wat te doen om eend weer op de weg te krijgen
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 29 mei 2009 01:40 PM

hoi:)

ik heb een vraagje,
graag wil ik drie eenden kopen, voor restauratie.
De eendjes hebben een kenteken en papieren. Waarschijnlijk zijn ze geschorst.

Nadat ik de eenden weer in perfecte staat heb wat moet ik doen om ze weer op de weg te krijgen?

is er alleen maar een keuring nodig of moet ik nog iets doen?
Wat kost dat?

help me aub, zodat er drie nieuwe eendjes weer een nieuw leven hebben.

Alvast dank Razz

Profiel  
 
Gepost: 29 mei 2009 01:46 PM
  [ # 1 ]

Eerst controleren of ze geschorst zijn of dat de kentekens bij de RDW zijn vernietigd. Ga naar de site van de RDW, hier kun je op kenteken zoeken. Zijn de kentekens nog geldig, dan zul je ze na het overschrijven op jouw naam opnieuw moeten schorsen, tot ze weer op de weg mogen. Als je ze niet schorst, dan MOETEN ze een geldige apk hebben, verzekerd zijn en indien nog geen 25 jaar oud de houderschapsbelasting voldaan. Kortom, apk waardig maken, laten keuren, netjes verzekeren etc. en rijden maar. Mits ze dus nog een geldig NL kenteken hebben.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 mei 2009 02:27 PM
  [ # 2 ]

Re: wat te doen om eend weer op de weg te krijgen

zloek schreef:

graag wil ik drie eenden kopen, voor restauratie.

Je wilde ze toch verbouwen naar iets cabrio-achtigs voor de handel?

Hoe dan ook, ik neem aan dat invoer naar Polen om ze daarna weer in Nederland in te voeren, nogal kostbaar, ingewikkeld en onzinnig is. Dus zou ik ze gewoon geschorst laten tot ze weer de weg op mogen.

Denk je overigens niet dat er meer handel zit in echte restauraties (en dus origineel laten)? Een goed gerestaureerde eend is + 10k waard en heeft een grotere doelgroep dan een naar eigen smaak gebouwde cabrio. Daar moet je dan maar net een liefhebber voor treffen. Persoonlijk vind ik vrijwel alles bouwpakketjes vreselijk afbreuk doen aan de originele lijn welke toch kwetsbaarder is dan menigeen denkt. Maar goed, dat is erg persoonlijk.

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 29 mei 2009 03:23 PM
  [ # 3 ]

ik ga geen cabrio’s meer bouwen omdat deze niet verkopen.

Ik ga eenden in Nederland kopen, ik houd ze geschorst, in Polen worden ze helemaal gerestaureerd (orgineel) en dan haal ik ze weer terug naar Nederland. Dat is mijn plan:)

Als ik een geschorste auto koop moet ik hem dan opnieuw schorsen op mijn naam?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 mei 2009 03:43 PM
  [ # 4 ]
zloek schreef:

Als ik een geschorste auto koop moet ik hem dan opnieuw schorsen op mijn naam?

Ja.

Mooi dat je ze origineel gaat houden!

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 29 mei 2009 04:14 PM
  [ # 5 ]

zeker:) Geen zorgen, ze blijven mooi orgineel:)

Er is ook iets met lage schorsingstarief.

Dus als ik een geschorste auto koop en deze dus op mijn naar weer moet schorsen is dit dan het verlengen van schorsing of is dat dan een nieuwe schorsing?

Zijn er ook lagere tarieven voor oude auto’s ouden dan 15 jaar?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 mei 2009 04:42 PM
  [ # 6 ]

Alles ouder dan 15 jaar kost net geen €25,- per jaar. Dit geld zowel voor schorsen als verlengen. Bij het wisselen van eigenaar moet hij altijd op nieuw geschorst worden. Tegenwoordig kan dit ook online via www.rdw.nl.

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 29 mei 2009 04:59 PM
  [ # 7 ]

o das mooi:)

en dan heb ik de laatste vraag nog:

ik heb het kentekennummer opgezocht in het register en daar staat bij BPM

174,00 EUR.

Betekent dit dat dit nog betaald moet worden?

Wat als er 0,00 euro bij staat? Wat kan dat betekenen?

BPM staat voor Belasting Personenauto’s en Motorrijwielen.

Profiel  
 
Gepost: 29 mei 2009 05:03 PM
  [ # 8 ]

Dat is het bedrag aan bpm dat nog betaald dient te worden bij eventuele invoer (of teruggevorderd kan worden bij uitvoer) lijkt me. Als het op nul staat, is de auto oud genoeg om bpm vrij te kunnen worden ingevoerd.

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 29 mei 2009 05:05 PM
  [ # 9 ]

maar het gaat hier om een Nederlands kenteken, dus de auto hoeft niet ingevoerd te worden lijkt me?

bij eentje staat ook “niet geregistreerd” is ook een NL kenteken

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 24 juni 2009 07:22 PM
  [ # 10 ]

als het nederlandse auto’s zijn is dat het bedrag dat je krijgt als je ze uitvoerd.
niet geregistreerd lijkt mij een vernietigd kenteken?

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 juni 2009 07:28 PM
  [ # 11 ]
-niels- schreef:

als het nederlandse auto’s zijn is dat het bedrag dat je krijgt als je ze uitvoerd.
niet geregistreerd lijkt mij een vernietigd kenteken?

Dus als ik mijn xm uitvoer krijg ik 12.000 euro?  Shocked

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 24 juni 2009 07:39 PM
  [ # 12 ]

ja idd, en daarna mag je het weer terug betalen aan het land waar je het invoerd Razz

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 24 juni 2009 09:54 PM
  [ # 13 ]
-niels- schreef:

als het nederlandse auto’s zijn is dat het bedrag dat je krijgt als je ze uitvoerd.
niet geregistreerd lijkt mij een vernietigd kenteken?

Volgens mij is dit het oorspronkelijke BPM-bedrag, dat gaat niet langzaam naar 0…

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 24 juni 2009 10:38 PM
  [ # 14 ]

maar bij die eend staat 174, dat lijkt me niet de bpm waarde bij een nieuw.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 25 juni 2009 12:48 AM
  [ # 15 ]

Ik ken het kenteken niet, maar wellicht een ingevoerde auto met restwaarde bpm?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook