Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
Het is eindelijk zo ver
Ik heb na het zelf plaatsen van mijn trekhaak nu mijn spiksplinternieuwe dubbelas aanhangwagen gaan ophalen.
Meteen heb ik er een gereedschapskist op gemonteerd en een schop en borstel.
Ook heb ik nog een zoeklicht op gemonteerd met een aparte schakelaar.
toen vroeg de verkoper mij of ik nog interesse had in een achter rek.
Toen ik hem de meerprijs daarvanvroeg, antwoorde de vriende kerel niets het krijgt deze er ook nog bij na het neuswiel en disselslot die ik er al bijkreeg.
Aangekocht bij
Callant Trailers
Brugsesteenweg 119
8740 Pittem - België
051/46.66.88
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)Hieronder wat foto’s
Ik zie aan de Belgische kentekenplaten dat je Belgisch bent en je dus waarschijnlijk ook aan de Belgische wet moet houden.
De Nederlandse wet schrijft voor dat een ongeremde aanhanger inclusief belading nooit meer dan 750kg mag wegen en ik neem aan dat de Belgische wet daar niet veel van afwijkt. Waarom heb je dan een aanhanger met 2 assen er onder ? Het lijkt me niet dat die assen per stuk niet meer kunnen dragen dan 375kg.
Schijt aan originaliteit.
Een dubbelasser is makkelijk te laden als hij niet aan de auto hangt, anders weet ik het ook niet.
spykiller ziet er netjes uit, is dat voor tuinonderhoud?
Binnenkort achter mijn Berlingo weer een andere aanhanger, 1.80 breed (caravan as), 3.00 bak lengte ....
Geremd, 750kg max..
Nu voldoet de ZX aanhanger nog al heb ik dat frame overdreven zwaar gemaakt ops: maar ligt wel perfect stil achter de Berlingo.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
fftopic Is er een topic over die aanhanger met ZX as ? fftopic
Schijt aan originaliteit.
Nou zeg… Elmer….
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
Lelijke Eend schreef:Ik zie aan de Belgische kentekenplaten dat je Belgisch bent en je dus waarschijnlijk ook aan de Belgische wet moet houden.
De Nederlandse wet schrijft voor dat een ongeremde aanhanger inclusief belading nooit meer dan 750kg mag wegen en ik neem aan dat de Belgische wet daar niet veel van afwijkt. Waarom heb je dan een aanhanger met 2 assen er onder ? Het lijkt me niet dat die assen per stuk niet meer kunnen dragen dan 375kg.
Ik heb mijn nummerplaten wit gekleurd
In België is het zo dat je een totaal gewicht mag hebben van 750 kg
De aanhangwagen zelf weegt 250 kg dus mag je daarmee 500 kg laden.
Ik wou per se de wielen onder de bak zodat ik een breedte heb van 1.50m en ik heb een lengte van 2.56M en dan kan je ook de zijdeuren openklappen.
Een dubbelas loopt veel rechter tijdens het achteruitrijden, en zelfs zonder neuswiel hangt de dissel nooit op de grond.
En zoals “paso” reeds aanhaalt…Een dubbelasser is makkelijk te laden als hij niet aan de auto hangt
De assen zelf kunnen in theorie 945 kg per as aan.
Boven de 750 kg moet je de aanhanger apart laten inschrijven en die je ieder jaar naar de keuring ermee, ik dus niet.
Maar wat gewicht betreft moet ik me ook aan de wettelijke normen houden en mag dus niet meer dan 500 kg laden
En tja smaken verschillen nu 1x
nee is niet specifiek voor tuin gebruik, maar voor een beetje allerhande
Onder de 500kg moet je je verzekering melden dat je een aanhanger gaat trekken.
Tussen de 500 en de 750 kg net zo, kost ook geen euro meer in verzekering maar en dat is wel belangrijk je krijgt een apart groen verzekeringsformulier dat je bij moet hebben.
Dat achteruit rijden is zo maar aan de andere kant is het dan weer net wat zwaarder en moeilijker om hem met de hand weg te zetten.
