Bij mijn C15e gaat als de temperatuur buiten stijgt, één schokbreker kreunen alsof de wagen bijna zal breken.( en altijd vlak voor z’n APK.. . handig)
De ADALS zijn pas vernieuwd. Merk verder niets aan de wagen,rijdt heerlijk.
Moet er dan toch nieuwe shocks onder? of is er iets mis met die dingen?
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Geen idee wat er mee kan wezen, Claus.
Ben benieuwd wat het is.
Ik heb de moer een eindje los gedraaid (bovenop de schokdemper),en het lijkt erop dat de plunjer gewoon héél stroef door de oliekering heen glijdt.
De schokdemper beweegt eigenlijk nauwelijks als je rijd, en denk daarom dat ie na zoveel jaren rare geluiden begint te maker,wel jammer,het lijkt wel een ossekar nu.
Ik begin eerst maar een gereedschap te maken om de veer te ontzetten,(die veer is eigenlijk levensgevaarlijk) en op de sloop iets proberen te scoren.(bij de citrogarage kost één zo’n ding al 140 euro)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Is dat ding niet te smeren met teflonspray ofzo?
Ja, ben bezig geweest met kruipolie, maar nog niet met teflonspray….maar eens proberen!!( ook fijn voor de fiets dacht ik)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Het is helaas tóch de ADAL denk ik, ik had 2jaar geleden de ene kant gedaan en voelde toen geen speling, aan de andere kant.
Nu ik ook wat vaker met caravan rij, denk ik dat de 19 jarige ADAL aan het overlijden is.
Vandaag nieuwe besteld, ik hoop vrijdag in huis!!! en dan maar weer klusserdeklus!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Ben er nu zeker van, als er een geluid vanonder een C15 komt, is het ZEKER een ADAL (achterwieldraagarmlager…..lingo??)
Heb alles losgegooid en kwam ingedeukte lagerschalen tegen,en alles was droog, opgedroogd vet,zag er verder toch best redelijk uit, kon ook geen speling voelen ( met de veer (ellendeding) eraf) toch komen er enorme krachten op,die ik niet met de hand kan nabootsen.
Revisiesetje erin, en veel vet erin, en alles is nu gelukkig zoals het hoort!! ben weer gelukkig ....Proost!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hoe heb je het deze keer gedaan? Nog tips & tricks om met ons te delen?
Ik heb ze ook al een tijdje klaarliggen, het ontbreekt me alleen nog een beetje aan zin en vooral tijd…
Mooi dat het weer in orde is iig.
Ik vind het een knappe actie, dat doet niet iedereen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Eerst het wiel eraf,remtrommel eraf, alle aansluitingen verder eraf (handremkabel), dan het rubber aanslag blokje weg halen.
En dan heb ik 2 hele flinke lijmklemmen om de veer iets aan te draaien, dan de draagarm naar beneden laten gaan, en zo lukte het me de tapse aansluiting (schokbreker/draagarm) los te tikken,daarna de lijmklemmen voorzichtig lossen, en daar viel de hele veer met schokbreker er vanonder, de rest doe je lekker op de werkbank!
In omgekeerde volgorde weer alles terug gebouwd, en het resultaat mag er wezen,het koste me 50 euro (revisiesetje)Heb nu wél overal spierpijn,enfin gaat wel weer over…...groet
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)