Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
r1Ch schreef:mafkeessss schreef:Kijk voor mooie prijzen eens op http://www.pimtensen.nl.. Hier was mijn radio 110 euro goedkoperals op andere adressen.
En toen was ie nog iets meer dan € 300, toch?
Hij was 350 bijna voor niks toch haha
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27922
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GWHENDRIKS2 schreef:
Arjan, kijk maar eens op mijn website. Daar heb ik het verhaal van Mafkeessss, met fotobeschrijving op staan.
Dat had ik dus gedaan, toen ik net ging kijken bij mijn eigen Xsara zag ik dat er een hoop voor zat. Zo te zien moet je het paravan incl. ruitenwissers verwijderen.
Ik vind het altijd zo zonde om in zo’n rubber een gat te prikken
Is er ook geen voeding uit de zekeringen kast te halen?
12v bij de passagierstoel beneden bij de voeten anders?
Hoe bevestig je eigenlijk zo’n kabel aan de accuklem?
Nee het is niet verstandig om hem bij de zekeringenkast weg te halen! Vanaf de accu is het beste en daar kun je dan ook meteen je zekering plaatsen!
En bij zoon kabel heb je gewoon kabelschoentjes met een oogje eraan die je aan het boutje bevestigd bij je accuklem. Maar zoon zonde is het toch niet om er een gat in de maken! Als je de kabel ooit weer weg haalt gewoon opvullen met zwarte kit en klaar.
PH1 C5 2.0 uit 2003
Dit wil ik ook nog, zo’n subwoofer. Schijnt alleen dat ie niet op de originele radio kan…
- CX 25 GTi Turbo 2
Ik heb een Pioneer radio, dus dat gaat denk ik wel passen
Ik zou dan ook beginnen met het vervangen van de standaard Citroën speakers als je dat nog niet gedaan heb.
Arjan Verkade schreef:Ik heb een Pioneer radio, dus dat gaat denk ik wel passen
Ik zou dan ook beginnen met het vervangen van de standaard Citroën speakers als je dat nog niet gedaan heb.
heb vóór hetzelfde composetje als gert en achter heb ik 110watt.
- CX 25 GTi Turbo 2
Hoe zit dat eigenlijk met de warmtewerende voorruit?
De navigatie GPS module heeft er nogal moeite mee….
20 min rijden voordat je signaal heb.
Iemand tips?
Het helpt ook al niet mee dat als het contact uit staat er geen stroom meer op de 12v aansluiting staat bij de aansluiting beneden bij de voeten van de passagier. De vorige Xsara had daar altijd spanning op staan…
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan Verkade schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de warmtewerende voorruit?
De navigatie GPS module heeft er nogal moeite mee….
20 min rijden voordat je signaal heb.
Iemand tips?Het helpt ook al niet mee dat als het contact uit staat er geen stroom meer op de 12v aansluiting staat bij de aansluiting beneden bij de voeten van de passagier. De vorige Xsara had daar altijd spanning op staan…
De TomTom die ik gebruik blijft het gewoon doen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
ja bij mij ook hoor! en ik heb ook geen last van slecht ontvangst! maar ik heb ook geen warmtewerend glas volgens mij zit geen originele voorruit in!
PH1 C5 2.0 uit 2003
- CX 25 GTi Turbo 2
In de oude Xsara en in de CX en in een BX nooit ergens last van.
In deze Xsara in en in de Xsara break van mijn ouders krijg ik geen signaal…
Ik heb geen TT Go ofzo. Maar nog een HP iPaq met daarop TT 6 geinstalleerd. Wel een orginele TT GPS muis.
Die nieuwere versies schijnen er wel goed mee om te kunnen gaan. Hoop dat er een manier is om er omheen te werken
Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
volgens mij bij de achteruitkijkspiegel, daaromheen zou een klein stukje geen ww folie zitten. Maarja of je daar de tomtom muis heen krijgt.
- CX 25 GTi Turbo 2
Op 1 of andere manier krijg ik ook slecht signaal als ik de muis naast 1 van de zijruiten leg
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Wat betreft GPS ontvangst: De warmtewerende voorruit is inderdaad nogal lastig. Er zit een flinterdunne laag aluminium in de ruit (vandaar de blauwe tint die je onder de juiste hoek ziet) die radiosignalen blokkeren. Boven de binnenspiegel zit een uitsparing in de aluminium film, dus in dat gedeelte heb je niet de demping. Dit is ook de plek waar de RFID chip voor de Franse “peage” moet zitten.
Nou is de initiële “fix” voor GPS sowieso lastig, maar de ruit maakt het nog moeilijker. Als je dan ook nog wat hoge gebouwen hebt die radiosignalen afschermen en/of weerkaatsen dan kan het wel even duren voordat je navigatie een positiefix verkrijgt.
Wat bij mij helpt is het apparaat met GPS (in mijn geval een Nokia N85 met ingebouwde GPS ontvanger) eerst wat verder weg te plaatsen van de voorruit. Het gedeelte “blikveld” dat de ruit afschermt is dan kleiner en een fix is dan makkelijker verkregen.
Met de ontvanger direct onder de voorruit wordt een veel groter gedeelte van de hemel afgeschermd en is de hoeveelheid zichtbare GPS satelieten nog minder. Als je apparaat eenmaal een fix heeft valt dat vaak nog te overleven, maar juist het verkrijgen van een fix is dan lastig.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
- CX 25 GTi Turbo 2
Ik moet er maar eens mee gaan spelen. Volgens mij is het ook beter als er gewoon altijd spanning op de GSP muis blijft staan…
Bij de gele Xsara lag de muis zelfs onder het dashboardkastje, bij de kachelfan zeg maar. Die deed het daar altijd
Net ook even de BlueTooth carkit in de Xsara gebouwd
Door de airco wel lastiger om ruimte te vinden, nu ligt de unit achter de boardcomputer
Alleen de speaker zit nog bij de kabelfan.
- CX 25 GTi Turbo 2
Het inbouwen van de carkit heeft wel z’n tol ge-eist
Toen ik gisteravond naar huis reed bleek de boardcomputer nog maar half verlicht te zijn…
Net even gekeken en er zitten dus 3 lampjes achter. Geen idee waarom, maar inmiddels zijn alle 3 de lampjes stuk.
Ik had soort gelijke lampjes liggen van de CX, want die zit daar helemaal vol mee. Als ik die erin doen werkt alles gewoon
Ze waren alleen 1.1 W en de Xsara heeft 1.2 W. Even nieuwe halen dus.