3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
VIRUS?? Mijn XM ook wreed geeindigd,door poli nog wel!
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 28 mei 2009 07:58 PM
  [ # 31 ]

Verzekeringstechnisch ligt het als volgt:
TS voert keermanoeuvre uit en moet dus voorrang verlenen aan het overige verkeer. Betekent dat het schuldvermoeden bij TS ligt. Hij kan een stuk eigen schuld bij de tegenpartij neerleggen, waarvoor hij middels bijv. een getuigenverklaring tijdig richting aangeven van hemzelf en de hoge snelheid van de motorfiets moet aantonen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 mei 2009 08:20 PM
  [ # 32 ]

@PBO: je hebt het maar druk hier op het forum Confused  Wink

Is het zo dat het onderzoek door de technische dienst van de politie voldoende informatie zal bevatten mbt snelheid van de motorfiets, richting aangeven etc om de een deel van de schuld bij de tegenpartij te leggen? M.a.w., is dat onderzoek objectief, want de onderzoekers zijn wel een partij in deze zaak Confused

En indien de motorrijder op het moment van het ongeluk zich aan de verkeerswet had moeten houden en daar dus niet had mogen rijden, heeft dat invloed op het vermoeden van schuld?

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 29 mei 2009 12:01 AM
  [ # 33 ]
Ree schreef:

@PBO: je hebt het maar druk hier op het forum Confused  Wink

In dit kader een slechte zaak ja. Confused

Ree schreef:

Is het zo dat het onderzoek door de technische dienst van de politie voldoende informatie zal bevatten mbt snelheid van de motorfiets, richting aangeven etc om de een deel van de schuld bij de tegenpartij te leggen? M.a.w., is dat onderzoek objectief, want de onderzoekers zijn wel een partij in deze zaak Confused

Bij mijn weten wordt bij ongevallen waarbij een voertuig van de sterke arm betrokken is onderzoek gedaan door een andere tak hiervan (politie <-> marechaussee), om een zekere mate van objectiviteit te waarborgen. Dat zal hier niet anders zijn. Sporenonderzoek (remsporen, stand van de voertuigen) zal al de nodige informatie over de gereden snelheid en verder toedracht opleveren net als ondervraging van getuigen (evt. inzittenden als ook omstanders). Een schadeformulier zal door betrokken partijen (nog) niet zijn ingevuld, wellicht bestaat hiervoor komende tijd nog een mogelijkheid zodra de gezondheid van betrokkenen dat toelaat. Gebeurt dit niet, ben je voor de schuldvraag aangewezen op het politierapport en evt. getuigenverklaringen.

Ree schreef:

En indien de motorrijder op het moment van het ongeluk zich aan de verkeerswet had moeten houden en daar dus niet had mogen rijden, heeft dat invloed op het vermoeden van schuld?

Denk ik wel, hoewel dat uiteindelijk ook afhangt van de mate waarin TS achteropkomend inhalend verkeer kon verwachten en in hoeverre dit dan voor TS zichtbaar had kunnen zijn. Van beide partijen mag worden verwacht dat zij anticiperen op een potentieel gevaarlijke manoeuvre (TS: keren op de weg, motorrijder: inhalen op trambaan+evt. hoge snelheid).

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 29 mei 2009 02:26 AM
  [ # 34 ]

@Regino: heel veel beterschap gewenst. Laten we hopen dat je er zonder al te veel lichamelijke klachten uit komt.

Het is natuurlijk ongelooflijk zonde van je mooie XM, maar het belangrijkste is dat je het kunt navertellen.

De discussie over de schuldvraag intrigeert mij wel in deze, omdat niemand er echt ter plaatse was, behalve Regino.

Als het echt zo is als hij beweert (wie zou daar überhaupt aan twijfelen), wordt mijn beeld over tweewielers weer bevestigd, maar dat is volledig off-topic op dit forum en absoluut geen aanklacht tegen de tweewielrijdende medeforummers, laat dat duidelijk zijn.

Ik wens je alle beterschap en uiteraard alle succes met de schadeafhandeling de daarbij horende aanschaf van een nieuwe zweefmobiel.

