olie lekkage
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 19 juli 2005 08:27 PM

Ik heb pas alle keerringen vervangen links van mijn 1400 tu blok.(d.zijde)
Ook het o-ringentje bij de onsteking. Het blijft een natte boel!!!
Zit er achter de ontstekingsmodule ook nog een keerring?
Ik ga daar wel vanuit, en ik neem aan dat er wat kan gaan lekken bij het vliegwiel. Wat is de manier om alles in een keer aan te pakken?
Het motortje loop nog zo goed en ik baal van die lekkage.(mijn schoonouders ook trouwens als ik weer het pad op komt rijden!!!!) Laughing

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 19 juli 2005 08:46 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij zit er inderdaad binnenin ook nog een keerring bij de ontstekingsmodule.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 juli 2005 02:32 AM
  [ # 2 ]

Re: olie lekkage

Eric schreef:

Ik heb pas alle keerringen vervangen links van mijn 1400 tu blok.(d.zijde)
Ook het o-ringentje bij de onsteking. Het blijft een natte boel!!!
Zit er achter de ontstekingsmodule ook nog een keerring?
Ik ga daar wel vanuit, en ik neem aan dat er wat kan gaan lekken bij het vliegwiel. Wat is de manier om alles in een keer aan te pakken?
Het motortje loop nog zo goed en ik baal van die lekkage.(mijn schoonouders ook trouwens als ik weer het pad op komt rijden!!!!) Laughing

Waar lekt ie dan? Onder de verdelerkap misschien? Dan moet je een nieuwe verdeler zoeken denk ik, óf je moet het geluk hebben dat je daarvan wél het keerringetje kunt vervangen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 juli 2005 04:55 AM
  [ # 3 ]

Re: olie lekkage

Eric schreef:

Ik heb pas alle keerringen vervangen links van mijn 1400 tu blok.(d.zijde)

Aan de D.zijde bij een 1400 blok?, is dat niet een lekke kop?
Op het hoekje (voorkant) aan de d.zijde zit een rubberen afdichting in de koppakking voor een oliekanaal, dat rubber droogt uit en gaat lekken, is een bekend probleem.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 juli 2005 11:34 AM
  [ # 4 ]

Re: olie lekkage

ZX1.4i schreef:
Eric schreef:

Ik heb pas alle keerringen vervangen links van mijn 1400 tu blok.(d.zijde)

Aan de D.zijde bij een 1400 blok?, is dat niet een lekke kop?
Op het hoekje (voorkant) aan de d.zijde zit een rubberen afdichting in de koppakking voor een oliekanaal, dat rubber droogt uit en gaat lekken, is een bekend probleem.

Dit ging toch om lekkage aan vliegwielzijde; Zit er achter de ontstekingsmodule ook nog een keerring? Ik ga daar wel vanuit, en ik neem aan dat er wat kan gaan lekken bij het vliegwiel. ?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 20 juli 2005 07:22 PM
  [ # 5 ]

ja het gaat dus niet om D-zijde maar om de kant onder ontstekingsunit.
Aan D-zijde is alles al vervangen zoals vermeld.
Het gaat er dus om wat er allemaal nog meer kan lekken.
Voor mijn gevoel gooit het vliegwiel olie uit het gat in de versnellingsbak.
Het is gewone olie. Betekend dat ik de versnellingsbak moet loshalen?

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 juli 2005 07:28 PM
  [ # 6 ]
Eric schreef:

ja het gaat dus niet om D-zijde maar om de kant onder ontstekingsunit.
Aan D-zijde is alles al vervangen zoals vermeld.
Het gaat er dus om wat er allemaal nog meer kan lekken.
Voor mijn gevoel gooit het vliegwiel olie uit het gat in de versnellingsbak.
Het is gewone olie. Betekend dat ik de versnellingsbak moet loshalen?

Als de vliegwielkeerring vervangen moet worden, zal je idd de versnellingsbak moeten demonteren.


Gr,
Marten

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 20 juli 2005 11:34 PM
  [ # 7 ]
mpostma schreef:

Als de vliegwielkeerring vervangen moet worden, zal je idd de versnellingsbak moeten demonteren.


Gr,
Marten

krukas-keerring…ja, dan moet de bak en vliegwiel eraf. keerring zelfd is 2 minuten werk Rolling Eyes
vervang ook gelijk dan de koppelingsplaat en drukgroep, als je toch bezig bent. en vaak is de koppelingsplaat ook enigsinds voctig door de olie.

gister en vandaag ook een krukas-keerring van een 1800 Zetac gedaan (mondeo).....moet het hele subframe er ook nog onderuit Shocked
blijft ford he.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 21 juli 2005 05:04 PM
  [ # 8 ]

Kan de bak eraf zonder de aandrijfassen te verwijderen, ik bedoel kun je de boel zover uit elkaar trekken zonder dat je de bak uit de auto haalt?
Bij een oude ford fiesta ging dat prima. Wel twee ontvelde handen, maar toch…

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 21 juli 2005 05:28 PM
  [ # 9 ]
Eric schreef:

Kan de bak eraf zonder de aandrijfassen te verwijderen, ik bedoel kun je de boel zover uit elkaar trekken zonder dat je de bak uit de auto haalt?
Bij een oude ford fiesta ging dat prima. Wel twee ontvelde handen, maar toch…

Zou wel kunnen. Maar je bespaart je hopeloos veel tijd en moeite door de aandrijfassen er normaal uit te vissen. Bovendien het risico dat je met het erin prutsen (want dat krijg je vooral met de rechter as) gelijk weer een keerring beschadigt.

Gr,
Marten

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook