2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
CX2000 van slichte mins
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 28 mei 2009 12:56 AM
  [ # 16 ]

Idd, superbasic, zo vind ik ze ‘t mooist. Wat betreft dat achterlicht, dat begrijp ik ook niet goed. Er zitten wel degelijk lampjes in de onderste “vakjes” van de achterlichtunits. Bij mijn 20RE zit op die plaats het mistlicht. Ik moet het nog is uitvissen allemaal…

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 28 mei 2009 01:00 AM
  [ # 17 ]
slichte mins schreef:

Idd, superbasic, zo vind ik ze ‘t mooist. Wat betreft dat achterlicht, dat begrijp ik ook niet goed. Er zitten wel degelijk lampjes in de onderste “vakjes” van de achterlichtunits. Bij mijn 20RE zit op die plaats het mistlicht. Ik moet het nog is uitvissen allemaal…

Volgens mij hebben de oudste CX’en aparte achterlichten en remlichten. Achterlichten in de onderste en remlichten in de bovenste vakjes (of andersom?). Latere bouwjaren hebben bovenin duplolampjes en onderin mistlichten. Vanaf welk bouwjaar, dat weet ik niet.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 28 mei 2009 01:04 AM
  [ # 18 ]

Vroege CX-en hebben nog een gescheiden remlicht en achterlicht, welke onder/boven zit weet ik zo ff niet. Bij latere CX-en (ook al Serie1) is dit vervangen door:
- gecombineerd rem/achterlicht (zo’n bolletjeslamp met 2 gloeidraden), dacht bovenste rode deel
- mistachterlicht - dacht dus onderste deel

Mijn CX (eind 1978, modeljaar 79) is volgens mij nagenoeg niet voorbereid op mistlicht:
- wel verklikkerlichtjes voor mistlichten vóór en achter in het instrumentenpaneel
- maar bijv. geen eens “loze” knoppen onder de rechtersatelliet.
- dan vraag ik me ten zeerste af, of er wel bekabeling voor ligt.

Gelukkig is mijn CX een mooi-weer-auto en gaat die bij zulke extreme mist (zicht < 50m) de weg niet op. Moet je eigenlijk sowieso niet doen, maar zeker niet voor de hobby, toch Rolling Eyes

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 30 mei 2009 12:54 AM
  [ # 19 ]

Daarnet het instrumentenpaneel gedemonteerd om een losgekomen snelheidskabel weer vast te zetten. Maar hoe in hemelsnaam bevestig je die metalen plaatjes weer aan het paneel? De veren zijn mijn inziens bedoeld om het geheel naar voren te trekken, maar ik zie niet hoe ik het kan bevestigen aan de onderzijde van het instrumentenpaneel. Iemand al ooit gedaan?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 30 mei 2009 01:49 PM
  [ # 20 ]

Had hetzelfde nadat ik mijn dashboardlampjes had vervangen. Die metalen plaatjes krijg je niet meer teruggeplaatst. Hoeft ook niet, de boel blijft prima zitten zonder.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 12 juni 2009 07:27 PM
  [ # 21 ]

Eindelijk op de baan! Het heeft wat langer geduurd vanwege een probleempje met de DIV. Het type op de keuringspapieren kwam niet overeen met de homologatie. Op het gelijkvormigheidsattest staat bij type nl. “MA-MB” ipv “CX2000”.
Maar nu alles in orde dus. Rijdt super, veert beter als de 20RE, en minder ‘kraakjes’ ook. Alleen het stuur is wennen. Zware arbeid zonder diravi en het lijkt wel of ik de ‘tandjes’ van de tandwielen in het stuurhuis voel. Sturen gaat niet vloeiend, het lijkt wel of het in stapjes gaat. Moet zo’n stuurhuis misschien gesmeerd worden?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook