Gefeliciteerd Martijn!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooi weer hoor. Gefeliciteerd!!!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Leuk! Gefeliciteerd, ben benieuwd naar meer foto’s!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Die foto alleen al is helemaal geweldig!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Wel,
twee jaar geleden kocht in een klein plaatsje boven Groningen mijn oranje AK400 LAAG.
http://62.95.94.132/gallery/album99
De eigenaar wilde stoppen met eendrijden en kwam via zijn broer bij mij terecht. Ik heb de auto toen overgenomen en op de dag van ophalen heb ik staan kwijlen bij het leuke AZUutje uit 1970 in Vert Cacte (AC513) welke hij ook nog had staan. Nu 2 jaar later krijg ik een mailtje van eerdergenoemde broer dat zijn broer helaas is overleden en of ik niet de AZU zou willen overnemen.
Tsja, Ik heb natuurlijk eigenlijk helemaal geen plek meer maar bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik mailde terug dat ik de AZU graag aan het wagenpark zou willen toevoegen.
Afspraak werd gemaakt en zo kwam het dat ik samen met een maat gisteren in de middag naar Twente vertrok om de broer op te gaan halen voor de rit naar Groningen. Half zeven zou ik er zijn….
...niet dus, al op de Van Brienenoordbrug sta ik een uur vast omdat een aantal automobilisten het nodig vond om een aanrijding te organiseren over 4 banen breed. Toen ik eindelijk voorbij dit ongeval was dacht ik dat het vanaf nu wel op zou schieten. Helaas hebben we ongeveer file gehad tot aan de voordeur bij de 1e stop in Twente. Daar de broer ingeladen en het ID was om via de Deutsche autobahn naar Nieuwolda te rijden om de AZU op te gaan pikken. Op die autobahn konden we wellicht wat verloren tijd inhalen door middel van een wat hogere kruissnelheid dan in NL gebruikelijk is. Dus werd de ZX met een gemiddelde van 160 in het uur over het Duitse asfalt gestuurd. Dat schoot lekker op….totdat ook daar de boel dicht stond en al onze ‘gewonnen’ tijd weer teniet werd gedaan en natuurlijk zelfs weer een extra vertraging opleverde…
Eindelijk kwamen we om 22:00 uur aan op de plaats van bestemming. Ik ben vervolgens daarvandaan vertrokken zodat de broer de AZU kon gaan pakken en voorzien van een accu. Ik moest namelijk ook nog een achterbumper langsbrengen in Groningen bij een andere eendenfanaat die momenteel een AKL aan het restaureren is. In Groningen kregen we een escorte van een ‘gebruikte’, groene Ami Super break naar de loods waar o.a. de AKL stond naast diverse ander mooie Citroën projecten. Helaas maar een minuut of 5-10 kunnen blijven omdat we nog een eindje voor de kiezen hadden.
De ZX geven we daarna weer de sporen richting Nieuwolda en om 23:00 komen we daar weer aan. De AZU staat inmiddels gepakt en klaar en we kunnen van de kant. We rijden de Duiste autobahn weer op en zo nu en dan hikt en sputtert de AZU wat. Ik verdenk de brandstof ervan, vanwege het lange stilstaan…
Als we halverwege de AZU aftanken rijdt hij erna inderdaad stukken beter en gaat alleen maar beter rijden. Om ongeveer 01:45 zijn we weer in Twente waar we nog even kijken bij broers verzameling oude Dafjes. Hierna rijden we de nacht weer in richting de Randstad. Onderweg stoppen we nog voor een bak koffie maar gaan weer rap door. Eindelijk zijn we bij het adres van mijn maat. Hij kan gaan slapen. Ik moet dan nog een stukje en bind de AZU met de triangel aan de ZX voor de laatste etappe. Om ongeveer 05:00 uur kom ik thuis aan. Het wordt inmiddels al weer licht. Snel de AZU losgekoppeld en de tuin in gedrukt en dan naar bed. Best een lange rit. Ongeveer 850km achter de wielen.
Vandaag heb ik de auto even bekeken en wat kleine dingetjes gedaan, o.a. de wieldoppen eraf gehaald en originele reflectors achter geplaatst. Hier en daar ga ik er nog wel het een en ander aan doen om em weer wat origineler te maken. Dus wordt vervolgd…
Foto’s van de rit:
http://62.95.94.132/gallery/album117
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Wat een heerlijk avontuur weer! En wat een mooie foto’s van een pracht-AZU!
Wat betekent overigens de B in AZU-B?
Zie ik op de foto’s nu ook de ZDZ met kenteken 02-VF-36 staan??
Daar heb ik vaak bij staan kwijlen.
Je hebt het over lang stilstaan, maar hij is afgelopen maand nog gekeurd. Is ie de laatste jaren dan alleen gebruikt om naar de keuring te rijden?
Dit is overigens een hele leuke foto.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
XBXG schreef:Wat een heerlijk avontuur weer! En wat een mooie foto’s van een pracht-AZU!
Wat betekent overigens de B in AZU-B?
Zie ik op de foto’s nu ook de ZDZ met kenteken 02-VF-36 staan??
Daar heb ik vaak bij staan kwijlen.Je hebt het over lang stilstaan, maar hij is afgelopen maand nog gekeurd. Is ie de laatste jaren dan alleen gebruikt om naar de keuring te rijden?
B is opvolger van de AZU A ofwel de gewone AZU. Hiern werd het “Citroën 250”
De auto is vorig jaar gekeurd….APK is 2 jaar geldig bij een auto ouder dan 30 jaar.
CitroenAZU schreef:De auto is vorig jaar gekeurd….APK is 2 jaar geldig bij een auto ouder dan 30 jaar.
Oja, dat was ik even vergeten.
PS: Je hebt je berichtje overigens 2 maal gepost.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vervelend dat het niet lekker liep maar wel weer een mooi verhaal. Gefeliciteerd met de aankoop !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Wat een ontzettend leuk (org NL!) ding Martijn! Ik kom em snel bewonderen!
Het mag een troost zijn voor de brave man dat de AZU bij jou terecht is gekomen.
Geniet ervan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Gefeliciteerd met je prachtige aankoop. Heel erg mooie kleur.
Ga je m terugbouwen naar 21 pk, of laat je ‘m “modern”?
Enne die AKL Week-End op de foto’s, is dat de oude van Tom S.? Of weer een andere? (zijn er nog andere in NL eigenlijk?)
groet
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Pfffff, mooi hoor…
Lange dag, maar wel de moeite.
Bedankt voor het lenen van je triangel. Ik ga er een zoeken!
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011