laag gymnastiek.
1. De hoogteregelaar zoals ik al had gezien
2. Ik vermoed dat dit de kleine octopus is?
3. De leiding die naar de hydrauliek pomp gaat
Hoogteregelaar heb ik nieuwe liggen en ga ik binnenkort proberen in te bouwen.
Wat doe ik met de rest?
Ik neem aan dat leiding naar hydrauliekpomp gewoon nieuw rubbertje ertussen doen is.
Maar dan blijven die verdomde slangetjes nog over. wat allemaal mooi 1 geheel is. Wat kan ik hier het beste mee doen?
Je zou eens kunnen proberen om de leiding nog een paar slagen vaster te draaien.
Misschien dat ie dan ook wel ophoudt met lekken.
En anders idd. even een nieuw rubbertje.
Die octopus zou je ook zou aan kunnen pakken:
(met universele T-stukjes en verloopstukjes)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
waar heb je al dat slangenwerk en die T stukjes gehaald?
En weet jij toevallig de binnendiameter?
Thiezz schreef:waar heb je al dat slangenwerk en die T stukjes gehaald?
Bij de automaterialenzaak.
Al die koppelstukjes en verloopstukjes zijn gewoon van Gates (bekende naam binnnen de automaterialen)
Thiezz schreef:En weet jij toevallig de binnendiameter?
Van welke precies?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Vandaag even bij wildkamp gaan shoppen voor een oplossing.
wat nylon gewapende slang en koppelstukjes.
Morgen alleen nog even terug voor wat slangenklemmetjes en dan moet het hopelijk genoeg zijn.
Ik hoop dat die slang LHM bestendig is.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ja dat hoop ik ook. maar LHM is niet zo gek zuur volgens mij als gewoon motorolie toch?
zow weer even een tijdje geleden. De slangen doen het nog prima, Zijn nog steeds flexibel en het losse stukje slang vertoont nog geen slijtage. Ook onder de kap gaat nog alles goed met de slangen.
wel zit ik met het volgende probleem. Wanneer ik een beetje stevig optrek wil de ?koppeling? welleens een klap geven (*kloeng*). Hij haperd dan even en rijd gewoon verder. Ik merk er verder helemaal niets aan.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11390.gif)
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Thiezz schreef:zow weer even een tijdje geleden. De slangen doen het nog prima, Zijn nog steeds flexibel en het losse stukje slang vertoont nog geen slijtage. Ook onder de kap gaat nog alles goed met de slangen.
wel zit ik met het volgende probleem. Wanneer ik een beetje stevig optrek wil de ?koppeling? welleens een klap geven (*kloeng*). Hij haperd dan even en rijd gewoon verder. Ik merk er verder helemaal niets aan.
over de slangetjes: gaaf
die kloeng, is dat met koppelingspedaal helemaal omhoog, of “tijdens het loslaten” ?
2CV 1985
En je denkt dat het in de koppeling of ergens anders in “de aandrijving” zit?
Niet toevallig een carb. met een hikje?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
raoel schreef:Thiezz schreef:zow weer even een tijdje geleden. De slangen doen het nog prima, Zijn nog steeds flexibel en het losse stukje slang vertoont nog geen slijtage. Ook onder de kap gaat nog alles goed met de slangen.
wel zit ik met het volgende probleem. Wanneer ik een beetje stevig optrek wil de ?koppeling? welleens een klap geven (*kloeng*). Hij haperd dan even en rijd gewoon verder. Ik merk er verder helemaal niets aan.
over de slangetjes: gaaf
die kloeng, is dat met koppelingspedaal helemaal omhoog, of “tijdens het loslaten” ?
Het is net na het aangrijpen van de koppeling zeg maar.
BasisBIX schreef:En je denkt dat het in de koppeling of ergens anders in “de aandrijving” zit?
Niet toevallig een carb. met een hikje?
Ik denk dat het koppeling is vanwege de kloeng. Wanneer ik met draaiende motor koppeling op laat komen zonder gas te geven (stil laten vallen) krijg ik hetzelfde geluid.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11390.gif)
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Thiezz, heb je toevallig de diameter van de slang die je gebruikt hebt? Het is bij mij nog niet nodig, maar ik ben erg nieuwsgierig
En is het “Tricofuel® olie-/benzineslang”? Misschien koop ik wat en ga ik het in LHM laten sudderen
2CV 1985
Het is 10 mm en 6mm en dan een tstukje van 10 10 8 en een stukje 8 naar 6 als ik het goed heb. Bij mij zijn perslucht slangen dus het is raar dat het zich zo goed houd eigenlijk. je kan idd beter benzineslang of chemicaliën slang halen. hebben ze ook bij wildkamp
Maar nu het volgende:
Ik weet nu 1 ding zeker en dat is dat het niet de koppeling is. Vandaag klapte hij weer en toen had ik alleen nog maar 3e en 4e versnelling. Kan me versnellingspook zo van links naar rechts bewegen zonder enige weerstand. en krijg hem met geen mogelijkheid in 1, 2 of achteruit.
Kent iemand dit probleem? Koppeling doet het nog wel goed en grijpt nog gewoon aan. alleen versnellingsbak is weg.