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 29 mei 2009 02:46 AM
  [ # 35 ]
XBXG schreef:

@Regino: heel veel beterschap gewenst. Laten we hopen dat je er zonder al te veel lichamelijke klachten uit komt.

Het is natuurlijk ongelooflijk zonde van je mooie XM, maar het belangrijkste is dat je het kunt navertellen.

De discussie over de schuldvraag intrigeert mij wel in deze, omdat niemand er echt ter plaatse was, behalve Regino.

Als het echt zo is als hij beweert (wie zou daar überhaupt aan twijfelen), wordt mijn beeld over tweewielers weer bevestigd, maar dat is volledig off-topic op dit forum en absoluut geen aanklacht tegen de tweewielrijdende medeforummers, laat dat duidelijk zijn.

Ik wens je alle beterschap en uiteraard alle succes met de schadeafhandeling de daarbij horende aanschaf van een nieuwe zweefmobiel.

Dank je XBXG,de marechaussee(24jr) was ook ter plaatse maar lag letterlijk voor Pampus.Omtrend het ongeluk wilde hij verder niets kwijt!.Weer later kwam een “normale” motormuis v/d politie bij mij thuis voor info en zei dat mn XM droog staat bij de politie en ik zou opgeroepen worden voor verhoor.Marechausse heeft geen verzekering maar keert uit als het nodig is direkt van het rijk!?Hij vond het wel vreemd dat zijn collega over de (verhoogde) trambaan reed zonder reden want hij reed naar zijn basis?Verder vroeg hij hoe lang wij dwars op de trambaan stonden te wachten voor het eventuele verkeer van rechts,ik zei 3-4 sec?Toen wist hij genoeg en dat we mazzel hadden dat de motor niet in mijn deur kwam…...!Voorruitlopend op de zaak ben ik zoekende naar een XM geen Xantia,en word misschien een CT turbo autm.1999?Grtjes.Regino.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 29 mei 2009 03:02 AM
  [ # 36 ]

Het is overigens bewonderenswaardig dat je reeds aan het denken bent aan een nieuwe voiture. Laten we hopen dat we daaruit kunnen concluderen dat je het inmiddels goed maakt. Let er echter wel op dat eventuele lichamelijke klachten na enige tijd kunnen opduiken. Let daar dus vooral op!

Ook al heb ik zelf met de politie gewerkt, ik blijf erbij dat buiten dienst je je hoort te gedragen als een eenieder. Daarmee is voor mij die discussie gesloten. Hopelijk zal het voor jou allemaal in je voordeel werken qua verzekeringswerk.

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 29 mei 2009 03:29 AM
  [ # 37 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Hallo Regino,

Fijn om te horen dat je er redelijk goed mee weg bent gekomen.

Ik hoop voor je dat alles weer goed op zijn pootjes terrecht komt.

Sterkte en succes met de verdere afhandeling.

Bedankt Mark,we kunnen elkaar de hand schudden niet?Ik hoop dat jij ook verder gekomen bent aangaande jouw dame,of die binnenkort weer kan/mag rijden.Die van mij staat nu veilig gestald bij de plitie en zal deze later deels strippen om die eventueel in te bouwen in een volgende XM?succes verder.Regino.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 mei 2009 11:37 AM
  [ # 38 ]
Regino schreef:

Marechausse heeft geen verzekering maar keert uit als het nodig is direkt van het rijk!?.

Klopt. In ieder geval alle Defensie voertuigen, maar volgens mij zelfs alle voertuigen van de rijksoverheid rijden onverzekerd rond. Het Rijk heeft ontheffing van de verplichting van de WA-verzekering. De gedachte daarachter is dat het Rijk kapitaalkrachtig genoeg is om schade aan derden te kunnen betalen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 mei 2009 11:59 AM
  [ # 39 ]

Een van de weinige logische dingen die de overheid doet, trouwens. Verzekeren gaat over de wet van de grote getalen. Een verzekeraar verdient zijn geld omdat als bijvoorbeeld, 1 miljoen mensen een premie van 1 euro betalen, er maar 5,000 een schade van 100 euro hebben.

