1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
toch maar weer kleppen….
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 29 mei 2009 11:55 PM

Ik heb eindelijk de tijd genomen om mn motor verder te openen

Ik heb altijd begrepen dat de natrium gevulde uitlaatkleppen volledig magnetisch waren, mijn uitlaatkleppen zijn een heel klein beetje magnetisch (ze kunnen hun eigen gewicht van 68 gram niet tillen)
De inlaatkleppen zijn dus wel erg magnetisch (hun eigen gewicht van 80 gram pak ik met een magneet met gemak op).

Op de uitlaat steel staat de volgende inscriptie EDESTFS

staan de laatste letters niet voor filled sodium?
iemand een goede tip?

gr mark

gr Mark

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 mei 2009 01:41 AM
  [ # 1 ]

Natrium Gevulde kleppen hebben een lasnaad tussen de steel en de kop.
In principe kun je die zien, die zit vlak bij de plek waar de klepsteel verjongd. d.w.z. juist onder het gedeelte van de steel wat in de geleider loopt.

Stuur eens een foto van een klep.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 mei 2009 02:34 AM
  [ # 2 ]

Ik ga het even heel cru stellen :
idiot
als je niet tweehonderd percent zeker bent dat je massieve kleppen hebt ben je een rund als je ze terug wil gebruiken .  very very sad

Russiche roelette spelen is minder gevaarlijk , daar heb je nog een kans van één op zes .

Voor 450 euro heb je pasklare nikkel-chromium kleppen Rolling Eyes

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 30 mei 2009 03:25 AM
  [ # 3 ]

het gaat me niet om die paar honderd euro’s maar als het niet nodig is, is het dus niet nodig….dat geld kunnen we weer aan iets anders uitgeven..

waar het mij om gaat is dit nu een klep die “save” is of niet?

gezien de gegevens op het internet bv http://www.citroen-sm/wiki/index.php

twijfel ik

gr mark

gr Mark

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 30 mei 2009 03:27 AM
  [ # 4 ]

zal morgen ff een foto van de klep sturen, als er niets tussen door komt..

gr mark

gr Mark

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 01 juni 2009 08:35 PM
  [ # 5 ]

Hoeveel weegt Uw uitlaat klep?? Neem ze er uit en weeg ze!!
Als ze 68 à 69 gram weegt,heb je geheid holle kleppen.
Welke ik zeker niet zou laten zitten.
Dat is om miserie vragen. Crying or Very sad

Profiel  
 
weebrui
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 02-06-2009

- ID/DS 23 Pallas
Gepost: 02 juni 2009 01:05 AM
  [ # 6 ]

Toch maar nieuwe kleppen of RR-lak ?

Je vaders

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 02 juni 2009 02:20 AM
  [ # 7 ]

Er is maar 1 manier om er achter te komen:

doorzagen

Conclusie : HOL….

lees voor gaande dus allemaal even: klep was nagenoeg niet magnetisch en had de code die eerder genoemd is

bij het uitnemen van de nokkenassen en de stoterbussen zou je kunnen zeggen dat ze goed waren omdat het magnetisch verschil tussen de in en uitlaat klep zo enorm groot was.
Dus er is maar 1 manier om te weten of ze hol zijn:
kop er af, klep er uit, wegen en als je het niet vertrouwd doorzagen, uit het voorgaande blijkt dus dat alleen de topjes van de klepsteel controleren op magnetisme niet voldoende is..

ps @ mn vader: ik doe toch beide…(geen consessies doen aan het geen wat in mn hoofd zit)

gr Mark

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juni 2009 12:59 PM
  [ # 8 ]

wegen van de klep,is ook safe hoor. Rolling Eyes
er is geen enkele volle klep,welke minder dan 68 gr. weegt.
Je kan ze inderdaad ook eens per ongeluk laten vallen.
Een holle klep,breekt geheid in 2 stukken. Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 11 juni 2009 10:04 PM
  [ # 9 ]
Blooper1963 schreef:

wegen van de klep,is ook safe hoor. Rolling Eyes
er is geen enkele volle klep,welke minder dan 68 gr. weegt.
Je kan ze inderdaad ook eens per ongeluk laten vallen.
Een holle klep,breekt geheid in 2 stukken. Wink

nope dat is niet waar ik kan met mijn kleppen op een stenen grond slaan ik krijg ze niet in twee…. al geprobeerd! Very Happy

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 12 juni 2009 03:21 AM
  [ # 10 ]

Ik heb ook alles al geprobeerd om er op een niet destructieve manier achter te komen….

geen succes dus, maar wat mij het meest verbaasde was dat de kleppen nagenoeg niet magnetisch zijn.

gr mark

gr Mark

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 juni 2009 01:49 PM
  [ # 11 ]
bxsport schreef:
Blooper1963 schreef:

wegen van de klep,is ook safe hoor. Rolling Eyes
er is geen enkele volle klep,welke minder dan 68 gr. weegt.
Je kan ze inderdaad ook eens per ongeluk laten vallen.
Een holle klep,breekt geheid in 2 stukken. Wink

nope dat is niet waar ik kan met mijn kleppen op een stenen grond slaan ik krijg ze niet in twee…. al geprobeerd! Very Happy

Wie zegt dat ge nog holle kleppen had??
De enige oplossing is ze wegen! Er is momenteel nog geen enkele klep die hetzelfde weegt als de holle kleppen.
Of doorzagen,inderdaad. Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juni 2009 03:35 PM
  [ # 12 ]
Blooper1963 schreef:

Wie zegt dat ge nog holle kleppen had??

mark sm schreef:

Er is maar 1 manier om er achter te komen:

doorzagen

Conclusie : HOL….

Hijzelf. Lezen bloop!!!!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 juni 2009 05:11 PM
  [ # 13 ]

Mijn antwoord was gericht aan bxsport Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 12 juni 2009 09:12 PM
  [ # 14 ]
Blooper1963 schreef:

Mijn antwoord was gericht aan bxsport Wink

ja bloop ik had nog holle kleppen hoor!

Very Happy

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 juni 2009 11:48 AM
  [ # 15 ]

@bxsport:Hoe besluit je dit als je geen enkele kapotte of doorgezaagde hebt?
Was er al ooit niet aan Uwe motor gewerkt? Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook