Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
hogervp schreef:Helder Patrick, ik vermoedde het al.
En inderdaad, als particulier investeren in een nieuwe auto is de slechste investering die je kan doen.@Picassoke: ik rijd bewust in een 16 jaar oude auto, juist vanwege de hoge kosten van een nieuwe.
Idd nieuw kopen is dodelijk. Men picasso is nu 1.5 jaar oud, ik krijg er nog 14000 euro voor. Nieuw koste hij net geen 26000.
Mss dat ik er nog iets meer kan voor krijgen, maar dan nog zit je met minstens 10.000 euro afschrijving. Ik ga er wrs 5 jaar mee rijden, tegen dan heb ik 150K. Heb ik normaal gezien gedaan met studeren, en is de kans groot dat er een bedrijfswagen volgt. Maar dat valt nog te zien, anders rij ik door.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 31-08-2008
- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Inruilen…waarvoor???
M’n dames komen (nog) niet in aanmerking, maar ook al zou dat wel zo zijn, is er niets anders te koop waar ik in gezien wil worden.. laat staan rijden!
Kijk, mensen die een oud barrel rijden hebben hier misschien wat aan, maar liefhebbers die hun (aanstaande) klassiekers goed verzorgen jaag je alleen maar op de kast.
"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
Alsof je spijt zou kunnen krijgen van het rijden in een XM…
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
picassoke schreef:hogervp schreef:picassoke schreef:
Persoonlijk blijf ik erbij dat zulke maatregelen vrij nutteloos zijn, want meestal slaagt dit niet aan (wegens financiele situatie van de personen die met zulke oude wagens rijden (no offence) ) en als men het zou doen zou men het beter europees aanpakken, of zorgen dat het uitgegeven overheidsgeld in het land blijft (overheidswerken e.d.)
Neem van mij aan dat dat potje schoon leeg gaat Picassoke. En zoals ik zei het mes snijdt aan twee kanten: een aantal oude auto’s eruit en een paar dealers blij met wat extra omzet. Dat verhaal over belastinggeld dat wegvloeit moet je nog maar eens uitleggen. Het gaat hier om de omzet van lokale dealers. Welke fabrikant er extra verkoopt doet er niet direct toe.
Hetgeen ik bedoel is dat als je een C4P koopt bvb, dan gaat het eerst naar de dealer. Maar de dealer heeft maar een relatief kleine marge, dus het geld gaan naar citroen nederland, en zo via via gaat het naar frankrijk en uiteindelijk naar spanje naar het fabriek. Want een nieuwe C4P moet natuurlijk gemaakt worden, en daarvoor is er daar arbeid nodig en stukken, die ook in onderaanneming zitten ginder in frankrijk en spanje vooral. Dus de assamblagekost is erg groot, en die zit in spanje (en deels frankrijk)
Begrijp je wat ik bedoel?
Nee….
Misschien komt die 1000 euro wel in mijn zak terecht, want ik maak wel eens staal voor autoproducenten….
Oh nee, niet voor PSA….da’s weer jammer…
EDIT: hoe zit dat met een Golfje ??
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als die auto’s dan ook nog eens op de sloop belandden zouden we er nog wat aan kunnen hebben wat betreft recycling. Scheelt ook weer aan milieubelasting. Helaas moeten de auto’s die via deze regeling worden gesloopt ook écht worden vernietigd…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik zal nog een vb geven, ik denk er nu aan.
Het prachtige duitsland met zijn heerlijke eten, en zijn supercomfortabele en goedkope wagens heeft ook een schrootpremie voorzien, die vrij hoog was dacht ik.
Resultaat: veel nieuwe kleine wagen, en natuurlijk duitse. Dus polo’s.
Die polo wordt in vorst (brussel) gemaakt. Resultaat, de tijdelijke werkloosheid aan een veel lager loon is ingetrokken hier.
Dus wie is er goed af? De belgen, want vele arbeiders kunnen nu doorwerken en verliezen geen loon, en vele toeleveranciers moeten nu geen (of minder) arbeiders ontslagen of tijdelijk werkloos zetten.
Dus belgie doet een goeie zaak.
Duitsland heeft aan die polo’s niets, want op de dealers na steekt niemand er iets aan op. In duitsland is zo een schrootpremie echter een veel beter idee, want de autoindustrie is daar veel groter, zowel van hoofdzetels als van fabrieken. Dus veel duits overheidsgeld vloeit onrechtstreeks naar die duitse merken en fabrieken. (en een klein beetje idd naar het buitenland)
In nederland of belgie is dat niet het geval, want veel minder fabrieken en geen hoofdzetels van merken. Dus is zo een maatregel veel minder efficient.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Daarom zouden alle europese landen ook zo’n soort regeling moeten instellen. Dan hebben alle landen er op een of andere manier iets aan. Ik denk dat, wanneer NL niet mee had gedaan, ze beschuldigd zouden zijn geworden van protectionistisch handelen…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Heb m’n eigen auto gebouwd, ik zou wel gek zijn om mijn zeer persoonlijke creatie in te ruilen voor een karakterloze bak.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helaas is onze saxo net te nieuw om mee te mogen doen… maar de ax van m’n nicht ( een vrij nette 1400) is voor 1000 euro netjes de pers in gegaan. Zij heeft een leuke C1 gekocht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
waterman771 schreef:Helaas is onze saxo net te nieuw om mee te mogen doen… maar de ax van m’n nicht ( een vrij nette 1400) is voor 1000 euro netjes de pers in gegaan. Zij heeft een leuke C1 gekocht.
Komt je SM niet in aanmerking?
Sloopregeling is, voor mensen die toch al niks met hun auto hebben, precies het duwtje om iets jongers te kunnen gaan kopen. Die maalt het niet wat ze rijden, áls het maar rijdt.
Voor ons als liefhebbers van een bepaald type auto is zo’n regeling helemaal niets. Dit dus even helemaal afgezien van het effect op het milieu en de economie etcetera.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Kreeg vorige week post van de lokale Opeldealer om voor de somma van € 750,- m’n GSA te laten slopen in ruil voor een vers Opeltje.
Ligt er gister een 2e brief van dezelfde dealer op de mat waarin zij hun excuses aanbieden mocht het gaan om een unieke auto of met veel grotere waarde. Wakkere gasten daar bij Opel
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik lachte me in een deuk! toen ik een brief in de bus kreeg.
“maak nu gebruik van de sloop regeling” Ik zou 1000 euro krijgen voor me Bx! (kenteken was al ingevult)
Ik heb hem verdorie NET KLAAR!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Heb nog geen brief gezien… waarschijnlijk helpt m’n naam mee, hier in dit gat.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
dan zal ik wel veel briefen gaan krijgen en een flinke premie
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Alcyone schreef:Heb nog geen brief gezien… waarschijnlijk helpt m’n naam mee, hier in dit gat.
Wat is er dan met je naam?
Wel mooi overigens dat die Opeldealer van een paar posts hierboven zelf alvast de moeite heeft genomen om excuusbrieven te sturen. Ik heb al verhalen gehoord over mensen die op hoge poten dealers hebben aangeschreven omdat ze niet gediend waren van het sloopaanbod dat ze thuisgestuurd hadden gekregen
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ze kennen me allemaal als die gozer die alleen maar in “oude reutelaars”
wil rijden
Echter heb ik nu geen reutelbak meer maar een knikkerbak.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY