inderdaad
als je zo kijkt naar hem ziet hij er goed uit
moet wat aaan gedaan wprden
zoals
koppeling
voor kant op knapen
wat roest plekken
er zit wel een groot gat in de motor ruimte
in de ruimte onder het raam bij het rooster
maar ook wel op te losen
wat dingen aan het dashbord
schakelaars die weg zijn of het niet doen
ik zat alleen te kijken in me boeken
voor die koppeling ,vlogens mij moet het hele blok eruit
maar dat moet ik van het weekend maar uit zoeken
als ik er verder onderkijk
is er een ander merk dan
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Het blok moet er inderdaad helemaal uit, het is namelijk een koppeling die ‘onder’ het blok zit. Maakt ook gebruik van de motorolie (geen aparte bakolie)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een koppeling onder het blok? De 150-motoren hebben de koppeling gewoon aan de zijkant zitten, daar waar normaal gesproken de versnellingsbak is geplaatst. Bij een 150-blok is dit geen versnellingsbak maar een transferbak welke de middels tandwielen zorg voor de overbrenging naar de versnellingsbak, welke wel onder het blok geplaatst is. (en inderdaad in de motorolie loopt)
Afhankelijk van de werkruimte die je hebt bij een LN, is het vervangen van een koppeling bij zo’n wagen simpeler als bij een eend!
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
dat bedoelde ik…
Maar bij een LNA heb je absoluut geen ruimte om bij de koppeling te komen… Een visa is wat dat betreft praktischer.
Zowieso is een LNA 11 niet bepaald sleutelvriendelijk Het komt soms aardig in de buurt van een GS qua ruimte
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
onderdelen die ik eraf heb gehaald zoals de gordel kan je ophalen moet je me maar pmen… en nog wat dingen die ik ervan af heb gehaald. kleine vergoeding om hem weer compleet te maken ivm ik er ook voor heb moeten betalen.
dank voor het voorstel pimp
maar ik moet nog even denken
wat ik ga doen
of ik er 1 of 2 auto"s hou
en als ik er 1 hou welke?
als ik er 1 hou heb ik zelf nog wat onderdelen
als ik te kort kom mail ik je
wie weet of er nog ergens een spatbordje te krijgen is
is er een ander merk dan
Informeer even bij de Visa Club ... of bij het Peusjoo 104 register.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
let wel op dat veel peugeot 104 onderdelen NIET passen.
Dat heb ik zelf ondervonden. Ze mogen op elkaar lijken, maar ze verschillen des te meer!
Voorspatborden Peugeot 104 Z Serie (2-deurs) en LN / LNA zijn wel
100 % hetzelfde. Heb ik zelf circa 10 jaar geleden gewoon op onze LNA (4-cyl) gemonteerd. Voorspatborden Ln / Lna 2 en 4 cylinder zijn identiek.
Op Marktplaats staat momenteel een advertentie van ene Mark in Amsterdam die diverse LN ondrdelen aanbied oa ook spatborden. advertentie van maart met tomaatrode Ln/Lna op een foto
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ja, die passen inderdaad wel
Maar ik bedoelde meer technisch. Remmen zijn compleet anders, achterruitjes anders, interieur anders, bevesting interieur enzovoort
Heb mijn ogen uitgekeken toen ik een 104 Z uit ‘84 naast mijn LNA had staan. Ik had nooit gedacht dat ze zo zouden verschillen.
Ik heb een nieuw PSA voorscherm gekocht voor mijn LNA. Zal hoogstwaarschijnlijk ook Peugeot zijn.
passen alle spatborden van de 104 er op
de 3 en 5 deurs?
die zij namelijk gelijk wordt mijn gezegt
is er een ander merk dan
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ja. Past.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Och wat zonde, ik wist niet dat ze schade heeft opgelopen….
Ken het ding wel, staat een straat verder dan waar m’n broertje woont (en twee straten verder woont Robert- 25trd; rij bij hem meestal de straat door als ik naar m’n broertje ga).
Heeft al eerder te koop gestaan en heb toen heel hard getwijfeld, uiteindelijk niet gedaan omdat ik de boxer charmanter vind.
Weet je al wat je ermee gaat doen; slopen of toch weer opknappen (ze zijn al zo zeldzaam..)?
Tis dat ik nu ècht teveel auto’s (8…) bij ‘de deur’ heb, anders….
‘Spirit of avant-garde’
ik ga op zoek naar spatbordjes
ik denk dat ik hem opknap
dat ligt er aan wat het motortje doet met een nieuwe koppeling
ik begin van het weekend om het blokje er uit te halen
kan ik meteen alles even na lopen
ja en als dat het niet is
weet ik nog niet wat ik doe
maar daar ga ik niet van uit
sleutel maar, lekker weer en toch niets te doen met pinksteren
is er een ander merk dan
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
zolang de motor niet tikt is het koppeling vervangen het zeker waard
mijne tikt veel minder na het kleppen stellen. Loopt ook stuk beter. Ach, horen ze me ook aankomen