Die wielen onder de bak is inderdaad mooi meegenomen, denk niet dat dit met een enkelasser gedaan wordt.
Bij mij zal het ca. 1.40 bakbreedte worden maar ja wel 1.80 totale breedte, dat is wel een nadeel maar datwent, heb er ooit nog zo ene gemaakt.
Elmer geen topic over de ZXer, is ook zowat de enige foto die ik er al van nam. ops:
Gewoon wat oud ijzer, as van de ZX en wat uurtjes lassen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dan gelden in België bijna dezelfde wetten als hier (de B op je kentekenplaat is nog te zien).
Hoe dan ook, veel plezier er mee !
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Dan gelden in België bijna dezelfde wetten als hier (de B op je kentekenplaat is nog te zien).
Hoe dan ook, veel plezier er mee !
Wel 120 op de snelweg hier.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Lelijke Eend schreef:Dan gelden in België bijna dezelfde wetten als hier (de B op je kentekenplaat is nog te zien).
Hoe dan ook, veel plezier er mee !
Wel 120 op de snelweg hier.
Geldt dat ook voor buitenlandse (= niet-Belgische) combinaties ?
Schijt aan originaliteit.
Denk dat wel, dat is de wegcode waar iedereen zich aan te houden heeft, dat hoort als het ware bij de bordjes aan de grens (bebouwde kom 50, buiten de bebouwde kom 90 en snelweg 120).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
paso schreef:Onder de 500kg moet je je verzekering melden dat je een aanhanger gaat trekken.
Tussen de 500 en de 750 kg net zo, kost ook geen euro meer in verzekering maar en dat is wel belangrijk je krijgt een apart groen verzekeringsformulier dat je bij moet hebben.Dat achteruit rijden is zo maar aan de andere kant is het dan weer net wat zwaarder en moeilijker om hem met de hand weg te zetten.
Die wielen onder de bak is inderdaad mooi meegenomen, denk niet dat dit met een enkelasser gedaan wordt.
Bij mij zal het ca. 1.40 bakbreedte worden maar ja wel 1.80 totale breedte, dat is wel een nadeel maar datwent, heb er ooit nog zo ene gemaakt.
Elmer geen topic over de ZXer, is ook zowat de enige foto die ik er al van nam. ops:
Gewoon wat oud ijzer, as van de ZX en wat uurtjes lassen.
Vroeger had ik idd een apart verzekering bewijs erbij die idd gratis was.
Maar ik had vandaag al gebeld naar mijn verzekeringsmakelaar en die gaf me volgende uitleg….....
Als je kijkt op je verzekering dan zie je bij auto staan (A)
En bij aanhangwagen (F)
En beiden staan vermeld op mijn verzekering.
En dit is eveneens nog steeds gratis en daarmee ben ik volgens mijn verzekerings makelaar voledig in orde.
Wat het met de hand verplaatsen betreft gaat dit zeer makkelijk hoor.
Ik zal uitleggen hoe je dat doet
Als hij leeg is druk je gewoon op de dissel en dan zweven de achterste wielen waardoor de aanhanger zeer wendbaar is, en als ze geladen staan draai je het neuswiel op to de voorste wielen zweven en terug is ze even wendbaar.
paso schreef:
Die wielen onder de bak is inderdaad mooi meegenomen, denk niet dat dit met een enkelasser gedaan wordt.
Jawel dit bestaat hoor, volledig in hetzelfde materiaal zoals ik nu heb maar dan de enkelasversie.
Als ze beide op het verzekeringsformulier staan is het inderdaad ook goed.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
paso schreef:Als ze beide op het verzekeringsformulier staan is het inderdaad ook goed.
Bij mij is dit dus blijkbaar nu het geval
this een mooie aanhanger geworden spykiller!
proficiat met de aankoop
Berlingo 1.6HDI
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
berlingo1.6HDI schreef:this een mooie aanhanger geworden spykiller!
proficiat met de aankoop
Bedankt voor het complimentje, ben er ook best fier op