Dat voordeel bespaart het rijk door onverzekerd rond te rijden. Ze kunnen de schade altijd betalen. Zelfs al is het niet zo leuk, wanneer er een paar debielen in helikopters tegen een electriciteitsmast aanvliegen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 29 mei 2009 12:37 PM
  [ # 40 ]
sans-pareil schreef:

Een van de weinige logische dingen die de overheid doet, trouwens. Verzekeren gaat over de wet van de grote getalen. Een verzekeraar verdient zijn geld omdat als bijvoorbeeld, 1 miljoen mensen een premie van 1 euro betalen, er maar 5,000 een schade van 100 euro hebben.

Dat voordeel bespaart het rijk door onverzekerd rond te rijden. Ze kunnen de schade altijd betalen. Zelfs al is het niet zo leuk, wanneer er een paar debielen in helikopters tegen een electriciteitsmast aanvliegen.


In je functie als penningmeester snap ik wel dat je goed bent met getallen, maar we hebben het toch gewoon over de betalende belastingbetaler.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 mei 2009 12:40 PM
  [ # 41 ]

Dan nog maar eens voor Mark zonder getalletjes Smile

Het is voor de overheid goedkoper om er geen instantie tussen te hebben zitten. Gemiddeld kosten verzekeringen de verzekerden namelijk geld. Als je de risico’s kan dragen om ze niet af te sluiten ben je goedkoper uit.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 29 mei 2009 12:42 PM
  [ # 42 ]
Regino schreef:
Mark Nijenhuis schreef:

Hallo Regino,

Fijn om te horen dat je er redelijk goed mee weg bent gekomen.

Ik hoop voor je dat alles weer goed op zijn pootjes terrecht komt.

Sterkte en succes met de verdere afhandeling.

Bedankt Mark,we kunnen elkaar de hand schudden niet?Ik hoop dat jij ook verder gekomen bent aangaande jouw dame,of die binnenkort weer kan/mag rijden.Die van mij staat nu veilig gestald bij de plitie en zal deze later deels strippen om die eventueel in te bouwen in een volgende XM?succes verder.Regino.


Ja joh, je zou er bijna een centraal topic voor gaan aanmaken. 
Ik ben wel heel erg blij om te zien hoe sterk onze dames wel niet zijn, man wat er kenetisch gebeurt als er een motor met zo’n vaart op een stilstaande auto klapt.

Mijn dame staat bij Dibert en zal met mij nooit meer rijden. De herstelkosten zijn gewoonweg te hoog.

Maar in de zoektocht ben ik al veel moois tegengekomen, dus dat komt best goed. Ik blijf je topic met intresse volgen.

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 29 mei 2009 03:02 PM
  [ # 43 ]
Mark Nijenhuis schreef:
Regino schreef:
Mark Nijenhuis schreef:

Hallo Regino,

Fijn om te horen dat je er redelijk goed mee weg bent gekomen.

.


Ja joh, je zou er bijna een centraal topic voor gaan aanmaken. 
Ik ben wel heel erg blij om te zien hoe sterk onze dames wel niet zijn, man wat er kenetisch gebeurt als er een motor met zo’n vaart op een stilstaande auto klapt.

 

De brandweerlieden met schaar en ambulancebroeders zeiden wel dat we mazzel hebben met zo’n sterke auto!Toch een complimentje waard voor de contructie v/d XM.Vonden vreemd dat de airbags NIET gewerkt hebben?Klopt zei ik in 19991was mijn auto nog niet voorzien daarvan,maar de vlgd.waarschijnlijk een CT turbo 1999 autm heeft zelfs zijairbags!Jij ook succes en hou jouw topic in de gaten,hihi.grtjes.Regino.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 29 mei 2009 04:14 PM
  [ # 44 ]

Volgens mij bestaat er ook een test of analyse over ongelukken waarbij XM’s betrokken zijn. De XM is relatief veilig. Meen dat het een Zweeds of Noors onderzoek is.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 29 mei 2009 06:22 PM
  [ # 45 ]

Veel succes toegewenst met herstel en afhandeling.
Dit moet wel een enorme klappert zijn geweest.
Ben blij dat je niet in een eend zat!

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook