Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja, die axel liep zo slecht dat je jaren na uit productie gaan nog een nieuwe axel kon kopen die zeg maar 7 jaar had staan roesten op het dak van citroen NL. voor 7000 gulden. Wel duur voor een GS blokje. En niet geheel bruikbaar want hij had geen hydraulique….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Waarom ook een Axel als je ook een Visa kon kopen. ‘s Winters altijd lekker warm (de viercilinder dan).
De Axel was meer voor de Roemeense thuismarkt. Impuls voor hun economie. Vergelijkbaar verhaal met de Dacia (ofwel Turkse Renault 12).
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
oh.. maar da’s wel de nieuwste versie. Dat moderne snuitje is nog niet zo slecht. (Voor een Dacia )
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zoek nog voor een vriendin het andere aftreksel van de LN/A:
Een Talbot Samba cabriolet. Iemand ideeen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: SM
M&M schreef:bogaard77 schreef:Citroën SM,Pijn is fijn!
tja,.... vreemde tekst hoor
beter , SuperMachine
Menno.
Ja bedankt voor de link nog!
Super Mokkel, Sans Monnaie, Speciale Momenten Ga zo maar door.
Of toch Sado Masochisme…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: "off-topic" aftreksel van ln/a = Samba !
M&M schreef:bogaard77 schreef:Ik zoek nog voor een vriendin het andere aftreksel van de LN/A:
Een Talbot Samba cabriolet. Iemand ideeen?
kijk hier eens http://www.autoonline.nl/home/index/detail.asp?ts=5170661&id=19089023≻=&make=15666&model;
Menno.
Klinkt allemaal nog niet zo gek. Alleen die aangeboden wordt is grijs, volgens de tekst. Wel goed opletten met roest, want dat deden de normale Samba’s wel heel erg hard. Als ik geld en ruimte over had kocht ik hem. Valt meer op dan een Golf Cabrio.
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
rocco schreef:de oltcit/axel ofzoiets (weet ik veel waar dat eerste voor staat),
is eigenlijk een “mislukte” visa,
had een axelletje ook geen 2 cilinder?
Eigenlijk is de Visa een mislukte Visa. De Axel was het originele (technische) ontwerp voor de Visa! Met andere wielophanging en vering en inderdaad de 2- en 4-cilinder luchtgekoelde boxermotoren.
De Visa was een doorontwikkeling op technische basis van de Peugeot 104 (lange versie). Leverbaar met 2-cil en Peugeot motoren: 1.0, 1.1, 1.2, 1.4, 1.6 en diesel.
De LN (opvolger heette LNA, net zoals bij GS en GSA) was een 104 (korte versie) met ander frontje, achterkant en dashboard. Zowel LN als LNA waren met 2-cil als 1.1 leverbaar.
Dat de LN niet verkocht kwam door concurrentie van de 104 en de Visa (!). Dat de Axel niet verkocht kwam door kwalilteitsproblemen (Oostblok imago) en wederom zelfde concurrenten. Tot voor kort zijn er gewoon nog Axels gebouwd. De 2-cilinders waren erg populair in het Oostblok. In het westen zijn de 2-cil. niet geleverd.
Visa’s waren in de jaren 80 erg populair. Ze waren compleet, praktisch, betrouwbaar, erg ruim, comfortabel, zuinig en een uitstekend rijgedrag. Helaas hadden ze een wat sullige uitstraling. Citroen had hem iets stoerder mogen maken.
Voor meer informatie: http://www.citroenvisa.net
persoonlijke herinneringen aan de LN:
bij ons in de straat in gebruik als 2e auto, een blauwe, identiek aan bovenstaande foto. (de dame stapte later over op een BMW 315)
(ik denk eind jaren 70…)
De Talbot Samba ken ik nog als rallyauto; zo rond 83/84 was er een Cup van Peugeot Talbot Sport in Nederland, met de Samba en de 205.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)